Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiect nr. 2022-RO01-KA121-VET-000055687, finalizat cu succes la C.T. ,,Ioan Ciordaş

Primul an de acreditare Erasmus+ VET,

Proiect nr. 2022-RO01-KA121-VET-000055687, finalizat cu succes la C.T. ,,Ioan Ciordaş

Acest proiect s-a adresat unui număr de 44 de elevi participanți la mobilități transnaționale, elevi proveniți din învățământul liceal și învățământul profesional și șase profesori VET care predau module de specialitate pe diferite domenii de calificare.

       Prin acest proiect am dorit să promovăm incluziunea şi să creştem egalitatea de şanse pentru elevii școlii aflaţi în formare iniţială, la un învăţământ de calitate pentru elevii proveniți din medii dezavantajate, să le facilităm tranziţia de la şcoală la locul de muncă, să reducem absenteismul și abandonul școlar.
Am dorit să le oferim posibilitatea de a accede la un mediu economic eficient, să îi integrăm în echipe de lucru multinaționale pentru a-și forma cunoștințe și abilități specifice calificării în care se pregătesc, dar și competențe lingvistice, sociale și culturale, care să îi motiveze în finalizarea studiilor și dezvoltarea carierei.
Am oferit oportunități pentru șase profesorii VET de a se forma profesional într-un mediu european pentru: dezvoltarea abilităților de a integra aplicații IT și instrumente digitale în procesul de predare - învățare - evaluare, de ai motiva să fie în pas cu cerințele mediului competitiv național și european de învățământ.
Participanții la acest proiect sunt:
Fluxul 1 - șase profesori VET care predau module de specialitate în școala noastră -perioada de mobilitate a avut loc (19.10.2022 - 25.10.2022) - partener CASA DA EDUCACAO - Lisabona
Fluxul 2 - 14 elevi din clasa a X-a C, învățământ profesional, calificarea Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație - perioada de mobilitate (7.11.2022 - 25.11.2022) - partener HOTEL AKTI MUSSON și EURO EDUCATION SERVICES PC din  Grecia
Fluxul 3 - 15 elevi din clasa a XI-a C, învățământ liceal, calificarea Tehnician proiectant CAD - perioada de mobilitate (27.02.2023 - 17.03.2023) - parteneri CENTRO DE FORMAÇÃO PROFISSIONAL DA INDÚSTRIA METALÚRGICA METALOMECÂNICA și CASA DA EDUCACAO - LISABONA
Fluxul 4 - 15 elevi din clasa a X-a A, învățământ liceal, calificarea Tehnician în activități economice - perioada de mobilitate (24.04.2023 - 12.05.2023) - parteneri VAKKAS H. IOANNIS & SIA O.E, PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E. - Grecia
Rezultatele acestui proiect vor determina creșterea calității actului educațional din școală astfel:
- 44 de elevi cu cunoștințe, abilități și atitudini crescute, bine pregătiți, formați în medii reale de lucru, le-a crescut atracția pentru meseria studiată, și-au redus numărul de  absențe și toți își continuă studiile;
- șase profesori VET participanți la mobilitate sunt mai bine pregătiți profesional în domeniul IT vor aduce plusvaloare atât școlii cât și comunității locale, vor avea competențe de predare îmbunătățite folosind tehnologii digitale, vor realiza resurse educaționale didactice ce vor putea fi accesate și de alți profesori VET;
- Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" și-a consolidat și dezvoltat harta parteneriatelor europene, prin prelungirea parteneriatelor cu CENFIM, CASA DA EDUCACAO și încheierea de noi parteneriate în Grecia cu: EURO EDUCATION SERVICES, hotelul AKTI MUSSON,  VAKKAS H. IOANNIS&SIA O.E și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E.
- Combaterea excluziunii sociale oferind o educație de calitate pentru grupurile vulnerabile prin accesul la un învățământ atractiv, motivant, realizat într-un mediu real de muncă.
- Crește prestigiului școlii la nivel local prin adăugarea de plusvaloare ofertei educaționale, realizând cifrele de școlarizare pe orizontul 2023-2028.
- Participanții la mobilități și-au lărgit orizontul cultural, și-au îmbogățit abilitățile de comunicare și lingvistice, și-au îmbunătățit portofoliul personal obținând Documentul Europass Mobility și Certificatul de participare.
Aspecte din mobilitățile desfășurate se găsesc pe www.ciordas.ro.
Prof. ing. Monenciu Rodica

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 02:47:45 Ora de vară a Europei de Est