Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiecte complexe și complementare la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” Oradea

Comunicat de presă

Proiecte complexe și complementare la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu” Oradea

Unul dintre obiectivele pe care Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" le-a urmărit cu consecvență în ultimii ani vizează componenta de internaționalizare a activităților prin diversificarea și lărgirea portofoliului de parteneriate și proiecte pentru promovarea educației pentru cetățenie europeană și pentru a oferi experiențe de învățare alternativă de calitate.

 În acest an școlar echipele de lucru constituite pentru scrierea proiectelor cu finanțare din fonduri europene s-au dovedit eficiente obținând pentru școală acreditarea Erasmus + pentru două categorii de proiecte în domeniul educației școlare și în domeniul formării profesionale VET. Acest statut oferă un acces simplificat la finanțare (cerere de grant) pentru activități de mobilitate pentru profesori și elevi până în 2027, cu focus pe dezvoltarea instituției pe termen mediu-lung.
Proiectele implementate în  domeniul educației școlare implică  40 de profesori și personal didactic auxiliar care vor participa la cursuri de formare în domenii precum: digitalizarea, comunicare în limba engleză, educație outdoor și de team-building (cooperare). De asemenea, proiectul se adresează elevilor, astfel că până în 2027 aproximativ 130 de liceeni vor participa la mobilităților de grup organizate în parteneriat cu alte școli din țări UE pe teme precum: interculturalitate,  cetățenie europeană, toleranță, diversitate, incluziune și egalitate de șanse,  utilizarea limbilor străine în comunicare, gestionarea emoțiilor, combaterea dependențelor de social media și substanțe nocive, mediul înconjurător, schimbările climatice, sustenabilitate.
Obținerea acreditării domeniul formării profesionale VET presupune desfășurarea de activități prin care persoanele implicate să interacționeze și să învețe împreună, dar și alături de profesioniști din organizații europene, să participe la schimburi de bune practici și la crearea și implementarea de resurse educaționale inovatoare care produc schimbare. Proiectele vor avea ca beneficiari 78 de elevi din cadrul specializării matematică-informatică și 13 profesori, care până în anul 2027 vor parcurge  stagii de practică în firme din mediul economic european, având șansa să lucreze direct cu hardware-ul și să participe la proiecte de programare în firme IT.
De asemenea seria proiectelor cu finanțare europerană se completează cu Proiectul ERASMUS+ KA210 TOGETHER, SCHOOLS GO DIGITAL! Acesta își propune să abordeze componenta digitală a actului instructiv-educativă, beneficiari fiind 150 de elevi și 30 de cadre didactice.  Școlile din cele trei țări partenere, România, Polonia și Turcia, vor desfășura activități în comun în vederea realizării unui ghid de bune practici care să cuprindă lecții ce vizează utilizarea învățării mixte (blended learning). Cele două metode care vor fi exersate în cadrul proiectului sunt clasa răsturnată (flipped learning) și învățarea bazată pe proiect (project-based learning). Proiectul își propune să dezvolte atât abilități ale elevilor (gândirea critică, creativitatea, spiritul de echipă), cât și ale cadrelor didactice (planificarea și coordonarea lecțiilor care combină învățământul tradițional cu pedagogiile digitale).
Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" este de asemenea beneficiarul proiectului Grow a school, în valoare de 7000 de euro, finanțat de Asociația Ascendis, program structurat pe două direcții: Digitalizare în școală, respectiv Dezvoltare în școală, cu trei module de formare: Siguranță psihologică, Orientarea în carieră și Incubatoare de inovație
Printre obiectivele programului se numără digitalizarea procesului de învățare în școală, integrarea platformei Code of Talent, o platformă de microlearning, bazată pe inteligența artificială, care îi ajută pe profesori să digitalizeze stilul de predare, iar pe elevi să învețe și să acționeze rapid într-un context de permanentă schimbare.
Proiectul se va desfășura pe parcursul anului 2027 cu implicarea a 35 de profesori și elevi din 15 clase de gimnaziu și liceu.
Avem convingerea că prin implementarea acestor programe va fi diversificată oferta de programe educative, resursele procedurale și materiale, fiind pași importanți prin care  colegiul nostru se va așeza pe harta școlilor europene naționale și nu numai.
prof. dr. Livia Cătălina Muntean
director al Colegiului Național ,,Mihai Eminescu" Oradea

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 15:05:41 Ora de vară a Europei de Est