Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Şcoala de vară - Îndrăzneşte, tu poți”!

La Şcoala Gimnazială ,,Nicolae Bogdan” Vaşcău

,,Şcoala de vară - Îndrăzneşte, tu poți”!

Când ne gândim la copii, ne gândim la bucurie, relaxare, joc...Când spunem vacanță, ne ducem cu gândul la călătorie, joacă, odihnă, timp liber...Toate acestea sunt completate de nevoia copiilor de a fi împreună, bucuria jocului, precum și stimularea creativității și învățării prin joc.

Ne întrebăm adesea: ,,Ce putem face pentru a răspunde nevoilor comunității pentru educație?" şi constatăm că misiunea fundamentală a unei școli este sprijinirea educației copiilor în diferite contexte și, totodată, toată activitatea derulată de către școală trebuie să conducă la îmbunătățirea calității educației materializată în rezultatele obținute de elevi și în modul în care ei se dezvoltă ca indivizi.
O bază educaţională solidă, completată de educația petrecerii timpului liber influențează în mare măsură capacitatea copilului de a progresa pe parcursul traseului său educațional și comportamental. Trebuie să ținem cont de faptul că educația se face în școală prin intermediul activităților curriculare, dar și prin activități complementare de petrecere activă și creativă a timpului liber din vacanță.
În acest sens,  Şcoala Gimnazială ,,Nicolae  Bogdan" Vaşcău, în colaborare cu Asociația Feuerstein Braşov, a derulat proiectul ,,Şcoala de vară - Îndrăzneşte, tu poți"!
Timp de două săptămâni, elevii din clasele pregătitoare - IV au lucrat metoda Feuerstein sub îndrumarea doamnei Lidia Stanciu - profesor logoped şi mediator Feuerstein, au organizat competiții sportive și activități de educație rutieră, ateliere de pictură şi dezvoltare personală, dezvoltarea comportamentului civic, precum şi alte activități distractive, împreună cu învățătorii şi profesorii şcolii.
A fost o experiență extraordinară, iar organizatorii promit că vor mai demara astfel de activități.
În școala noastră învață și copii din medii defavorizate, iar prin intermediul acestui proiect am avut în vedere activități care să le insufle dragostea pentru școală, creând contexte în care aceștia să se simtă valorizați şi să-şi manifeste capacităţile şi aptitudinile.
În aceeaşi măsură, „Şcoala de vară" este un proiect care răspunde așteptărilor formulate de copii, cu activități care să-i țină aproape de școală, să le ofere o alternativă valoroasă de petrecere plăcută și instructivă a vacanței, nu doar în timpului derulării proiectului, ci și mai apoi. Proiectul intitulat sugestiv ,,Îndrăznește, tu poți"! promovează socializarea, incluziunea şi acceptarea celuilalt, pentru că fiecare dintre noi este unic, dar valoros în acelaşi timp.
Pentru că zilnic elevii noştri au avut parte de surprize dulci, dorim să le mulțumim tuturor celor care s-au implicat: conducerea școlii, colaboratorii și prietenii noștri de suflet de la Biserica Filadelfia Velletri din Italia, patronilor restaurantului Muma Codrului, firmei European Food şi minunatelor doamne de la GPP Vaşcău. Mulțumim pentru implicarea activ-participativă doamnei profesor logoped Lidia Stanciu, inițiatoarea acestui proiect, doamnei conf. univ. dr. Otilia Todor, preşedinta Asociației Feuerstein România, agentului de poliție Laza Dănuț Marius, de la Poliția Municipiului Beiuș - Biroul Rutier, profesorilor și copiilor voluntari și tuturor celor care au crezut în acest proiect binevenit pentru școala noastră.
Trebuie să menționăm că înainte de a-şi lua  La revedere,  participanții mici și mari au avut parte de o petrecere surpriză de la care nu au lipsit muzica, dansul, voia bună și dorința revederii în activități similare, anul următor.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:00:28 Ora standard a Europei de Est