Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Marţi, a debutat mobilitatea de la Oradea, cu parteneri internaționali din Estonia, Ungaria și Țările de Jos

În cadrul Proiectului Erasmus KA210 ,,Having Fun in Learning-Gamification

Marţi, a debutat mobilitatea de la Oradea, cu parteneri internaționali din Estonia, Ungaria și Țările de Jos

Marți, 10 octombrie 2023, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, în cadrul proiectului Erasmus+ KA210 ,Having Fun In Learning- Gamification", nr. de identificare proiect 2022-1-EE01-KA210-SCH-000081117, a debutat mobilitatea din Oradea (10-14 octombrie 2023).

         Partenerii din cadrul proiectului, instituții școlare speciale din Estonia, Ungaria și Țările de Jos și reprezentanți ai I.Ș.J. Bihor și C.J. Bihor, au fost așteptați cu pâine și sare și cu un scurt program artistic susținut de către elevii C.Ș.E.I. ,,Orizont" Oradea. Școala noastră a prezentat  activități pe tema gamificării și workshopuri de Art-terapie.
       Activitățile susținute au urmărit în totalitate obiectivele proiectului, dintre care amintim:  deschidere spre multiculturalism european; integrarea atât a elevilor cât și a profesorilor în grupuri transnaționale; dezvoltarea experienței cognitive, culturale și sociale; promovarea metodei gamificării; schimburi de bune practici internaționale.
          Activitățile propuse în perioada mobilității: vizitarea unor obiective turistice de interes internațional: Statiunea Felix și Salina Turda, munca în echipe transnaționale, activități pe tema gamificării, cursul internațional de formare în domeniul educației creative „GAMIFICATION IN THE MODERN EDUCATION SYSTEM", susținut de Kevin Storm, formator al Global Education Center, sunt elemente care aduc un câștig în dezvoltarea personală a fiecărui participant în parte și ajută la o integrare armonioasă a elevilor cu nevoi speciale, în societate.
Prof. Cărădan Adina

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:46:41 Ora standard a Europei de Est