Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost inaugurat primul incubator de afaceri din Oradea

Marți, 12 decembrie,

A fost inaugurat primul incubator de afaceri din Oradea

Primul incubator de afaceri, denumit „Cresc Oradea Mare", a fost inaugurat marți, 12 decembrie 2023, în cadrul unei conferințe de presă la care au participat primarul Florin Birta, Alina Silaghi, directorul ADLO, Marius Moș, directorul DMPFI și Ramona Irimeș, coordonatorul centrului de afaceri. Incubatorul funcționează într-o frumoasă clădire, reabilitată și pusă astfel în valoare, cea a fostului Spital de neurologie de pe strada Louis Pasteur.

Având o suprafață de 2.200 mp. incubatorul va găzdui firme din domeniul creativ, precum dezvoltare de software pentru design, creație, animație, dar și alte domenii creative.
„Prin acest proiect a fost reabilitată o clădire emblematică a orașului, o clădire abandonată, al cărei spațiu devine un sprijin pentru firmele din Oradea, pentru start-up-uri. Trebuie înțeles că acest proiect a fost depus spre finanțare europeană, fiind fonduri dedicate doar pentru astfel de incubatoare pe axele de finanțare. Prin urmare, a trebuit să alegem dacă facem acest proiect ori nu îl facem deloc. Valoarea totală a investiției a fost 24 milioane de lei, din care o treime a fost contribuție europeană, iar 2/3 au  fost contribuțiile bugetului local. Le mulțumesc colegilor de la Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, care s-au ocupat de implementarea proiectului, dar și doamnei Alina Silaghi, director ADLO, care s-a ocupat de selectarea celor peste 20 de firme care funcționează deja aici", a precizat primarul Florin Birta.
Lucrările au fost finalizate în luna iulie, iar de atunci au fost furnizate dotările de mobilier precum și echipamentele IT. În interior a fost amenajat spațiul de desfășurare a activității de incubare, cuprinzând în total 15 birouri pentru start-up-uri, 30 spații de lucru în open space, 6 ateliere - spații suport pentru firmele incubate, săli de evenimente și training.
„În 2018 am identificat pentru prima dată posibilitatea realizării unui incubator de afaceri, pentru că parcurile industriale au nevoie de start-up-uri, de companii noi. Incubatorul este o formă prin care sprijinim tinerii întreprinzători. Acesta este gândit ca un centru mult mai complex, la demisol avem ateliere unde putem să facem testări de produse, la parter vom avea și o cafenea, la etaj avem sală de conferință, săli de ședințe, birouri închise, dar și de tip open space", a spus Alina Silaghi, directorul ADLO.
Participanții selectați vor fi găzduiți în Incubatorul de Afaceri pe o perioadă determinată de timp (ciclul de incubare), interval în care beneficiază de suport, servicii de consultanță și spații pentru birouri. Municipalitatea orădeană își dorește astfel să sprijine firmele nou înființate și pe cele cu un istoric scurt de funcționare - maximum 2 ani, prin servicii suport în afaceri. În acest mod, antreprenorii care au intrat recent pe piață vor fi ajutați să facă față mediului concurențial și să supraviețuiască pe termen lung, ajungând la un nivel de stabilitate și autonomie care să le permită funcționarea pe cont propriu.
Lucrările de reabilitare și de amenajare interioară au fost executate de către S.C Conpila SRL (lider de asociere) și Inselma SRL (asociat). Valoarea totală a proiectului este 24,025,930.99 lei (TVA inclus).
Proiectul „Promovarea antreprenoriatului creativ prin dezvoltarea incubatorului de afaceri: Cresc Oradea Mare", având cod SMIS 122936, a fost implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională. Finanțarea investiției a fost asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 2 Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.1B Incubatoare de afaceri.

Trimite email
miercuri, 1 mai 2024, 22:09:12 Ora de vară a Europei de Est