Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul „Împreună împotriva violenței în școală”

Premiile la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Concursul „Împreună împotriva violenței în școală”

Debutat odată cu Ziua internațională a nonviolenței în școală prima ediție a concursului de afișe „Împreună împotriva violenței în școală" s-a desfășurat în perioada 29 ianuarie- 9 februarie 2024, bucurându-se de o largă participare a elevilor Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea.

Scopul concursului a fost promovarea luptei împotriva manifestărilor violente de orice tip și conștientizarea responsabilității fiecărui participant la procesul instructiv-educativ de o stopa atitudinile agresive deoarece manifestările violente de orice tip lasă urme și pun în pericol dezvoltarea armonioasă a tuturor celor implicați.
            Elevii au avut libertate în procesul de creare a afișelor, manifestându-și creativitatea, simțul artistic și atitudinea etică și civică. Rezultatele muncii lor au fost expuse pe holurile colegiului pentru ca toți elevii și profesorii să aprecieze calitatea afișelor, a realizării artistice și a mesajului transmis.
            În urma jurizării de către un juriu format din profesorii Tripe Carmen, Dogar Stan Andrada și Cuș Alina, de elevii Albert Andreea și Tiriteu Patricia și directorul Filimon Ruben s-au stabilit premiile:
Locul I  a fost ocupat de echipa alcătuită din elevii Gliția Daria și Drăgoi Elena
Locul II- echipa alcătuită din elevii Avram Lorena, Criste Rahela, Popa Ana
Locul III- echipa alcătuită din elevii Marian Iulia, Cociș Adriana, Bondar Georgiana, Libercz Ana, Hosu Andreea, Țică Carla, Fitero Maria, Borza Carina, Bule Maria, Tiuge Daria, David Eliza, Ierina Alexandra
Mențiune- echipa alcătuită din elevii Sfârcioc Bianca, Jurcuț Andreea, Balint Cristina, Boca Anemona, Șulea Antonia, Feneșer Ana, Hendre Izabela, Sim Dorina, Colța Abas, Ghite Alexandru, Oprea Andrada, Varga Timea
Mențiune- echipa alcătuită din elevii Bătrâna Elizabeta Steluța, Merge Alexandru, Malița Denis, Vaida Paul, Hendre Bogdan, Koszta Nicolett, Doroghi Diana, Domokoș Victoria, Pante Daniela, Tamaș Darius, Filip Lucas, Piko Denis, Herțeg Patrick, Tășădan Rareș.
            Felicitări tuturor participanților: Bătrâna Elizabeta Steluța, Merge Alexandru, Malița Denis, Vaida Paul, Hendre Bogdan, Koszta Nicolett, Doroghi Diana, Domokoș Victoria, Pante Daniela, Tamaș Darius, Filip Lucas, Piko Denis, Herțeg Patrick, Tășădan Rareș (9 H); Avram Lorena, Criste Rahela, Popa Ana (11H); Bala Daniela, Derecsenyi Patricia, Bota Ramona, Rusu Cristina, Mihalcia Marcus, Orban Onisim, Mascaș Andreea, Zaharia Alexia, Pătcaș Alina, Kolomar Naomi, Țap Antonia, Bulzan Georgiana (11H); Marian Iulia, Cociș Adriana, Bondar Georgiana, Libercz Ana, Hosu Andreea, Țică Carla, Fitero Maria, Borza Carina, Bule Maria, Tiuge Daria, David Eliza, Ierina Alexandra (10 C); Sfârcioc Bianca, Jurcuț Andreea, Balint Cristina, Boca Anemona, Șulea Antonia, Feneșer Ana, Hendre Izabela, Sim Dorina, Colța Abas, Ghite Alexandru, Oprea Andrada, Varga Timea (10 L), Lolea Maria, Dragoș Denisa, Pop Răzvan, Rezmuves Irina (10 L), Jurcuț Julia Sara, Maior Bruno, Proți Maria Ștefania (10 I); Gliția Daria, Drăgoi Elena (9 I).
În foto, în primele cinci poze sunt expuse, în ordine, lucrările premiate cu premiul I, II și III, precum și cu mențiune I și II.
Director adjunct, prof. Carmen Tripe

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 20:55:19 Ora de vară a Europei de Est