Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Activitate de învățare/predare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” din Oradea

Proiectul School Well-Being 4 All

Activitate de învățare/predare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” din Oradea

Oaspeți din cinci țări (Cipru, Grecia, Spania, Portugalia și Turcia) au participat, în perioada 20-23 noiembrie 2023, la prima activitate organizată în cadrul Parteneriatului de cooperare Erasmus+ School Well-Being 4 All (2023-2025), proiect co-finanţat de Uniunea Europeană cu număr de referință 2023-1-RO-01-KA220-SCH-000151520, derulată de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea, instituție care a fost și gazda întâlnirii.

Prima mobilitate a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: îmbunătățirea stării de bine a copiilor cu CES dar și a profesorilor care lucrează cu aceștia, prin activități de învățare/predare/formare.
Pe 20 noiembrie, participanții au avut parte de o primire tradițională la sediul CSEI ,,Cristal", urmată de un cuvânt de bun venit din partea prof. Vesa Maria Ramona, coordonatorul proiectului, și de prezentarea instituției. S-a continuat cu un scurt moment artistic Well-Being pupet theater, un dans al păpușilor cu teme muzicale din folclorul țărilor partenere.
Primul workshop a avut ca temă Yoga pentru copiii cu probleme comportamentale. În cadrul acestuia, participanților le-au fost prezentate, de către cadrele didactice cu rol de formator, prof. Kover Monica, prof. Moldovan Mihaela și prof. Roman Stela, câteva informații generale despre beneficiile practicării yoga pentru copii și programul derulat în cadrul instituției orădene. Apoi, participanții au desemnat prin vot secret logo-ul parteneriatului de cooperare Erasmus+ School Well-Being 4 All. A câștigat simbolul realizat de partenerii din Cipru. Fiecare școală parteneră a avut ocazia să-și prezinte activitatea și modul de lucru.
Workshop-ul din ziua a doua a fost dedicat înotului senzorial, activitate coordonată de către Dura Anca, Buboiu Bianca și Roman Stela, profesori cu rol de formator. Prima parte a activităţii a fost dedicată familiarizării partenerilor cu noţiuni teoretice despre această metodă şi obiectivele urmărite, iar apoi musafirii au urmărit desfăşurarea unei activităţi de înot senzorial.
În a treia zi (22 noiembrie), s-a desfășurat workshop-ul ,,Kadans - terapie prin dans" pentru copiii cu tulburări din spectrul autist, coordonat de profesorii cu rol de formator: Boros Györgyi, Burcă Emilia și Oprea Eva. Kadans-ul este o metodă de terapie prin dans care îmbunătățește și dezvoltă mișcările, coordonarea și abilitățile de imitație, abilitățile sociale, abilitățile emoționale, dar și cele de comunicare prin dans la copiii cu tulburări de spectru autist.
În cea de-a patra zi (23 noiembrie), profesorii au participat la workshop-ul metode de gestionare a stresului profesional la cadrele didactice care lucrează cu copiii cu cerințe educațive speciale. Profesorii, cu rol de formator, Vesa Maria Ramona, Bar Emoke și Copăcian Aurelia, au prezentat aspecte teoretice despre jocuri de team building, și au organizat ateliere creative și tehnici de management al stresului la locul de muncă prin relaxare, în cadrul cărora au fost exersate diverse jocuri: de cunoaștere, intercunoaștere și de energizare. În cadrul unui joc creativ, participanții au fost invitați să ilustreze școala ideală în cadrul a trei ateliere: primul atelier prin muzică, al doilea atelier utilizând tehnici artistico-plastice (desen, pictură, colaj) și al treilea, printr-o reprezentație de teatru. A doua parte a activității a fost dedicată creării stării de bine prin metode de relaxare. Participanților li s-a prezentat Tehnica de relaxare Jabobson, iar, în încheiere - Locul preferat - un exercițiu de meditație și relaxare.
La finalul activității de predare/învățare/formare, participanții au formulat aprecieri pozitive în ceea ce priveşte organizarea activităţilor, derularea acestora, fiind subliniate originalitatea şi utilitatea metodelor prezentate.
În încheiere, participanților li s-au înmânat certificatele de participare la activitatea de învățare/predare/formare.
După finalizarea mobilităţii, cadrele didactice participante vor trebui să implementeze în şcolile lor elemente din strategiile prezentate pentru îmbunătățirea stării de bine.
Pe lângă activitățile cuprinse în proiect, oaspeții au avut posibilitatea de a se familiariza cu cultura, specificul și istoria noastră locală și națională prin vizitarea unor obiective turistice reprezentative ale orașului nostru.
Prof. Vesa Maria Ramona,
coordonator parteneriat de cooperare Erasmus+

Trimite email
joi, 3 iulie 2025, 05:38:45 Ora de vară a Europei de Est