Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O sută de zile de școală!

O sărbătoare cât o sută de ,,primăveri”!

O sută de zile de școală!

Mare sărbătoare, mare, în clasa pregătitoare de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea!

       Joi, 29 februarie 2024, mezinii  școlii au devenit cu 100 de zile de școală mai deștepți, mai iubitori, mai cuminți și mai minunați! Cu multă emoție și cu mult entuziasm, micuții și-au prezentat colecțiile de 100 de obiecte, în cadrul festiv pregătit de către doamnele lor iubitoare, prof. Silvana Bistriceanu și prof. Adriana Popa. Colecțiile au fost diverse, interesante și originale: Antonia Miko, ,,Colierul prieteniei"; Alexandru Cocioban, ,,Psihologul Ochilă cu 100 de emoții și de gânduri"; Anton Miclăuș, ,,Balonul cu aer cald al cunoașterii"; Rafael Orțan, ,,Naveta spațială a clasei pregătitoare"; Teodora Lăzău,  ,,Salonul de coafură cu 100 de agrafe"; Rebeca Meza, ,,Ferma animalelor"; Matei Horja, ,,Cufărul meu cu amintiri"; Dragoș Beraru, ,,Mașinuța cu pompoane"; Rebeka Meszaroș, ,,100 de sporturi"; Paul-Tudor Ciure, ,,Cartea cu fluturi"; Tudor David, ,,La cules de scoici și fructe de mare" și ,,Drumul meu de-acasă la școală"; Carina Iuhas, ,,Plaja mea cu scoici"; Viktoria Tarnok, ,,Copacul înțelepciunii"; Anastasia Floruț, ,,Creioane colorate de ieri și de azi"; Maya Borciu, ,,100 de fluturi, 100 de prieteni minunați"; Andrei Hegeduș, ,,Tablou-puzzle al Riței, mascota clasei", Hanna Fornvald, ,,100 de zile frumoase de școală cu multe învățături, cu 100 de Rițe în miniatură"; Albert Banszki, ,,Am îmbătrânit cu 100 de zile"; Sebastian Bar, ,,Trifoiul norocos din boabe de fasole"; Viktor Rob-Sonea, ,,Cabană de lemn"; Mihai Iuhasz-Maghiar, ,,Casă din lemn cu piscină"; Martin Lupșea, ,,Căsuța piticilor"; Ștefan Ciuciu, ,,8 roți pe șantier - 100 de mașini utilitare"; Iulia Tirla, ,,Ramă foto sau televizor vorbitor?", Rareș Petru, ,,Mașini vorbărețe - puzzle".
            Rița-Gărgărița, mascota clasei, a supervizat fiecare colecție, fiind extrem de mulțumită, iar mai apoi a prezentat și ea colecția ei: ,,100 de zile petrecute cu cei mai buni prieteni".
            După parada colecțiilor, elevii destoinici ai clasei pregătitoare s-au așezat la centrele de activitate, unde au avut de rezolvat sarcini de lucru menite a face ziua și mai interesantă: să citească și să numere din câte litere era formată poezioara de la centrul de citire, la matematică să demonstreze că știu să numere până la 100 și să scrie aceste numere, iar centrele de joc de rol și de arte au avut menirea de a-i transforma pe copii în adevărați petrecăreți, confecționându-și coroane, ochelari de petrecere și medalii.
            Desigur, ce aniversare ar fi fără tort? Părinții micuților s-au asigurat să nu le lipsească acestora tortul aniversar, nici artificiile și nici baloanele care au transformat clasa într-o navă plutitoare a veseliei, veselie completată apoi de cei doi magicieni de la ,,Magic House", Bianca și Eduard.
        Toți au primit diplome de absolvire a primelor 100 de zile de școală din viața de școlar, semn că pot continua să numere, cu aceeași seriozitate, fiecare zi de sărbătoare a istețimii, alături de familia de la școală, formată din colegi, Rița și doamnele învățătoare!     
            Vă iubim și vă dorim să aveți parte de multe zile pline de iubire, de învățături și de prieteni minunați, dragii noștri copii!
            Prof. Silvana Bistriceanu
            Prof. Adriana Popa

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 08:52:00 Ora de vară a Europei de Est