Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Dascălii bihoreni au marcat într-un mod inedit Ziua Educației

Pe 5 octombrie,

Dascălii bihoreni au marcat într-un mod inedit Ziua Educației

Ziua Mondială a Educației a fost marcată în Bihor printr-un eveniment denumit generic Ziua educației bihorene. Organizată de Inspectoratul Școlar Județean și Casa Corpului Didactic, alături de colegiile naționale „Emanuil Gojdu" și „Mihai Eminescu" din Oradea, acțiunea a constat în derularea unor workshopuri, în cadrul cărora s-au făcut demonstrații pentru crearea unor lecții digitale.

Atelierele de lucru s-au desfășurat în săli puse la dispoziție de colegiile partenere, care au asigurat și echipe de profesori lectori alături de alți profesori din țară și suport logistic. Profesorii lectori au fost profesori cu experiență de formatori în noi metode de pedagogie care integrează și competențe digitale, precum și ecosistemul digital din sala de clasă.
Workshopurile din cadrul evenimentului s-au organizat pe secțiuni: limba și literatura română, limba engleză, profesor învățământ primar, istorie, matematică gimnaziu, matematică liceu, biologie-geografie, chimie-fizică, științe sociale, clasa digitalizată, fiind susținute de 14 profesori ambasadori în educație digitală și de profesori lectori ce au parcurs un astfel de program de formare din partea colegiilor naționale „Mihai Eminescu" și „Emanuil Gojdu" din Oradea. Cadrelor didactice participante li s-au prezentat exemple de instrumente necesare pentru a crea și implementa lecții digitale captivante și eficiente.
Cursurile sunt realizate pe baza noilor metode de pedagogie - predarea și învățarea bazate pe proiecte, mixtă, inversată (project based learning, blended learning, flipped learning) pe modul de învățare al adulților și al generațiilor alpha și Z, care integrează soluții și competențe digitale în cadrul acestor metode. Întâlnirile, interactive, au susținut cu exemple modul în care tehnologia poate fi utilizată în educație, precum și strategiile și metodele pentru proiectarea și implementarea predării digitale la clasă.
Dascălii participanți au descoperit cum se pot îmbina cunoștințele de specialitate, abilitățile pedagogice și instrumentele tehnologiei pentru a adapta procesul de învățare la era digitală.
Evenimentul și-a propus îmbunătățirea calității educației în județul Bihor prin adaptarea corpului profesoral la întregul ecosistem de soluții digitale, dar și  promovarea cooperării și schimbul de bune practici între profesori, învățarea de la egal la egal (Peer2Peer).
Inspectoratul Școlar Județean Bihor apreciază interesul și implicarea corpului profesoral care a valorificat oportunitatea unui astfel de eveniment și consideră că printr-un efort comun în acest sens sunt create premisele implementării mai accentuate a strategiilor care integrează metode digitale.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 20:56:06 Ora standard a Europei de Est