Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala “Dacia” din Oradea a fost selecționată a III-a pe țară

În cadrul a 250 de școli cotate și premiate de B.C.R, ziarul „Financiarul” și fundația „Mereu aproape”

Școala “Dacia” din Oradea a fost selecționată a III-a pe țară

La festivitatea de încheiere a anului școlar, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, prof. dr. Florian Hava, avea să prezinte în fața elevilor, cadrelor didactice și părinților un bilanț strălucitor: 3.152 de participanți la olimpiade și diferite concursuri locale, județene, interjudețene și naționale, și 1.031 de premii și mențiuni obținute de cei 1.266 de elevi ai școlii.

 Aceasta înseamnă că mulți dintre elevii acestei școli de elită a județului Bihor, și nu numai, au participat, cu bune rezultate, la două – trei sau mai multe competiții. Prin prisma rezultatelor de excepție pe care le obțin an de an elevii și dascălii acestei unități reprezentative a învățământului bihorean, imaginea Școlii „Dacia” este percepută ca atare și de cei din afara sistemului. Nu mai departe, Banca Comercială Română, ziarul „Financiarul” și fundația „Mereu aproape” care susțin proiecte educative au cotat Școala „Dacia” din Oradea a III-a pe o listă cu 250 de școli selecționate la nivel național. Respectivii parteneri au premiat școlile selecționate cu câte 18 seturi de lucrări din colecția „Marea enciclopedie a cunoașterii”. Cele șase volume ale colecției cuprind peste 500 de pagini într-un format atractiv, ce includ fotografii, reproduceri, ilustrații și hărți, fiind o sursă uriașă de îmbogățire a cunoștințelor despre economie, știință, filosofie, artă și religie. Opt seturi au fost direcționate spre bilioteca școlii, iar zece au ajuns la cei mai merituoși elevi ai școlii, olimpici naționali, componenți ai lotului național ori absolvenți cu media generală 10 a claselor V-VIII.
 „Dragi elevi, cea mai mare bucurie pe care o avem ca slujitori ai școlii este aceea că vă avem pe voi în jurul nostru. Prin voi percepem noul, voi ne propulsați la loc de cinste și ne cultivați iubirea, voi ne mențineți trează atenția și speranța. Sunteți singurii care ne dați satisfacții în muncă. Prin voi ne găsim echilibrul, alături de voi trăim cele mai mari împliniri profesionale!”, spunea distinsul director în „amfiteatrul” din curtea școlii; acolo unde sunt împărtășite cele mai multe dintre realizările acestui colectiv minunat de elevi și dascăli orădeni.
O medalie de aur, două de bronz, două participări la lotul național al României...
 Rezultatele grăiesc în cel mai sugestiv mod despre valoarea colectivului și a instituției: olimpiade școlare – 44 de premii și mențiuni, din care opt participări la etapele naționale (soldate cu un loc I, un loc II, o medalie de aur și două de bronz, o mențiune, doi elevi selecționați în lotul național, trei participări la concursuri interjudețene (finalizate cu un premiu I și două mențiuni); 271 de participanți (32 de premii și mențiuni) la Evaluarea în matematică (coordonată, la nivelul școlii, de prof. Erzse Zoltan - directorul adjunct), 197 de participanți (28 de premii și mențiuni) la Evaluarea la română, 43 de participanți (26 de premii) la Evaluarea la engleză (coordonată de prof. Monica Urian și Rodica Măduța), 245 de participanți (40 de premii) la Cangurul matematic (coordonat de prof. Emilia Iacob), 228 de participanți (51 Excelent, 77 FB și 45 B) la Cangurașul matematic (coordonat de înv. Lucia Leț), 46 de participanți (din care 27 Excelent, 16 FB și 3 B) la Cangurașul poveștilor (coordonat de inst. Toth Mirela), 99 de participanți (54 de premii) la Cangurul lingvistic (engleză – coordonat de Monica Urian), 47 de participanți (opt premii) la Cangurul lingvistic (franceză – coordonat de prof. Rodica Ochiș), 197 de participanți (70 de premii și mențiuni) la Micul matematician (coordonat de inst. Florica Hava), 223 de participanți (șapte premii și mențiuni) la Eurojunior (coordonat de inst. Florica Hava), 585 de participanți (42 de premii și mențiuni) la Smart (coordonat de inst. Teodora Sîncelean), 766 de participanți (435 premiați) la Olimpicii cunoașterii (coordonat de Toth Mirela), 205 participanți (70 de premii și mențiuni) la concursuri cultural-artistice și sportive... alcătuiesc cea mai sugestivă imagine a ceea ce înseamnă Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, la ora adevărului, când clopoțelul a sunat încheierea conturilor pentru cei peste 1.100 de elevi, mai rămânând în luptă cei 122 de elevi din clasele a VIII-a.
 După obicei, festivitatea a cuprins și momentul emoționant de înmânarea a cheii.
 Nu putem încheia acest reportaj fără să nu consemnăm (așa după cum obișnuim în toate cazurile), fără să nu nominalizăm elevii de excepție ai școlii; patru elevi de 10 (zece): Alexandra Vid, Tudor Iovan, Larisa Deac și Amelia Popa, care în clasele V-VIII au obținut an de an media generală 10; Sebastian Trifa (bronz la matematică, locul II la astronomie și membru al lotului național de astronomie), Radu Cora (aur la matematică), Denis Derecichei (premiul I la astronomie și membru în lotul național de astronomie), Andrei Franțiu (bronz la matematică), Zach Florian (mențiune la națională la limba română), Diana Codilă (participare la etapa națională a olimpiadei de religie), Sabina Trifa (participare la națională la +poezie), Greta Gomboș, Tudor Perneș, Andreea Goldea, Alexandra Popovici, Roberta Cmeci, Diana Hava, Rareș Iova, Farkas Csilla, Mircea Cioci, Gabriel Cireap, Bianca Jessica Pop… (Ov. DAN)    

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 14:18:17 Ora de vară a Europei de Est