Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un an al provocărilor și contrastelor, dar în care s-a investit cu 74% mai mult ca în anul precedent

Anul bugetar 2023

Un an al provocărilor și contrastelor, dar în care s-a investit cu 74% mai mult ca în anul precedent

Un an al contrastelor, cu multe superlative și numeroase provocări, un an excepțional pentru investiții și cel mai bun din punct de vedere al rezultatelor activității fiscale - așa descriu specialiștii Direcției Economice din Primăria Oradea anul bugetar 2023.

Direcția Economică, aflată sub coordonarea viceprimarului Antonia Nica, și-a prezentat ieri (17 ianuarie 2024) raportul de activitate pe anul 2023.
La conferința de presă au participat viceprimarul Antonia Nica, directorul executiv al Direcției, Eduard Florea, împreună cu cei doi adjuncți, Simona Vlad și Sorin Iacob.
Viceprimarul Antonia Nica a făcut o sinteză a anului bugetar, cu provocările și realizările sale: „Anul 2023 s-a încăpățânat să înceapă și să se încheie ca un an preponderent provocator. Acesta a preluat procesul lansat în 2022, cel al ajustării prețurilor, cu impact semnificativ mai ales în domeniul construcțiilor, determinând astfel, în unele cazuri, o creștere a costurilor investițiilor publice chiar și cu 30%. Și când e vorba de bani și mai ales de proiecte mari cu finanțare europeană, contează și 3%, darămite 30%. Totuși, aprobările au venit, iar constructorii au fost puși sub presiune, de data aceasta pentru a respecta termenele stabilite prin programele de finanțare. Am încheiat anul 2023 fără a fi nevoiți să achităm ceva din bugetul propriu, exceptând, desigur, cotele la care ne-am obligat prin specificul programelor de finanțare.
În concret, anul 2023 - 918,3 milioane de lei au fost dedicați investițiilor, o sumă cu 74% mai mare decât sumele cheltuite pentru investiții în 2022. Pentru a menține cadența lucrărilor și pentru a asigura „oxigenul" necesar companiilor ce au construit, Primăria a contractat și în 2023 credite de la BRD, Banca Transilvania și Banca Europeană de Investiții. Cu toate acestea, gradul de îndatorare a municipiului este mult sub limita maximă stabilită de lege (30% din veniturile proprii), ajungând la 9,32%. Nici sfârșitul de an nu a venit fără provocări, Primăria Oradea trebuind să se supună legislației venite pe nepusă masă, având ca obiectiv național reducerea cheltuielilor bugetare în vederea încadrării în ținta de deficit bugetar și în restricțiile și limitările aplicabile lunilor noiembrie și decembrie. Așadar, ne-am adaptat, am respectat legea, am înaintat nu mai puțin de cinci memorandumuri pentru aprobarea depășirii plafoanelor impuse și am obținut cât am putut de mult".
Prioritar în anul 2023 au fost asigurarea cash-flow-ului necesar implementării în bune condiții a proiectelor cu finanțare UE și optimizarea utilizării fondurilor UE.
Directorul executiv al Direcției Economice, Eduard Florea  a făcut o comparație a volumului investițiilor de anul trecut cu anul de referință 2015: „Raportat la cel mai bun an din istorie, anul 2015, când se încheia prima sesiune de finanțare,  suntem cu +46% peste plățile pentru investiții din acel an. Din suma de 918 milioane lei, 240 s-au plătit în ultimele cinci zile ale anului, cu eforturi teribile din partea colegilor, care au prezentat Trezorerie în aceste cinci zile nu mai puțin de 700 de ordine de plată".
Cele mai mari încasări din ultimii ani, preponderent online
Gradul de încasare a debitelor aferente principalelor impozite şi taxe locale a înregistrat cel mai ridicat nivel din ultimii ani (97% din debitele anului, 88% din totalul debite, rămășite și majorări). Acest lucru se datorează măsurilor fiscale locale aprobate de Municipiul Oradea, prin scutirea de majorări pentru achitarea integrală a debitelor, ceea ce a dus la reducerea semnificativă a soldului restanțelor și a numărului de restanțieri la persoane fizice (-26% scădere număr, -6% scădere sold restant).
În ceea ce privește datoria publică, directorul Eduard Florea a explicat: „A fost un an extrem de activ, în sensul în care cele trei credite contractate au asigurat cea mai mare parte din investițiile publice, peste 40%. La finele anului am ajuns cu un sold de asemenea record al datoriei publice, de aproximativ 145 milioane de euro. Dar, este cumva prețul pe care îl plătim pentru dezvoltare, pentru finalizarea cu succes a unor proiecte majore din această sesiune de finanțare".
Menținerea calificativelor de rating în categoria principală a grilei Fitch - „Grad investițional - cea mai ridicată credibilitate" reflectă viziunea Fitch asupra performanțelor financiare robuste ale municipiului și asupra capacității de a contribui la progresul economiei locale.
Totodată, în anul 2023 s-au împlinit 15 ani de la data lansării serviciului de plată online a impozitelor și taxelor locale, perioadă în care Primăria Oradea a făcut eforturi continue pentru creșterea volumelor de încasări online. Prin urmare, 59% din totalul sumele încasate anul trecut, cu excepția plăților prin ordine de plată, au reprezentant sume încasate prin platforme online.
Execuția bugetară a anului 2023 s-a încheiat cu un excedent bugetar cumulat de 77,90 milioane lei, peste nivelul excedentului de la finele anului anterior, care a fost de 27,31 milioane lei.

Trimite email
luni, 20 mai 2024, 13:11:03 Ora de vară a Europei de Est