Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Numai vești îmbucurătoare de la MECT

Astăzi,

Numai vești îmbucurătoare de la MECT

1.Comisia de Dialog Social a MECT a avizat favorabil modul de plată a dascălilor participanți la tezele cu subiect unic.
2.Învățământul postliceal va primi subvenții de la bugetul de stat.
3.Gradațiile de merit se vor aplica pentru 16% din personalul didactic (și nu doar pentru 10% ca până acum).

1.Comisia de Dialog Social a MECT a avizat favorabil modul de plată a dascălilor participanți la tezele cu subiect unic.

 
09.05.2007
Reprezentanții Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) au stabilit în cadrul Comisiei de Dialog Social din data de 9 mai a.c., împreună cu partenerii sociali, modul de plată pentru cadrele didactice care participă la organizarea și desfășurarea tezelor cu subiect unic la clasa a VII-a.
Astfel, în comisiile din unitățile de învățământ, unde se desfășoară aceste evaluări, vor fi plătiți după cum urmează: președintele - 120 lei; membrii - 60 de lei/ persoană; asistenții - 30 de lei/ persoană. În cadrul comisiilor din centrele de evaluare, președintele este remunerat cu 200 lei, membrii cu 120 de lei/ persoană și profesorii evaluatori cu 2,25 lei/lucrare evaluată. Aceste sume vor fi aprobate prin ordin de ministru, ele fiind rezultatul negocierilor dintre reprezentanții MECT și cei ai federațiilor sindicale reprezentative din învățământ - FSI „Spiru Haret", Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federația Educației Naționale (FEN) și „Alma Mater".
În urma dialogului constructiv dintre partenerii sindicali, patronali și guvernamentali, au mai fost avizate și proiectul de hotărâre pentru modificarea HG-ului privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Cercetare Științifică, precum și proiectul de Hotărâre pentru aprobarea Protocolului de cooperare între Guvernul României și Guvernul Republicii Cipru în domeniul cercetării și dezvoltării, semnat la București la 13 martie 2007.
La solicitarea sindicatelor privind contractul colectiv de muncă pe ramura învățământ, s-a convenit ca părțile semnatare, respectiv MECT și federațiile sindicale reprezentative din domeniul educației, să înainteze acordul comun de reînregistrare a contractului colectiv de muncă existent către Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse.
Comisia de Dialog Social din cadrul MECT se întrunește bilunar, în vederea consultării partenerilor sociali cu privire la inițiativele legislative cu caracter economico-social și a informării permanente a acestora asupra aspectelor din domeniul educației. Următoarea ședința va avea loc pe 23 mai a.c. (Biroul de presă)

 
2.Învățământul postliceal va primi subvenții de la bugetul de stat.
09.05.2007
Astăzi, în ședința de Guvern, a fost adoptată prin Ordonanță de Urgență inițiativa Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului (MECT) prin care învățământul postliceal poate fi subvenționat de la bugetul de stat, prin bugetul consiliilor locale. Actul normativ modifică articolele 51 și 52, alineatul 3, din Legea Învățământului nr. 84/1995.
Potrivit modificărilor adoptate, MECT organizează învățământul postliceal și stabilește nomenclatorul domeniilor și calificărilor. Cifra de școlarizare corespunzătoare calificărilor finanțate de la bugetul de stat este stabilită anual prin HG, la propunerea MECT.
Învățământul postliceal are o durată de la 1 la 3 ani, în funcție de complexitatea calificării și de nivelul de pregătire anterior al elevilor. Documentul specifică faptul că școlile de maiștri sunt încadrate în școli postliceale. Standardele pentru pregătirea învățământului postliceal sunt stabilite de Ministerul Educației. Toate măsurile prevăzute în document vor fi luate numai în urma consultării MECT cu partenerii sociali, comitetele de validare și alți factori interesați.
„Subvenționarea învățământului postliceal din bugetul de stat și crearea unui cadru mai bun de profesionalizare va regla dezechilibrul actual de pe piața forței de muncă din România, unde cerere pentru forța de muncă din zona calificărilor postliceale este majoră, iar oferta aproape inexistentă", afirmă ministrul Cristian Adomniței. (
Biroul de presă)
 
 
3.Gradațiile de merit se vor aplica pentru 16% din personalul didactic (și nu doar pentru 10% ca până acum)

 
09.05.2007
Conducerea Ministerului Educației a emis o notă prin care a informat toate inspectoratele școlare județene în legătură cu aplicarea prevederilor Legii nr. 108/2007, privind modificarea Statutului personalului didactic. Potrivit legii, de la 1 iulie, 16% din personalul didactic va primi gradație de merit și nu doar 10%, ca până acum.
Ministerul a precizat inspectoratelor școlare județene că au obligația de a face liste suplimentare cu personalul didactic care urmează să primească gradația. Propunerile vor fi validate în Consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare, iar până la 18 mai vor fi transmise MECT. În conformitate cu Legea 108/ 2007, din data de 1 mai, beneficiarilor li se vor aloca 25% din salariu, cu 5 procente mai mult ca până acum.
BIROUL DE PRESĂ

 
 
 
 


 

 
 
 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 05:39:47 Ora de vară a Europei de Est