Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiect nr. 2022-RO01-KA121-VET-000055687, finalizat cu succes la C.T. ,,Ioan Ciordaş

Primul an de acreditare Erasmus+ VET,

Proiect nr. 2022-RO01-KA121-VET-000055687, finalizat cu succes la C.T. ,,Ioan Ciordaş

Acest proiect s-a adresat unui număr de 44 de elevi participanți la mobilități transnaționale, elevi proveniți din învățământul liceal și învățământul profesional și șase profesori VET care predau module de specialitate pe diferite domenii de calificare.

       Prin acest proiect am dorit să promovăm incluziunea şi să creştem egalitatea de şanse pentru elevii școlii aflaţi în formare iniţială, la un învăţământ de calitate pentru elevii proveniți din medii dezavantajate, să le facilităm tranziţia de la şcoală la locul de muncă, să reducem absenteismul și abandonul școlar.
Am dorit să le oferim posibilitatea de a accede la un mediu economic eficient, să îi integrăm în echipe de lucru multinaționale pentru a-și forma cunoștințe și abilități specifice calificării în care se pregătesc, dar și competențe lingvistice, sociale și culturale, care să îi motiveze în finalizarea studiilor și dezvoltarea carierei.
Am oferit oportunități pentru șase profesorii VET de a se forma profesional într-un mediu european pentru: dezvoltarea abilităților de a integra aplicații IT și instrumente digitale în procesul de predare - învățare - evaluare, de ai motiva să fie în pas cu cerințele mediului competitiv național și european de învățământ.
Participanții la acest proiect sunt:
Fluxul 1 - șase profesori VET care predau module de specialitate în școala noastră -perioada de mobilitate a avut loc (19.10.2022 - 25.10.2022) - partener CASA DA EDUCACAO - Lisabona
Fluxul 2 - 14 elevi din clasa a X-a C, învățământ profesional, calificarea Ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație - perioada de mobilitate (7.11.2022 - 25.11.2022) - partener HOTEL AKTI MUSSON și EURO EDUCATION SERVICES PC din  Grecia
Fluxul 3 - 15 elevi din clasa a XI-a C, învățământ liceal, calificarea Tehnician proiectant CAD - perioada de mobilitate (27.02.2023 - 17.03.2023) - parteneri CENTRO DE FORMAÇÃO PROFISSIONAL DA INDÚSTRIA METALÚRGICA METALOMECÂNICA și CASA DA EDUCACAO - LISABONA
Fluxul 4 - 15 elevi din clasa a X-a A, învățământ liceal, calificarea Tehnician în activități economice - perioada de mobilitate (24.04.2023 - 12.05.2023) - parteneri VAKKAS H. IOANNIS & SIA O.E, PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E. - Grecia
Rezultatele acestui proiect vor determina creșterea calității actului educațional din școală astfel:
- 44 de elevi cu cunoștințe, abilități și atitudini crescute, bine pregătiți, formați în medii reale de lucru, le-a crescut atracția pentru meseria studiată, și-au redus numărul de  absențe și toți își continuă studiile;
- șase profesori VET participanți la mobilitate sunt mai bine pregătiți profesional în domeniul IT vor aduce plusvaloare atât școlii cât și comunității locale, vor avea competențe de predare îmbunătățite folosind tehnologii digitale, vor realiza resurse educaționale didactice ce vor putea fi accesate și de alți profesori VET;
- Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" și-a consolidat și dezvoltat harta parteneriatelor europene, prin prelungirea parteneriatelor cu CENFIM, CASA DA EDUCACAO și încheierea de noi parteneriate în Grecia cu: EURO EDUCATION SERVICES, hotelul AKTI MUSSON,  VAKKAS H. IOANNIS&SIA O.E și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E.
- Combaterea excluziunii sociale oferind o educație de calitate pentru grupurile vulnerabile prin accesul la un învățământ atractiv, motivant, realizat într-un mediu real de muncă.
- Crește prestigiului școlii la nivel local prin adăugarea de plusvaloare ofertei educaționale, realizând cifrele de școlarizare pe orizontul 2023-2028.
- Participanții la mobilități și-au lărgit orizontul cultural, și-au îmbogățit abilitățile de comunicare și lingvistice, și-au îmbunătățit portofoliul personal obținând Documentul Europass Mobility și Certificatul de participare.
Aspecte din mobilitățile desfășurate se găsesc pe www.ciordas.ro.
Prof. ing. Monenciu Rodica

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:48:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!