Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sau cum să culegem calitatea la un cost redus

Top Talents România 2009

Sau cum să culegem calitatea la un cost redus

„Top Talents România 2009” este un concurs național menit să identifice cei mai buni tineri din România, aici incluzând studenți, masteranzi sau proaspăți absolvenți

 Un TOP TALENT este un tânăr ambițios, mereu în căutare de nou, care pe lângă școală sau serviciu, desfășoară și diverse activități extracurriculare. Mai exact, poate ieși cu ușurință din mulțime. Ideea concursului este aceea de a identifica cei mai buni 300 de tineri români, de a-i integra pe piața muncii și de a-i răsplăti așa cum se cuvine în funcție de competențele lor, și, nu în ultimul rând de a le oferi 2 zile (14 și 15 mai) de training-uri și workshop-uri la București alături de șase multinaționale, în cadrul Hotelului Pullman (fost Sofitel).
 2287 de candidați
 Concursul „Top Talents”, aflat la cea de-a treia ediție, a fost structurat pe trei etape. Astfel, în etapa întâi s-au înscris nu mai puțin de 2287 de candidați, din care după o primă selecție au rămas doar 1227, spre deosebire de 1000, număr planificat în stadiul inițial. Pesemne tinerii foarte pregătiți din România au dat puțin peste cap planurile organizatorilor. Prima etapă a constat în completarea unui CV, dar și a unui formular adițional, ce cuprindea o serie de întrebări atât de tipul clasic, cât și de tip grilă. Toți participanții au primit via e-mail o înștiințare cu nota obținută în urma acestei etape, dar și poziția lor în topul tuturor celor înscriși. Considerând 11 criterii distincte de departajare, în urma evaluării, nota maximă obținută de un candidat a fost 7,33. Astfel, sub 210 de aplicanți au avut mai mult de 5, și doar 682 peste nota 4.
 Dacă au avut șansa de a trece în cea de-a doua etapă, tinerii au fost testați cu ajutorul elementelor Cut-e, mai precis două teste online, accesibile la un link menționat în interiorul mailului pe care fiecare candidat l-a primit în parte. Astfel, în funcție de background-ul fiecăruia, organizatorii au ales tipul de test aferent. În orice caz, oricare din ei a fost trecut prin câte un test de abilități. Alții au avut parte și de teste de logică. În urma fiecărui test rezolvat într-un timp măsurat, candidatul primea instantaneu un fișier PDF cu rezultatul obținut. Practic, trebuie să recunoaștem faptul că testele au fost mult peste așteptările noastre și spun asta datorită nivelului înalt de complexitate. Timpul scurt și întrebările de logică au făcut ca acele 15 minute aferente să treacă atât de repede, încât poate dacă erai vreun geniu reușeai să le duci la bun sfârșit, dar și corect pe toate cele 12 ...
 Așadar, știind rezultatele atât din etapa întâi, cât și din etapa a doua, adunate într-o medie ponderată, era aproape imposibil să nu îți poți face o idee asupra șanselor de a participa în ultima etapă. Nu prea se putea pune în discuție așa-zisa „mânăreală”.  
 Etapa a treia, ultima de altfel, i-a desemnat pe cei mai buni 300 de candidați, anunțați telefonic și obținând apoi, tot prin intermediul e-mailului, programul aferent zilelor TOP TALENTS.
Zilele Top Talents
 Sau mai bine spus, Ziua Top Talents a debutat pe 14 mai la București. Oradea a fost reprezentată de patru tineri: Ovidiu Coman, Diana Codrean, Ștefănel Cârlescu și Alina Gâdoiu. Ne-am adunat joi dimineață, la ora 9.30 în sala New York a hotelului mai sus amintit, loc în care timp de o zi aveam să cunoaștem reprezentanți ai unor puternice companii multinaționale, dar și șansa de a face cunoștintă cu alți 296 de tineri talentați din România.
 Întreaga zi a fost structurată sub formă de traininguri și workshopuri, dar mai mult decât atât, întâlnirea cu reprezentanții companiilor multinaționale, partenere în acest program.
 De la traininguri, precum Leadership Role Models cu: Adela Lansen (director Resurse umane BRD), Cristina Moștean (manager marketing, Chocolate&Biscuits Kraft), Alexandru Costin (director Adobe), Iskos Lampros (director executiv pentru dezvoltare rețelistică și operațiuni Cosmote), Guy Reynolds (director general Colgate Palmolive), la cele de Career Inovation cu: Diana Sandra (Lead Recruiter Adobe), Paula Covrig (director HR BCR), Mihaela Feodorof (director Gestiune individuală și recrutare BRD), Cristina Tudorache (training și recruitement manager Colgate Palmolive), Monica Năstase (director dezvoltare operațională Cosmote) și Cristina Ioniță (HR manager Kraft). Reprezentantele acestor companii au expus programele de leadership schools, școli de vară, precum și oportunitățile oferite tinerilor care se doresc parte a acestor multinaționale. Acest seminar a fost moderat de doamna Viorica Chișu (senior editor  Capital). De alftel, la finalul întâlnirii, doamna Chișu a fost deschisă întrebărilor noastre, oferind răspunsuri legate de presa tipărită vs cea online, ce înseamnă TOP 100 și care sunt șansele tinerei generații în contextul crizei economice.
 Pauza de prânz, momentul în care candidații nu doar că aveau șansa de a se cunoaște mai bine, dar și de a zăbovi preț de jumătate de oră, a fost mai degrabă unul din punctele negative ale întregii zile, fiindcă întregul prânz a constat ... într-un sandwich! A fost de altfel și revelația clipei. Adică o tristă constatare a cum e tratat un top talent în România. Calitate de vârf cu un cost minim...
 În sfârșit, cea de-a doua parte a zilei s-a concentrat pe seminarul Find Your Motivation, condus de Adrian Stanciu, (profesor CEU Business School). Seminarul său a debutat cu un test foarte captivant. Astfel, cu ajutorul a trei cuvinte și anume: „fierbinte”, „strălucitor” și „rotund” , fiecare participant trebuia să asocieze până la 16 alte cuvinte pentru fiecare din cele trei. Rezultatele realizate în urma testului au arătat că în medie doar șase cuvinte s-au asociat acestora trei.
Un alt punct captivant al întâlnirii a fost conferința cu titlul „Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o în viața mea”, susținută de Silviu Hotăran (general manager GKTI Semper Humar, ex CEO Microsoft România). Silviu Hotăran este fost absolvent al Colegiului Național „Mihai Eminescu”. În continuare, ne-au captat atenția prezentările lui Radu Georgescu (CEO Gecad Group) și Cosmin Alexandru (președinte al Asociației Erudio). Finalul zilei a fost marcat de seminarul cu titlul „Networking – arta de a relaționa”, susținut de Cristan Bizău (Managing Partner Pallas Consulting).
 În timpul conferințelor, câțiva din cei 300 au fost invitați, în sala Beijing, să participe la workshopurile desfășurate de companiile partenere. Cel puțin din acest punct de vedere, organizarea a fost ireproșabilă. Poate faptul că participanții din „provincie” nu au avut parte de cazare sau de un decont al transportului (altă infamă revelație) să fie doar un lucru infim pe lângă tot ce s-a întâmplat într-o singură zi! Interesant este că pe 15 mai au rămas doar 70 de tineri, aleși doar din București! Și atunci, ne-am întrebat: care mai este rolul nostru aici? Acest lucru ne-a fost subliniat și prin faptul că din câte am reușit să povestim cu cele șase companii prezente la manifestare, mai mult de trei dintre ele căutau tineri din București, tinerilor din provinicie nefiindu-le adresate programele sau joburile disponibile. Așa se face că Palmolive, de exemplu, deși punea la bătaie patru locuri de muncă, toate acestea erau rezervate exclusiv pentru București ...
 Finalul acestei experiențe, ne-a făcut să înțelegem încă o dată, măcar din discuțiile purtate cu invitații zilei, că în spatele unei cariere de succes stă de fapt o viață personală împlinită. Aproape obligatoriu în București... Iar toți cei care au trecut prin fața noastră au fost un exemplu concret.
 Să nu mai pomenim nimic de frustrare și să gândim pozitiv!
 Adică să le mulțumim celor care s-au ocupat de eveniment pentru faptul că ne-au dat șansa de a ne testa la un nivel înalt de performanță, de a cunoaște alți tineri talentați și ambițioși, din diverse sfere profesionale, dar mai mult decât atât posibilitatea de a ne „înfrunta” cu cei mai buni dintre cei mai buni și de a fi alături de companiile multinaționale prezente acolo, dar mai ales de reprezentanții acestora. Suntem convinși că este o experiență care merită trăită și am profitat de ea la intensitate maximă, și mai mult decât atât, de recomandat oricărui tânăr din România.
 Povestea merge mai departe ...
 Toate ca toate, dar povestea TOP TALENTS continuă, fiindcă organizatorii promit înființarea unei rețele cu toți cei peste 1200 de tineri (selectați după prima etapă), pentru a păstra legătura și pentru a-i înștiința cu privire la proiectele viitoare: „Această rețea va aduna an de an cei mai buni aplicanți în program, permițând coagularea unei comunități de tineri cu interese similare, care sperăm să fie un motor puternic de generare de idei, proiecte și ințiative cu impact în societatea românească la toate nivelurile. Tot prin intermediul rețelei vei fi de asemenea la curent cu cele mai provocatoare oportunități de carieră care vizează tineri cu potențial deosebit” spun ei. (Alina G.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:17:40 Ora de vară a Europei de Est