Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Povestea noastră Erasmus +

Liceul Pedagogic Beiuș

Povestea noastră Erasmus +

Se spune că „Lumea este o carte, iar cei care nu călătoresc nu pot citi decât o pagină din ea" (citat Sf. Augustin).

             Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, în cadrul Acreditării Erasmus+,  organizează și implementează an de an, mobilități de formare profesională prin care susține  atât elevii cât și cadrele didactice ale școlii să călătorească pentru a studia și învăța în străinătate, chiar şi pentru o scurtă perioadă de timp. Considerăm acest demers ca fiind o experiență cu foarte multe beneficii pentru ei, de la dezvoltare profesională și personală, la avantaje în găsirea unui loc de muncă, respectiv în susținerea carierei didactice.
În anul școlar 2022-2023, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea cheie 1- proiecte de mobilitate, a implementat și a finalizat proiectul intitulat PEDA VET II, cu referința 2022-1-RO01-KA121-VET-000057845, al doilea proiect al școlii din cele șapte pe care ne-am propus să le accesăm pe perioada de acreditare.
             Acest proiect a făcut posibilă formarea profesională prin mobilități a unui număr de 25 de elevi de la profilul Pedagogic, calificările Învățător-Educator și Educator-Puericultor  și a şapte cadre didactice care în anul școlar trecut au îndrumat practica pedagogică. Mobilitățile au avut o durată de  două săptămâni pentru elevi, respectiv o săptămână pentru profesori și s-au desfășurat în Grecia, unde organizația de primire a fost Liceul Platon M.E.P.E din orașul Katerini.
           Rezultatele obținute în proiect, atestate de diplomele și certificatele primite de participanți pot fi pe scurt sintetizate astfel:
*25 de elevi participanți, aflați în formare inițială care au dobândit, prin activități de mobilitate de tipul VET- comp, cunoștințe, abilități și atitudini recunoscute și transferabile, competențe lingvistice, culturale, sociale și digitale, având ca impact creșterea șanselor de inserție pe piața muncii.
*Șapte profesori VET, care au dobândit abilități crescute în activitățile de predare și proiectare de conținuturi pentru formarea de competențe de realizare a sarcinilor multi-tasking în cadrul unor activități worked-based learning.
*Lărgirea hărții parteneriatului internațional al școlii noastre prin adăugarea unor parteneri noi: două instituții de educație din Grecia, Platon M.E.P.E și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E.
            Considerăm că participarea la proiecte de mobilități este o oportunitate pentru formarea profesională care produce schimbări majore la nivel intelectual, comportamental și la nivel de achiziții personale pentru viața activă, că reprezintă o alternativă educațională atractivă pe care școala noastră, implicându-se în programul Erasmus +, o oferă atât elevilor, cât și personalului didactic.
            În anul școlar 2023-2024, cu sprijinul programului Erasmus+, adăugăm ofertei educaționale a școlii proiectul  PEDA VET III, în cadrul căruia vom organiza încă 24 de mobilități de formare profesională pentru elevi și trei mobilități de formare prin cursuri structurate pentru profesori.
             Director, prof. Adina-Ionela Cioloș

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 09:38:27 Ora de vară a Europei de Est