Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Excursie la Gurbediu, în Poiana narciselor

„Exerciții fizice într-un mediu curat!”

Excursie la Gurbediu, în Poiana narciselor

La pregătirea și derularea proiectului educațional „Mediu curat – viață sănătoasă”, au colaborat, pe parcursul anului școlar 2008-2009, inst. dr. Dorina Roman, inst. Carmen Goje și înv. Fekete Eva, de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, inst. Kulcsar Gyongyi și prof. Kulcsar Arpad de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, inst. Teodora Popa, prof. Viorica Madear și prof. Florin Popa Roman, de la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca și nu în ultimul rând lector univ. dr. Călin Roman, de la Facultatea de Educația Fizică și Sport a Universității din Oradea.

 Partenerii de proiect au pornit de la dorința de a schimba mentalitatea și atitudinea semenilor față de mediul în care trăim, față de școală și față de orașul în care locuim.
 Argument: „Eu pot să fac ceea ce tu nu poți face, iar tu poți face ceea ce eu nu pot face. Împreună putem face lucruri mari. Nimeni nu poate realiza vreodată singur ceea ce poate realiza prin parteneriat cu alții.”  (Maica Tereza)
 Proiectul vine în sprijinul copiilor, studenților, părinților, al cadrelor didactice și nu numai, al tuturor persoanelor implicate sau dornice de a participa la activități de protejare a mediului înconjurător.
 Prin acest proiect se urmărește responsabilizarea tuturor partenerilor de proiect, a întregii comunități locale, în vederea protejării naturii, demonstrând faptul că educația ecologică poate fi abordată și în alt mod, prin activități cu caracter interdisciplinar, centrate pe protejarea mediului înconjurător și promovarea unei vieți sănătoase, cu utilizarea unor strategii moderne și a unor activități interactive, prin lucrul în echipă.
 Elevii și studenții au învățat să își asume responsabilități pentru cooperare, să întrețină spațiul verde în curtea școlii, să păstreze curățenia, în școală și în zonele din apropiere, să înțeleagă impactul activităților umane asupra mediului, să fie conștienți de problemele cauzate de poluare, să conștientizeze importanța activității fizice pentru organism, să-și exprime gândurile, opiniile, prin cuvinte, culori, activitate practică, să aibă un comportament civic într-o societate democratică: un comportament activ, liber, responsabil, tolerant, deschis, comunicativ, reflexiv, autoevaluativ.
 După mai multe acțiuni comune, participanții la proiect s-au întâlnit pentru evaluare la Tinca – Gurbediu (în Poiana narciselor), sub genericul “Exerciții fizice într-un mediu curat”. S-au avut în vedere identificarea componentelor mediului local, vizitarea Muzeului de Științe ale Naturii din Tinca, întâlnire cu membrii clubului “Micii ecologiști”, igienizarea pădurii, a locului de joacă, concursuri sportive pe platoul Crișului Negru, prezentarea rezultatelor proiectului. Copiii și cadrele didactice au petrecut împreună câteva ore de vis și și-au propus continuarea acestui tip de proiect prin intermediul căruia elevii au învățat  să protejeze natura și, implicit, să promoveze o viață sănătoasă, să stabilească relații de colaborare, solidaritate, toleranță și prietenie. (Dorina R.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:49:10 Ora de vară a Europei de Est