Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Experiențe noi în cadrul programului ,,Școala altfel”

La Grădinița Nr. 52

Experiențe noi în cadrul programului ,,Școala altfel”

Pentru grupa mijlocie A, coordonată de prof. Druța Valeria și Ardelean Liana, programul ,,Școala altfel", ediția 2024, a debutat cu o vizită în Nest Park Oradea, la inedita expoziție de dinozauri.

Datorită generozității organizatorilor expoziției, care au sponsorizat grupul de copii, oferindu-le gratuitate, cărora le mulțumim și pe această cale, preșcolarii au observat diferite specii de dinozauri în forma și dimensiunea lor naturală. Turul expoziției a fost presărat cu alte activități complementare care au asigurat o mai bună retenție a informațiilor, printre care amintim: concursul Căutătorii de dinozauri - unde copiii împărțiți în două echipe au căutat în perimetrul expoziției, exponatele ce semănau cu dinozaurii-jucărie din mâna copilașilor, au cântat Cântecul Dinozaurilor și au răsfoit Enciclopedia dinozaurilor. Sunetele de uimire, cele de bucurie, precum și feedback-ul copiilor ne-au convins de reușita activității.
Întorși în sala de grupă, am avut bucuria de a întâlni cei doi invitați speciali, chef Elena Guidea și master chef Bora Horațiu, care au trecut pragul grădiniței noastre pentru a desfășura un atelier de gătit și pentru a ne da sfaturi prețioase cu privire la alimentația sănătoasă. Fructele alese de specialiști au fost pregătite de multe mânuțe pricepute ale preșcolarilor din grupa mijlocie A. Pentru o savoare deosebită, salata de fructe a fost completată de câteva frunze de mentă proaspătă. Ce mai, un deliciu!
A doua zi, micii preșcolari au călătorit prin „Tunelul timpului" în cadrul vizitei la Muzeul Țării Crișurilor din Oradea, astfel au observat cu ajutorul imaginilor evoluția vieții pe Pământ, după care au avut ocazia să discute despre tradițiile și obiceiurile poporului român, plimbându-se prin încăperile expoziției etnografice.
A treia zi a avut loc întâlnirea cu animalele de la Grădina Zoologică din Oradea care a permis copiilor să recunoască viețuitoarele, mediul de viață al fiecărui animal, cu ce se hrănesc acestea și modalități de îngrijire și protejare. La plecare, din cutia cu jucării animale, fiecare preșcolar a luat cu el un exemplar, la alegere, astfel preșcolarii au fost motivați să parcurgă cu mare atenție fiecare alee din grădina zoologică pentru a identifica adevăratul animal care corespunde figurinii din mânuța lor.
Săptămâna în care s-a desfășurat programul național, Școala altfel a avut momente magice, joi, când Eduard și Bianca au desfășurat un spectacol interactiv de magie pentru toți preșcolarii grădiniței noastre, fascinând cu trucuri și numere artistice deosebite, ce au surprins zâmbete pe chipurile tuturor, de la mic la mare.
Programul „Școala altfel" s-a încheiat în condiții de siguranță, alături de reprezentanții Poliției Locale Oradea, care au desfășurat în curtea grădiniței o acțiune de educație rutieră. Scopul activității a fost creșterea siguranței copiilor prin cunoașterea și respectarea regulilor de protejare individuală și a regulilor de circulație rutieră, precum și familiarizarea acestora cu polițistul local, pentru a cunoaște rolul acestuia în societate.
A fost o Săptămână altfel, cu un alt gen de spațiu pentru experimentare în care copiii au fost încurajați să-și manifeste curiozitatea, să aplice în viața cotidiană ceea ce au învățat până atunci și să descopere ce-i interesează, într-un context favorabil dezvoltării socio-emoționale.
Prof. Ardelean Aurelia Liana

Trimite email
luni, 22 aprilie 2024, 12:20:41 Ora de vară a Europei de Est