Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Premii pentru orădeni la RoboChallenge București, ediția a XIV-a

„Oradea are un adevărat potențial de talente”

Premii pentru orădeni la RoboChallenge București, ediția a XIV-a

În acest weekend, roboticienii din Oradea au concurat în cadrul celei de-a XIV-a ediții a competiției internaționale RoboChallenge, organizată de Universitatea Politehnică din București. Evenimentul a adus împreună echipe din 19 țări, peste 900 de participanți de toate vârstele.

Copiii de la Robotics Club Oradea, un club de specialitate finanțat de Celestica și înființat de Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică a Universității din Oradea, s-au bucurat din nou de succes.
La proba Humanoid Robot, locul unu a fost obținut de echipa „Dacia Liberă", din Oradea, formată din: Brata Mario, Ciobanu Antonia și Kopanyi Robert. Locul doi la proba Humanoid Robot și locul unu la proba Humanoid Sumo au fost cucerite de echipa „TAP", alcătuită din studenții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT): Cuciula Ilie, Băloi Cristian, Popa Bogdan, Ciucla Ana, studentă la Facultatea de Litere, și Anton Daniel, cadrul didactic de la I.M.T.
„Oradea are un adevărat potențial de talente. Deși cultura competițiilor robotice a început să prindă contur încă din 2010, noi am reușit să obținem locuri pe podium, în cadrul celor mai importante competiții de robotică la nivel mondial, abia din anul 2018, odată cu înființarea și dezvoltarea Robotics Club Oradea. Sperăm că aceste performanțe vor atrage sprijinul unui număr tot mai mare de angajatori și ne așteptăm ca aceste competiții să contribuie la formarea unor ingineri competenți pentru industrie. Chiar dacă nu toți participanții obțin victorii la astfel de concursuri, valoarea reală constă în dobândirea abilităților tehnice însușite", spune șef de lucrări dr. ing. Birouaș Flaviu, coordonatorul Robotics Club Oradea, cadrul didactic al IMT. (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:33:38 Ora standard a Europei de Est