Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Alte două proiecte de reabilitare a unor unități de învățământ, aprobate în Consiliul Local Oradea

Primăria Oradea continuă investiții în sistemul educațional

Alte două proiecte de reabilitare a unor unități de învățământ, aprobate în Consiliul Local Oradea

Primăria Oradea continuă investiții în sistemul educațional și implicit în unitățile de învățământ pentru a conferi calitate și condiții moderne preșcolarilor și elevilor.

Vineri (25 august 2023), consilierii locali au aprobat depunerea proiectului, a Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) și a indicatorilor tehnico-economici la faza DALI în vederea reabilitării Școlii Gimnaziale ,,Juhasz Gyula".
Prin implementarea proiectului se țintește creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinația de unități de învățământ.
Astfel, se propune ca respectiva clădire să aibă spații moderne, curate și multifuncționale, din care se vor elimina finisajele parazitare, iar exteriorul degradat să fie curățat și reabilitat.
Valoarea totala a investiției: 8.820.715,53 lei fără TVA, iar durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni.
Se reabilitează și clădirea în care funcționează creșele nr. 9 și 12 din Oradea
Aleșii locali și-au dat girul, tot astăzi, și pentru depunerea proiectului, a Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) și a indicatorilor tehnico-economici la faza DALI pentru reabilitarea clădirii în care își desfășoară activitatea creșele nr. 9 și 12 din Oradea, str. Poieniței, nr. 2A.
Prin proiect se are în vedere: aplicarea unor soluții de termoizolație eficiente, schimbarea tâmplăriilor cu soluții eficiente și refacerea completă a instalațiilor termice; reabilitarea instalațiilor pentru prepararea, distribuția şi utilizarea agentului termic pentru încălzire şi a apei calde de consum, a sistemelor de ventilare şi climatizare, a sistemelor de ventilare mecanică cu recuperarea căldurii, inclusiv sisteme de răcire pasivă, precum şi achiziționarea şi instalarea echipamentelor aferente şi racordarea la sistemele de încălzire centralizată (Punct termic).
Valoarea totală a investiției: 5.414.570,35 lei fără TVA, cu o durată de execuție a lucrărilor de 24 de luni.
Cele două proiecte vor fi depuse spre finanțare în cadrul apelurilor de proiecte PRNV/2023/312.A/1 prin Programul Regional Nod-Vest 2021-2027, Obiectiv de politică - OP2 - O Europă mai verde, rezilientă, cu emisii reduse de dioxid de carbon care trece la o economie cu zero emisii de carbon, prin promovarea tranziției către o energie curată și echitabilă, a investițiilor verzi și albastre, a economiei circulare, a atenuării schimbărilor climatice și adaptării la acestea, a prevenirii și gestionării riscurilor și a mobilității urbane sustenabile, inclusiv clădiri de patrimoniu, Prioritate P3 - O regiune cu localități prietenoase cu mediul, Obiectiv specific - RSO 2.1 - Promovarea eficienței energetice și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (FEDR), Acțiunea b) Sprijinirea eficienței energetice în clădirile publice, inclusiv clădiri de patrimoniu.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:18:54 Ora standard a Europei de Est