Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Calificaþi pentru Olimpiada internaþionalã de astronomie

Câte doi bihoreni, „moroºeni” ºi bucureºteni

Calificaþi pentru Olimpiada internaþionalã de astronomie

„Dupã aventura de la naþionalã, unde elevii noºtri au strãlucit, au apãrut, aºa cum era de aºteptat, în þara caprei vecinului, invidiile. Dar nu le-am bãgat în seamã, ci ne-am continuat pregãtirea, ne povesteºte prof. Marin Bica, de la ªcoala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, profesorul lui Denis Derecichei ºi Sebastian Trifa, cei doi bihoreni calificaþi în lotul lãrgit al României.

 Ajunºi la Cãlimãneºti, în 7 iunie, ne-am cazat la internatul liceului economic, unde ne-a aºteptat, ca de fiecare datã, precum o gazdã primitoare, dl profesor Mihail Sandu, sufletul pregãtirii, dânsul fãcând eforturi deosebite pentru ca sã ne simþim bine, cu toate restricþiile financiare, ale unei crize provocate, în condiþiile în care guvernul alocã 25lei/zi de copil pentru toate cheltuielile. Din prima searã, ne-am dus cu dânsul (ºi împreunã cu colegul de camerã, dl prof. dr. Petru Crãciun, din Fãlticeni) sã cãutãm locul destinat probei observaþionale. A doua zi, am intrat la lecþii, atât cu cei mari (elevii de liceu), cât ºi cu cei mici. Chiar ºi pentru elevii noºtri, multe idei din cele pe care le-am prezentat au fost relativ noi. De la prima probã, am avut indicii cã se încearcã pe cât posibil sã se evite punerea în evidenþã a diferenþei de pregãtire dintre elevii noºtri ºi ceilalþi, fiind eliminate acele subiecte care ar fi fãcut departajarea netã... În schimb, copiii erau conºtienþi de diferenþa de valoare ºi spuneau cã Denis ºi Sebi sunt sigur calificaþi, ceilalþi urmând sã se lupte pentru al treilea loc. La sfârºitul primei sãptãmâni, s-a dat proba observaþionalã în care li s-a cerut sã numeascã constelaþii care apun, care trec la meridian, stele duble ºi variabile ºi sã indice un roi globular. În seara dinaintea ultimei probe, am þinut o ultimã lecþie cu cei mici, încheiatã cu aplauze ºi poze la tablã (semn cã au fost încântaþi). În zilele ce au urmat, s-au mai þinut lecþii ºi s-a dat testul de astrofizicã pentru cei mari. În ultima searã, s-au anunþat copiii calificaþi pentru olimpiada internaþionalã...”
 În echipa care va reprezenta România la olimpiada internaþionalã din China, s-au calificat doi bihoreni, Denis Derecichei ºi Sebastian Trifa, elevii ªcolii „Dacia” din Oradea, pregãtiþi de domnul profesor Marin Bica, doi „moroºeni” (Andrei Cuceu ºi Kruk Sandor), pregãtiþi de dl prof. Lucian Stoian din Baia Mare ºi doi bucureºteni (Ioana Zelko ºi Alberto Manca), autodidacþi.
 Bucuroºi pentru performanþa obþinutã, ai noºtri au mai rãmas o zi (sã se distreze la ºtrandul termal), mai cu seamã cã generoasa gazdã le-a oferit-o drept bonus.
 Povestea merge mai departe, pentru cã în aceastã vacanþã, bihorenii ºi prietenii lor, maramureºenii au decis sã se pregãteascã împreunã la Ocna ªugatag, dupã cum ne-a spus dl profesor Marin Bica. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:38:14 Ora de vară a Europei de Est