Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Facultatea de Litere marchează „Ziua Internațională a Limbii Materne”

Miercuri, 21 februarie

Facultatea de Litere marchează „Ziua Internațională a Limbii Materne”

Colocviul „Ziua Internațională a Limbii Materne", a fost inițiat de prof. univ. dr. habil. Florin Cioban și este, în acest an, organizat de: Facultatea de Litere a Universității din Oradea, Universitatea Creștină Partium din Oradea, Universitatea „Eötvös Lorand" din Budapesta și Casa Corpului Didactic a Județului Bihor.

Evenimentul va avea loc în data de 21 februarie, cu începere de la ora 14.30, în Sala de Consiliu, corpul J, etajul I, Universitatea din Oradea, str. Universității, nr. 1.
Ziua Internațională a Limbii Materne este o sărbătoare, marcată anual la 21 februarie în întreaga lume, cu scopul de a promova diversitatea lingvistică și culturală, precum și multilingvismul. Această sărbătoare a fost anunțată de UNESCO, pentru prima oară, la 17 noiembrie 1999 și a fost recunoscută de Adunarea Generală a Națiunilor Unite, prin aceeași rezoluție prin care anul  2008, a fost declarat Anul Internațional al Limbilor. Ziua Internațională a Limbii Materne se sărbătorește în fiecare an din februarie 2000, pentru a promova diversitatea cultural-lingvistică și multilingvismul, celebrarea fiind proclamată de Conferința Generală a UNESCO în noiembrie 1999. Adunarea Generală a ONU a făcut, de asemenea, apel „să se promoveze conservarea și protecția tuturor limbilor utilizate de popoarele lumii". Limba maternă este cel mai puternic instrument de conservare și dezvoltare a patrimoniului tangibil și intangibil. ONU consideră că toate acțiunile ce promovează diseminarea limbilor materne servesc nu doar scopul încurajării diversității lingvistice și educației multilingve, ci contribuie și la dezvoltarea conștiinței în ceea ce privește tradițiile lingvistice și culturale în întreaga lume și la inspirarea solidarității bazate pe înțelegere, toleranță și dialog.
Colocviul organizat de Universitatea din Oradea și dedicat „Zilei Internaționale a Limbii Materne" își propune să celebreze bogăția lingvistică și culturală din țara noastră și de peste hotare, cu accent pe modul în care multilingvismul, ca parte a multiculturalității și interculturalității, este experimentat la nivelul cotidianului în anumite comunități: Oradea, județul Bihor și în zonele aflate de-o parte și de alta a graniței, fiind un elocvent exemplu al modului în care identitatea se articulează prin contactul cu alteritatea și, în același timp un ideal model de prezervare a diversității lingvistice.
Evenimentul este organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Liceul Românesc „Nicolae Bălcescu" din Gyula/Jula, Forumul Democrat al Germanilor din Județul Bihor, Uniunea Democratică a Slovacilor și Cehilor din România, Asociația Partida Romilor Pro Europa și Federația Comunităților Evreiești din România și își propune să celebreze limba maternă, într-un cadru multietnic, caracterizat de dialog și de deschiderea față de celălalt.
Colocviul constă în scurte intervenții ale unor specialiști și reprezentanți ai comunităților lingvistice din Europa Centrală (România, Ungaria, Slovacia) - în cazul limbilor: română, maghiară, germană, slovacă, romani și ebraică - susținute atât în limba maternă, cât și în limba română. Aceste intervenții vor fi urmate de o serie de momente literar-artistice (texte literare și/sau cântece reprezentative prezentate doar în limba nativă) care surprind bogăția lingvistică și culturală a fiecărei limbi și moșteniri culturale în parte.
În deschiderea colocviului vor vorbi: prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, prorector al Universității din Oradea, conf. univ. dr. Veronica Buciuman, decan al Facultății de Litere, Universitatea din Oradea, prof. univ. dr. habil. Nagy Levente, șeful catedrei de Filologie Română, Universitatea „Eötvös Lorand" din Budapesta.
La acest eveniment vor fi „prezentate și reprezentate" următoarele limbi:
1. Limba română prof. univ. dr. habil. Florin Cioban, Facultatea de Litere, Universitatea din Oradea; Universitatea „Eötvös Lorand" din Budapesta, moment artistic - cântec popular românesc, Maria Toma și David Alexandru, studenți, Facultatea de Litere, Universitatea din Oradea.
2. Limba română din comunitățile românești din afara granițelor țării prof. dr. Maria Gurzău Czegledi, director al Liceului Românesc „Nicolae Bălcescu" din Gyula, Ungaria. Moment literar - text în limba română, în lectura autorului, prof. Anna Radics Repinsky, Gyula.
3. Limba maghiară lector univ. dr. Bökös Borbala, decan, Universitatea Creștină Partium din Oradea, moment artistic - cântec popular maghiar, dr. Brugós Anikó, Oradea.
4. Limba germană prof. Magdalena Stark moment literar - text în limba germană - Dominique Faina, studentă, Facultatea de Litere, Universitatea din Oradea.
5. Limba ebraică Prim Rabin Shraya Kav; Robert Schorr, director al Centrului Comunitar Evreiesc moment artistic - rugăciuni evreiești (melodii) - Alexandrina Chelu - Schorr și Florian Chelu Madeva.
6. Limba slovacă prof. Jarka Mihaleț, inspector școlar pentru minoritatea slovacă în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor moment literar - text în limba slovacă - lector Mgr. Dr. Juraj Cigáň, Slovacia.
7. Limba romani prof. Ionel Cordovan, inspector școlar pentru minoritatea romă în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor moment artistic - cântec tradițional rom - Carmen Silvia Moda Ivany și Corina Ile, Filarmonica Oradea.
Moderator: dr. Alin Ștefănuț, director al CCD Bihor.
Comitetul de organizare a colocviului:
Prof. univ. dr. habil. Florin Cioban
Prof. univ. dr. habil. Maior Enikő
Conf. univ. dr. Veronica Buciuman
Asist. univ. dr. Alin Ștefănuț
Evenimentul va fi transmis live pe pagina de Facebook a Facultății de Litere din Oradea. Participarea implică acordul pentru această transmisie și pentru folosirea instantaneelor în media.

Trimite email
luni, 22 aprilie 2024, 13:39:00 Ora de vară a Europei de Est