Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+

Sala de conferințe a Muzeului Țării Crișurilor a găzduit, marți,

Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+

În Aula Muzeului Țării Crișurilor din Oradea, s-a desfășurat, marți, 24 octombrie 2023, Conferința internațională de diseminare și valorizare a două proiecte Erasmus+: KA220 ,,Digital PER_SEN", implementat de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și ,,Teach me to help", implementat de Asociația CES, în calitate de coordonatori europeni și valorizarea acestor rezultate prin prezentarea unor know-how-uri și a unor exemple de bune practici de către organizatori, partenerii internaționali, partenerii locali dar și de către alți participanți.

           La evenimentul de ieri, au participat, alături de organizatori, partenerii internaționali ai celor două proiecte, 36 de cadre didactice și specialiști, reprezentând 13 instituții din nouă țări: Bulgaria, Irlanda, Spania, Italia, Polonia, Portugalia, Turcia, Slovenia și Grecia, parteneri locali, inspectori școlari și metodiști ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor (Horea Abrudan, Florin Negruțiu, Elena Erdeli) și ai Casei Corpului Didactic Bihor (în frunte cu directorul Alin Ștefănuț), cadre didactice universitare de la Universitatea din Oradea (Daniela Roman, Marius Drugaș, Valentin Blândul, Vasile Marcu), directori de școli și grădinițe, coordonatori de proiecte Erasmus + din instituții de învățământ orădene, cadre didactice din învățământul preuniversitar special și de masă, alți colaboratori, inclusiv din partea gazdelor, Muzeul Țării Crișurilor...
            Conferința a fost deschisă de doamna profesor Teodora Pantazi, director al CSEI Nr. 1, coordonator de proiecte Erasmus+, moderator al evenimentului și sufletul conferinței, cea care a condus colectivul CSEI Nr. 1 din Oradea la cucerirea a șase titluri de ,,Școală europeană". Cuvântul de salut, din debutul reuniunii, a fost adresat de către generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul profesor dr. Horea Abrudan, care a urat partenerilor internaționali un bun venit în Oradea și județul Bihor, precum și succes tuturor participanților la lucrările conferinței. Profitând de ocazie, domnul inspector școlar general a amintit despre investițiile în infrastructură și echipamente digitale, tehnică și tehnologie care se fac în cadrul unităților de învățământ bihorene prin proiectele PNRR și a îndemnat cadrele didactice să profite de aceste șanse pentru a valorifica toate oportunitățile create în sporirea calității actului educațional.
             Revenind la microfon, doamna Teodora Pantazi a prezentat invitații, activitățile, rezultatele și produsele proiectului Digital PER_SEN - Utilizarea resurselor digitale în educația specială; ca prim produs ne-a fost prezentat ghidul practic: ,,Cum să creezi o resursă educațională digitală". Pentru prezentarea celui de-al doilea produs, Biblioteca virtuală cu materiale digitale, a fost invitată la microfon Julia Bachousi, din Islanda.
             Tot în cadrul prezentărilor în plen, doamna profesor Elena Erdeli, în calitate de inspector școlar pentru învățământul special, s-a referit la ceea ce înseamnă pentru cadrele didactice din învățământul special resursele educaționale deschise (cu concepte noi, precum: profesor digital, clase digitalizate, design al învățării digitale și resurse educaționale deschise)...
             Comunicările pe secțiuni, sesiunile conferinței, au fost programate la sediul CSEI Nr. 1 (în sala de kineto, sala festivă și sala de proiecte): workshopuri vizând tematica celor două proiecte; sesiuni de prezentare a materialelor digitale și sesiuni de prezentare de lucrări, pentru a cunoaște și aspecte din activitatea participanților: exemple de bune practici. ,,Temele celor două secțiuni sunt: ,,Rezultate obținute la clasă prin intermediul proiectelor" și ,,Metode inovative utilizate în predarea-învățarea-evaluarea și recuperarea elevilor cu CES/TSI", a conchis doamna director, prof. Teodora Pantazi.
Ovidiu Dan

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 07:07:32 Ora standard a Europei de Est