Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activitate de învățare/predare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” din Oradea

Proiectul School Well-Being 4 All

Activitate de învățare/predare/formare la C.S.E.I. ,,Cristal” din Oradea

Oaspeți din cinci țări (Cipru, Grecia, Spania, Portugalia și Turcia) au participat, în perioada 20-23 noiembrie 2023, la prima activitate organizată în cadrul Parteneriatului de cooperare Erasmus+ School Well-Being 4 All (2023-2025), proiect co-finanţat de Uniunea Europeană cu număr de referință 2023-1-RO-01-KA220-SCH-000151520, derulată de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea, instituție care a fost și gazda întâlnirii.

Prima mobilitate a venit în întâmpinarea scopului central al proiectului: îmbunătățirea stării de bine a copiilor cu CES dar și a profesorilor care lucrează cu aceștia, prin activități de învățare/predare/formare.
Pe 20 noiembrie, participanții au avut parte de o primire tradițională la sediul CSEI ,,Cristal", urmată de un cuvânt de bun venit din partea prof. Vesa Maria Ramona, coordonatorul proiectului, și de prezentarea instituției. S-a continuat cu un scurt moment artistic Well-Being pupet theater, un dans al păpușilor cu teme muzicale din folclorul țărilor partenere.
Primul workshop a avut ca temă Yoga pentru copiii cu probleme comportamentale. În cadrul acestuia, participanților le-au fost prezentate, de către cadrele didactice cu rol de formator, prof. Kover Monica, prof. Moldovan Mihaela și prof. Roman Stela, câteva informații generale despre beneficiile practicării yoga pentru copii și programul derulat în cadrul instituției orădene. Apoi, participanții au desemnat prin vot secret logo-ul parteneriatului de cooperare Erasmus+ School Well-Being 4 All. A câștigat simbolul realizat de partenerii din Cipru. Fiecare școală parteneră a avut ocazia să-și prezinte activitatea și modul de lucru.
Workshop-ul din ziua a doua a fost dedicat înotului senzorial, activitate coordonată de către Dura Anca, Buboiu Bianca și Roman Stela, profesori cu rol de formator. Prima parte a activităţii a fost dedicată familiarizării partenerilor cu noţiuni teoretice despre această metodă şi obiectivele urmărite, iar apoi musafirii au urmărit desfăşurarea unei activităţi de înot senzorial.
În a treia zi (22 noiembrie), s-a desfășurat workshop-ul ,,Kadans - terapie prin dans" pentru copiii cu tulburări din spectrul autist, coordonat de profesorii cu rol de formator: Boros Györgyi, Burcă Emilia și Oprea Eva. Kadans-ul este o metodă de terapie prin dans care îmbunătățește și dezvoltă mișcările, coordonarea și abilitățile de imitație, abilitățile sociale, abilitățile emoționale, dar și cele de comunicare prin dans la copiii cu tulburări de spectru autist.
În cea de-a patra zi (23 noiembrie), profesorii au participat la workshop-ul metode de gestionare a stresului profesional la cadrele didactice care lucrează cu copiii cu cerințe educațive speciale. Profesorii, cu rol de formator, Vesa Maria Ramona, Bar Emoke și Copăcian Aurelia, au prezentat aspecte teoretice despre jocuri de team building, și au organizat ateliere creative și tehnici de management al stresului la locul de muncă prin relaxare, în cadrul cărora au fost exersate diverse jocuri: de cunoaștere, intercunoaștere și de energizare. În cadrul unui joc creativ, participanții au fost invitați să ilustreze școala ideală în cadrul a trei ateliere: primul atelier prin muzică, al doilea atelier utilizând tehnici artistico-plastice (desen, pictură, colaj) și al treilea, printr-o reprezentație de teatru. A doua parte a activității a fost dedicată creării stării de bine prin metode de relaxare. Participanților li s-a prezentat Tehnica de relaxare Jabobson, iar, în încheiere - Locul preferat - un exercițiu de meditație și relaxare.
La finalul activității de predare/învățare/formare, participanții au formulat aprecieri pozitive în ceea ce priveşte organizarea activităţilor, derularea acestora, fiind subliniate originalitatea şi utilitatea metodelor prezentate.
În încheiere, participanților li s-au înmânat certificatele de participare la activitatea de învățare/predare/formare.
După finalizarea mobilităţii, cadrele didactice participante vor trebui să implementeze în şcolile lor elemente din strategiile prezentate pentru îmbunătățirea stării de bine.
Pe lângă activitățile cuprinse în proiect, oaspeții au avut posibilitatea de a se familiariza cu cultura, specificul și istoria noastră locală și națională prin vizitarea unor obiective turistice reprezentative ale orașului nostru.
Prof. Vesa Maria Ramona,
coordonator parteneriat de cooperare Erasmus+

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 10:26:05 Ora de vară a Europei de Est