Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Proiecte e-Twinning la Școala Gimnazială „Dacia”

În acest an școlar, elevii clasei a VI-a B au fost implicați în trei proiecte e-Twinning

Proiecte e-Twinning la Școala Gimnazială „Dacia”

Proiectele e-Twinning duc copiii într-o lume interculturală, contribuie la întărirea motivației acestora, dând sens învățării, ajutându-i să comunice autentic și dezvoltându-le competențele interdisciplinare.

În anul acesta școlar, elevii clasei a VI-a B de la Școala Gimnazială „Dacia" au fost implicați în trei proiecte e-Twinning.
Aventura noastră a început cu proiectul, Short movies, great stories, care a urmărit dezvoltarea abilităților de citire, vorbire, scriere și ascultare în limba engleză. Activitățile desfășurate i-au captivat atât pe elevii nostri, cât și pe elevii din țările partenere (Croația, Turcia, Franța, Grecia, Portugalia, Italia, Georgia).
O primă provocare a fost crearea unui șcenariu de film cu ajutorul cuburilor de poveste sau ,,Story Cubes". Elevii au rotit cuburile, au analizat imaginile și au folosit cel puțin opt cuvinte pentru a inventa cele mai originale și năstrușnice povești. Pe baza acestora, ceilalți parteneri au ilustrat afișele filmelor, folosind diverse instrumente digitale sau propriile lor desene. Această activitate i-a încurajat pe copii să gândească liber, stimulându-le imaginația și pregătindu-i pentru următorul pas în proiect și anume, ,,vlogging". Ei au realizat videoclipuri în care au prezentat tradiții de iarnă din țările lor. „Mystery Zoom Meeting" a fost activitatea lor preferată deoarece implică interacțiune și multă distracție prin intermediul jocului. Elevii au pus întrebări la care au avut voie să răspundă doar cu ,,da" sau ,,nu" pentru a descoperi naționalitatea celorlalți participanți la întâlnire.
Activitatea intitulată ,,Video Challenges" a presupus vizionarea unor filmulețe în urma cărora copiii au rezolvat diverse sarcini, au răspuns la întrebări, și-au exprimat părerea, au creat o hartă (,,mind mapping") pe o temă dată. ,,Reader's Theatre" este o metodă folosită pentru dezvoltarea fluenței în citire. Elevii, împărțiți în echipe internaționale, și-au ales un film celebru și au intrat în pielea personajelor, citind replicile cu expresivitate.
Folosirea tehnologiei a fost o parte importantă a proiectului nostru. S-a utilizat o paletă bogată de instrumente Web 2.0. (Canva, Genially, Quizziz, Book Creator, Flipsnack, Crossword Labs, Kahoot, Mentimeter, Visual Paradigm, Padlet, Google Forms, Google Docs, Google Slides, Google Classroom, Anchor, Flip, Wordwall, Flippity, Zoom).
Cel de-al doilea proiect, Time Travel, a pornit de la ideea de a preda gramatica limbii engleze în context. Scopul acestuia este de a oferi elevilor posibilitatea de a învăța un timp verbal prin expunerea la diverse situații reale sau imaginare.
Elevii nostri, împreună cu colegii lor din Turcia, Polonia, Macedonia de Nord și Spania, au confecționat o mașină a timpului, care i-a purtat atât în trecut, cât și în viitor. Ei au redactat compunerile în limba engleză si le-au citit partenerilor lor, îmbunătățindu-și, astfel, competențele de comunicare și spiritul creativ. De asemenea, copiii au realizat avatare, postere, logo-uri pentru a ilustra cât mai bine ideile acestui proiect. Au creat o poveste comună cu ajutorul aplicației StoryJumper și au participat la webinarii și jocuri online. Rezultatele obținute prin procesul proiectului sunt utilizate ca resurse în cursurile de limba engleză.
Cel de-al treilea proiect, CLIL (Creative Linguistic Learning), în parteneriat cu unități școlare din Turcia, Italia, Republica Moldova, s-a axat pe o abordare interdisciplinară a învățării. La activitățile legate de Sănătate și Mediul Înconjurător, elevii au participat la un webinar, în care li s-a prezentat ce înseamnă un stil de viață sănătos, au rezolvat un quiz online, au completat un grafic personalizat și au primit certificate. S-a realizat un material comun, cartea digitală ,,The Journey of Materials", în care au fost prezentate etapele prin care trece un produs până să ajungă în magazine. Elevii clasei a VI-a B au avut ca și temă confecționarea pantofilor. În urma acestor activități, ei au identificat factorii care duc la contaminarea mediului înconjurător cu materiale care afectează sănătatea umană și calitatea vieții.
În ceea ce privește disciplina Matematică, elevii au avut de efectuat niște operații matematice pentru a afla diverse lucruri despre ceilalti membri participanți la proiect. Activitatea intitulându-se „Figure me out". S-au realizat numeroase postere prin intermediul aplicației Canva și s-a folosit ca și instrument colaborativ aplicația Padlet.
La Educație fizică și sport, elevii nostri au prezentat un joc tradițional, care a fost preluat de copiii dintr-o altă țară participantă la proiect. La disciplina Geografie, s-au realizat postere despre fenomene ale naturii și s-au creat jocuri online cu ajutorul aplicațiilor Quizzis, Wordwall, Learningapps.
Copiii și-au realizat obiectivele cu dedicare profundă, motivație mare, sensibilitate pentru subiectul și procesul de lucru, într-o atmosferă de entuzism.
Implementarea celor trei proiecte a dus la dezvoltarea aptitudinilor și competențelor lingvistice, digitale, interpersonale, civice, interculturale și sociale.  Participând cu interes la toate activitățile, elevii mei și-au îmbunătățit și armonizat relațiile de la nivelul clasei, au dovedit că pot fi înțelegători, empatici, manifestând afecțiune, toleranță, identificând interese comune și legând prietenii cu membrii țărilor participante, ilustrând faptul că proiectele e-Twinning ne ajută să depașim limite de timp și spațiu.
Prof. Raluca-Dana Sarca-Crișan

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 20:16:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...