Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Jurnal de călătorie…

„Excursia de studii” a absolvenților clasei a IV-a C

Jurnal de călătorie…

Ca o încununare a tuturor activităților școlare și extrașcolare desfășurate în cei patru ani de școală, și ca o finalitate a celor două proiecte interjudețene la care au participat „Spring day în Europa” și „Primăvară! Primăvară!”, elevii clasei a IV-a C, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, conduși de prietena lor cea mai bună, înv. Monica Toader, și-au permis o excursie de studii de trei zile în nordul țării.

 În prima zi, au parcurs traseul: Oradea - Șimleul Silvaniei - Jibou – Năsăud - Bistrița - Vatra Dornei - Câmpulung Moldovenesc și Voroneț, a II-a zi: Gura Humorului - Neamț - Văratec - Ipotești – Suceava și Putna, iar a III-a zi: Borșa - Sighetul Marmației - Săpânța - Carei - Satu Mare și Oradea.
 Ca obiective instructiv-educative prioritare am avut: formarea unui comportament conștient și activ față de mediului înconjurător, cultivarea sentimentului de mândrie patriotică, observarea aspectelor ecologice, de poluare a mediului și luarea unor atitudini în cunoștință de cauză pentru o comportare civilizată și corectă, socializarea și cultivarea unor trăsături pozitive de voință și caracter.
 Activitatea de observare și cercetare s-a făcut pe grupe (de cercetători), fiecărei grupe revenindu-i câte o sarcină de urmărit pe tot parcursul excursiei. Grupele au fost constituite în funcție de aptitudinile și preferințele lor (grupa geografilor, istoricilor, lingviștilor, petrecăreților, ecologiștilor, sanitarilor, matematicienilor și grupa artiștilor). La întoarcerea din excursie, fiecare grupă și-a adus partea sa de contribuția la alcătuirea portofoliului, atașând fișele de observare completate, fotografiile, pliantele și desenele.
 În aceste fișe au fost trecute orașele pe unde am ajuns: Aleșd, Jibou, Dej, Năsăud, Bistrița,Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, Gura Humorului, Târgu Neamț, Suceava, Rădăuți, Borșa, Sighetu Marmației, Satu Mare, Carei..., județele pe care le-am străbătut: Bihor, Cluj, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Suceava, Neamț, Botoșani, Satu Mare, Maramureș, apele traversate: Crișul Repede, Someș, Bistrița, Vișeu, Iza, Ier, Suha, Suceava, Moldova, Siret, unitățile mari de relief călcate: Câmpia de Vest și Dealurile de Vest, Carpații Occidentali, Depresiunea Transilvaniei, Carpații Orientali, Subcarpații Moldovei, Podișul Moldovei, obiectivele turistice vizitate: Grădina Botanică (din Jibou), Muzeu memorial Ion Creangă (Humulești), Casa Visarion Puiu și Mihail Sadoveanu (Vânători, Neamț), Muzeul memorial Mihai Eminescu (Ipotești), Muzeul satului bucovinean (Suceava), Mormântul Veronicăi Micle (Văratic) Mormântul lui Ștefan cel Mare (Putna), Cetatea Sucevei, Mănăstirea Humor, Mănăstirea Văratic, Mănăstirea Agapia, Mănăstirea Neamț, Mănăstirea Putna, Mănăstirea Voroneț, Cimitirul Vesel (de la Săpânța)...
 După cele trei zile petrecute prin ținuturi de baladă, cei 17 elevi și învățătoarea lor, dar nu numai, au prins a-și consemna impresiile.
 „O aventură de neuitat”
 „Privite din punct de vedere didactic,  orele petrecute s-au constituit în adevărate lecții vii de istorie, geografie, literatură, muzică și sport,  desfășurate într-un cadru aparte și cu multă eficiență” - Monica T.
„Filmele și desenele vizionate la „bordul” microbuzului au scurtat drumul …” – Cǎtǎlin. „Excursia a fost o aventurǎ de neuitat”- Mǎdǎlina. „O provocare continuă și un izvor nesecat  de împlinire a curiozității” – Adi. „Am străbătut ținuturi mirifice pe care nu le-am putut bănui” – Andreea. „În fața atâtor frumuseți naturale rămâi fǎrǎ cuvinte” – Tudor. „Avem o țară minunată, inegalabil de bogată și frumoasă” – Tomi. „Am rămas profund marcată de măreția peisajului și pitorescul ținuturilor moldave”- Dianora. „A fost un traseu pe cât de bogat în frumuseți, pe atât de distractiv” – Bogdan. „A fost absolut nemaipomenit” – Milo. „Interesantǎ” – Ionuț. „Trei zile de relaxare și îmbogățire sufletește” – Eric. „De neimaginat”- Anita. „Ca cercetător, consider că am descoperit adevărate minuni, de care sunt foarte bucuros” – Andrei. „Uimire și recreere” – Remus. „Super distracție” – George. „Un mini concediu reușit în familia clasei a IV-a C” – Bianca. „Totul a fost extraordinar” - Horea.
 Pentru partiparea activă și atitudinea potrivită manifestată pe parcursul întregii excursii, elevii au primit drept răsplată câte un pitic…Cei mai interesați, atenți și cuminți au putut aduna chiar șapte pitici (și pe Alba-ca-Zăpada) pe care i-au decupat, lipit și colorat pe o frumoasă diplomă.
 Din meniul excursiei, n-au lipsit discoteca, glumele, jocurile și cântecele.
 Cu siguranță, își vor aminti peste ani și ani de această excursie, privind imaginile imortalizate pe CD-ul primit de către fiecare elev ori răsfoind portofoliul realizat. (Dorina & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Jurnal de călătorie…

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 23:50:24 Ora de vară a Europei de Est