Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Cum putem cultiva pacea în viață noastră?”

Am participat la o masă rotundă organizată la Casa Darvas-La Roche

,,Cum putem cultiva pacea în viață noastră?”

Aceasta a fost întrebarea la care elevii claselor a X-a C și a XI-a C de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea au încercat să-și găsească răspunsurile pe baza informațiilor primite de la muzeografi, floriști și psihologi în cadrul celei de a doua activități de implementare a proiectului care vizează conceptul de pace.

Activitatea face parte din agenda protocolului de colaborare dintre Asociația HWPL din Coreea de Sud (https://www.hwpl.kr/language/en/home-hwpl-_en/) și Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, care este partener de diseminare a conceptului de pace.
Astfel, în data de 28.03.2024 la Casa Darvas -La Roche, s-a desfășurat ,,masa rotundă" în cadrul căreia s-au căutat răspunsuri la întrebarea propusă, de altfel, în activitatea precedentă de către o elevă participantă la Conferința despre pace și căreia am încercat să îi dăm răspuns în cadrul acestui eveniment ,conștientizând cât de banal și cât de complex poate fi acesta.
În acest demers, am apelat la Expoziția imersivă din cadrul Casei Darvas -La Roche. ,,Putem  cultiva pacea prin sunetele naturii atât de liniștitoare, dar de asemenea, și prin cultura Art Nouveau, consacrată în orașul Oradea. Aceasta poate aduce starea de liniște și pace în sufletele noastre prin simbolurile naturii transpuse atât de bine în arhitectura orașului", ne-a spus Narcisa, o elevă participantă la activitate.
Un alt răspuns a venit de la Carina, o altă elevă care, purtând un dialog cu doamna psiholog clinician ,Elena Marcu, invitată la această activitate pentru a da răspunsuri personalizate tinerilor participanți, a realizat ce importantă este conștientizarea armoniei cu propria persoană în așa fel încât să putem fi în armonie și pace cu cei din jurul nostru. ,,Nu-i putem schimba pe ceilalți, schimbarea lor ar presupune un efort mult prea mare comparativ cu conștientizarea noastră și armonizarea noastră cu ei și contextele care ne înconjoară", a spus doamna Elena Marcu.
De asemenea, doamna florist al Casei Darvas, a prezentat importanța iubirii și implicit a păcii ce înconjoară iubirea când iți faci meseria cu dragoste. Astfel tinerii au putut prelua și acest răspuns la întrebarea generică a activității propuse.
Tinerii, fiind preocupați de alegerea viitorului profesional și implicit a armoniei în acest sens, au putut să înțeleagă din prezentarea experienței  de viață profesională a doamnei florist cât de importanta este în alegerea viitoarei cariere vocația, pacea cu tine însuți, siguranța că ai făcut alegerea potrivită și în acest sens.
Activitatea a fost de tip ,,blended learning",astfel încât tinerii să poată să interacționeze, într-un spațiu non formal, cu specialiști din mai multe domenii, cu perspective diverse de viață, atât profesionale cât și personale, găsind răspunsuri la întrebarea esențială care stă la baza existenței noastre armonioase ca indivizi.
Mulțumim echipei de la Casa Darvas -La Roche pentru găzduire și implicare, doamnei director Angela Lupse, doamnei psiholog Elena Marcu, domnilor profesori implicați, Șerban Hălbac și Mela Delia (coordonatori) și Fele Pop Camelia, precum și elevilor Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul" pentru participare.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 23:59:59 Ora de vară a Europei de Est