Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mobilitate de tip Job Shadowing (Erasmus+) la Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea

„Schimbăm vieți și deschidem minți”

Mobilitate de tip Job Shadowing (Erasmus+) la Școala Gimnazială Szacsvay Imre Oradea

Deținerea acreditării Erasmus (2021-2027) marchează, pentru școala noastră, un pas important în dezvoltarea instituțională, cu impact direct asupra întregii comunități școlare. Acreditarea ne permite să obținem finanțare pentru dezvoltarea resursei umane, respectiv dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.

Acest tip de formare, de tip „job shadowing", se desfășoară ca un stagiu observativ, în care profesori din țări diferite învață unii de la alții, își împărtășesc reușitele, dar și dificultățile, află despre noi metode de predare, dar și despre reguli eficiente aplicate la nivelul școlii, toate acestea pentru a îmbunătăți tipul de educație furnizată.
În perioada 23-27 octombrie 2023, doi profesori de la instituția spaniolă C.E.I.P. „Jose Rodriguez Cruz" din orașul Villafranca de los barros, d-na María Teresa Flores Valenzuela și Brígida Roco Ramírez, au participat, timp de cinci zile, la mobilitatea de tip Job Shadowing (stagiu observativ) în cadrul Școlii Gimnaziale „Szacsvay Imre" din Oradea, jud. Bihor. Schimbul de bune practici a fost realizat cu sprijinul programului Erasmus +, Acțiunea Cheie 1 - Educație Școlară (SCH), Contract cu numărul 2022-1-RO01-KA120-SCH-000112053. Scopul acestei mobilități a fost de a oferi unei școli europene un model românesc, european, prin care să creăm un mediu prietenos cu practicile ecologice de la nivel european, de a crea un mediu de învățare incluziv, deschis tuturor elevilor și de a fi conectați la practicile digitale specifice societății de astăzi.
Obiectivele mobilității: Dezvoltarea competențelor interculturale ale cadrelor didactice și a strategiilor de lucru pentru o abordare curriculară adaptată la grupuri de elevi cu niveluri culturale și de învățare  diferite; Participarea profesorilor spanioli, în calitate de observatori, la orele de curs din școala noastră, pentru a învăța noi metode de predare activ-participative, inclusiv instrumente de lucru digitale, pentru a facilita accesul tuturor elevilor la o educație de calitate; Cunoașterea specificului școlii noastre: activități extracurriculare cu tradiție și modalități de lucru cu elevii cu nevoi speciale; Formarea unei atitudini pozitive față de mediul înconjurător prin stimularea curiozității de a cerceta realitatea înconjurătoare; Schimbul de bune practici în materie de management educațional.
Desfășurarea stagiului observativ:
Activitatea propriu-zisă a început cu o ședință de lucru la sediul Școlii Gimnaziale „Szacsvay Imre" din Oradea în cadrul căreia au fost prezentate informații despre specificul școlii, sistemul de învățământ românesc, programul stagiului observativ. Profesorii spanioli au vizitat toate cele trei clădiri ale școlii, descoperind sălile de clasă și toate facilitățile școlii. Primirea oficială s-a realizat într-un cadru festiv, în curtea școlii din fiecare clădire, la care au participat toți elevii și cadrele didactice din școală. În cadrul acestei festivități, elevii noștri și-au prezentat școala și au prezentat câteva momente artistice împreună cu cadrele didactice. De asemenea, profesorii din Spania au realizat prezentarea școlii primare „Jose Rodriguez Cruz" din orașul Villafranca de los barros, dar și a regiunii Badajoz, regiune în care se află instituția spaniolă, s-au prezentat colegilor români, au vorbit despre propria activitate didactică, iar la sfârșit, a fost realizată o sesiune de Questions and Answers, în cadrul căreia elevii noștri au pus întrebări profesorilor spanioli, iar aceștia au oferit răspunsurile mult dorite nu numai în limba engleză, dar și în limba spaniolă.
Principalele activități derulate:
1.Fiecare participant la mobilitate a asistat la orele repartizate conform orarului;
2.În cadrul stagiului observativ au fost înserate activități precum: oră de limba engleză /Captain Green la clasa a III-a B și The Green Planet la clasa a VIII-a J, oră interactivă și experimentală de biologie, oră interactivă de geografie în cadrul căreia au fost prezentate în paralel cele două țări - România și Spania, din punct de vedere geografic, dar și cultural și industrial;
3.Activități extracurriculare, prezentarea orașului Oradea, vizită la muzee, vizită la Huta Slavia, dar și  prezentarea culturii și tradițiilor bihorene;
5.Activități de sprijin pentru elevii cu CES: învățare activă, prin joc și elemente vizuale;
6.Împărtășirea practicilor de secretariat și de management educațional;
Ce au descoperit profesorii spanioli în școala noastră?
O noutate pentru ei a fost alternativa Step by step de la învățământul primar;
Tehnica de lucru în perechi și/sau în grupe este utilizată aproape la fiecare oră, ceea ce la ei nu se întâmplă;
Ora de curs ține 45/50 minute, pe când în Spania ține două ore, fără pauză, elevii schimbă doar clasa. La ei pauza durează o jumătate de oră;
În incinta școlii există cantină și internat;
Elevii nu au voie cu telefonul la școală și își petrec pauza obligatoriu afară;
Procesul de predare-învățare se axează pe dezvoltarea competențelor elevilor, elevii sunt încurajați permanent să comunice.
„Schimbăm vieți și deschidem minți"
Formarea cadrelor didactice prin participarea la mobilități de tip job shadowing are un impact deosebit asupra experienței de predare: profesorii devin mai deschiși către învățarea reciprocă, către colaborarea în cadrul proiectelor, spre învățarea limbilor străine, precum și mai motivați pentru utilizarea aplicațiilor digitale atât în predare, cât și în activitatea de evaluare.
„Changing lives and opening minds" - „Schimbăm vieți și deschidem minți", sloganul Erasmus, reflectă în mod realist impactul participării cadrelor didactice la aceste mobilități, asupra procesului instructiv-educativ, ai cărui beneficiari direcți sunt elevii.
Ca finalitate a programului de job-shadowing este Scrisoarea de apreciere pe care colectivul nostru l-a primit de la direcțiunea școlii spaniole în semn de mulțumire și apreciere pentru modul în care au fost primiți și tratați colegii din Spania, dar și pentru multiplele activități la care au participat aceștia.
Această activitate va fi urmată de o mobilitate a școlii spaniole la școala noastră în martie 2024 și o vizită a cadrelor didactice și a elevilor școlii noastre în comunitatea Badajoz în mai 2024.
            Prof. Sele Tünde,
            coordonator proiect

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 10:30:16 Ora de vară a Europei de Est