Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Prezentări de psihologie aplicată...

La Universitatea ,,Agora”

Prezentări de psihologie aplicată...

Universitatea ,,Agora", în colaborare cu Asociația Smiles, a organizat în perioada 24-31 iulie 2023, o serie de prezentări pe teme de psihologie aplicată, susținute de o echipă de psihologi și specialiști de la Divine Mercy University din Washington D.C., Statele Unite.

            Temele discutate au abordat o problematică diversă, printre care negocierea cu succes a unor situații complicate din munca de teren, dezvoltarea abilităților de comunicare, identificarea conflictului și găsirea celor mai bune soluții pentru depășirea situației conflictuale, dar și despre traumele pe care copilul și adolescentul le pot experimenta și felul în care acestea îi afectează dezvoltarea și mijloace specifice de intervenție. S-a discutat, de asemenea, despre motivele care duc la abandonul școlar și metodele de intervenție specifice.
            Aceste prezentări au avut rolul de a-i ajuta pe studenți, viitori specialiști în munca de consiliere sau pe cei ce sunt deja implicați în activități de intervenție, să aibă o înțelegere cât mai largă a acestor concepte și să poată acționa cât mai eficient în munca lor.
            Profesorii dr. Ben Keyes și dr. Kathie Erwin, specialiști recunoscuți și apreciați în domeniul studiului traumei și a modului de intervenție în Statele Unite, au avut de asemenea ateliere și sesiuni de discuții cu participanții, pentru a discuta în detaliu problemele și provocările cu care aceștia se confruntă în activitatea lor. Aceste discuții au fost binevenite nu doar ca parte din programul de training, ci și ca un schimb de experiență între români și americani, pe aceste teme de interes comun.
            La prezentările susținute la Universitatea ,,Agora" au participat studenți, lucrători din Poliția Locală și Poliția de Frontieră, specialiști în asistență socială, profesori și personal din învățământ, psihologi, juriști, consilieri, studenți, precum și alte persoane interesate de subiectele dezbătute.
            Organizarea acestui eveniment a fost asigurată de doamna Rath Boșca Laura Dumitrana, director al Centrului de Consiliere și Orientare în Carieră (C.C.O.C.) din  cadrul Universității ,,Agora", alături de Adrian Matiș, de la Asociația Smiles, ca facilitator direct al prezenței în România a echipei din Statele Unite.

Trimite email
vineri, 5 decembrie 2025, 08:19:58 Ora standard a Europei de Est