Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul „Împreună împotriva violenței în școală”

Premiile la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea

Concursul „Împreună împotriva violenței în școală”

Debutat odată cu Ziua internațională a nonviolenței în școală prima ediție a concursului de afișe „Împreună împotriva violenței în școală" s-a desfășurat în perioada 29 ianuarie- 9 februarie 2024, bucurându-se de o largă participare a elevilor Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" Oradea.

Scopul concursului a fost promovarea luptei împotriva manifestărilor violente de orice tip și conștientizarea responsabilității fiecărui participant la procesul instructiv-educativ de o stopa atitudinile agresive deoarece manifestările violente de orice tip lasă urme și pun în pericol dezvoltarea armonioasă a tuturor celor implicați.
            Elevii au avut libertate în procesul de creare a afișelor, manifestându-și creativitatea, simțul artistic și atitudinea etică și civică. Rezultatele muncii lor au fost expuse pe holurile colegiului pentru ca toți elevii și profesorii să aprecieze calitatea afișelor, a realizării artistice și a mesajului transmis.
            În urma jurizării de către un juriu format din profesorii Tripe Carmen, Dogar Stan Andrada și Cuș Alina, de elevii Albert Andreea și Tiriteu Patricia și directorul Filimon Ruben s-au stabilit premiile:
Locul I  a fost ocupat de echipa alcătuită din elevii Gliția Daria și Drăgoi Elena
Locul II- echipa alcătuită din elevii Avram Lorena, Criste Rahela, Popa Ana
Locul III- echipa alcătuită din elevii Marian Iulia, Cociș Adriana, Bondar Georgiana, Libercz Ana, Hosu Andreea, Țică Carla, Fitero Maria, Borza Carina, Bule Maria, Tiuge Daria, David Eliza, Ierina Alexandra
Mențiune- echipa alcătuită din elevii Sfârcioc Bianca, Jurcuț Andreea, Balint Cristina, Boca Anemona, Șulea Antonia, Feneșer Ana, Hendre Izabela, Sim Dorina, Colța Abas, Ghite Alexandru, Oprea Andrada, Varga Timea
Mențiune- echipa alcătuită din elevii Bătrâna Elizabeta Steluța, Merge Alexandru, Malița Denis, Vaida Paul, Hendre Bogdan, Koszta Nicolett, Doroghi Diana, Domokoș Victoria, Pante Daniela, Tamaș Darius, Filip Lucas, Piko Denis, Herțeg Patrick, Tășădan Rareș.
            Felicitări tuturor participanților: Bătrâna Elizabeta Steluța, Merge Alexandru, Malița Denis, Vaida Paul, Hendre Bogdan, Koszta Nicolett, Doroghi Diana, Domokoș Victoria, Pante Daniela, Tamaș Darius, Filip Lucas, Piko Denis, Herțeg Patrick, Tășădan Rareș (9 H); Avram Lorena, Criste Rahela, Popa Ana (11H); Bala Daniela, Derecsenyi Patricia, Bota Ramona, Rusu Cristina, Mihalcia Marcus, Orban Onisim, Mascaș Andreea, Zaharia Alexia, Pătcaș Alina, Kolomar Naomi, Țap Antonia, Bulzan Georgiana (11H); Marian Iulia, Cociș Adriana, Bondar Georgiana, Libercz Ana, Hosu Andreea, Țică Carla, Fitero Maria, Borza Carina, Bule Maria, Tiuge Daria, David Eliza, Ierina Alexandra (10 C); Sfârcioc Bianca, Jurcuț Andreea, Balint Cristina, Boca Anemona, Șulea Antonia, Feneșer Ana, Hendre Izabela, Sim Dorina, Colța Abas, Ghite Alexandru, Oprea Andrada, Varga Timea (10 L), Lolea Maria, Dragoș Denisa, Pop Răzvan, Rezmuves Irina (10 L), Jurcuț Julia Sara, Maior Bruno, Proți Maria Ștefania (10 I); Gliția Daria, Drăgoi Elena (9 I).
În foto, în primele cinci poze sunt expuse, în ordine, lucrările premiate cu premiul I, II și III, precum și cu mențiune I și II.
Director adjunct, prof. Carmen Tripe

Trimite email
luni, 29 decembrie 2025 la 01:17:33 Ora standard a Europei de Est