Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cerc pedagogic - învățământ primar, la Școala Gimnazială „Nestor Porumb” din Tulca

În 19 aprilie,

Cerc pedagogic - învățământ primar, la Școala Gimnazială „Nestor Porumb” din Tulca

În învățământul preuniversitar, pregătirea personalului didactic se face prin mai multe metode și procedee, unul dintre acestea fiind cercul pedagogic.Cercul pedagogic constituie o formă de evaluare și în același timp de perfecționare a activității didactice.Reprezintă una dintre principalele forme de organizare a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar. Are în componență schimbul de practici și vizează actualizarea metodelor și procedurilor de lucru la nivelul specialităților.

Cercul pedagogic al învățătorilor și profesorilor pentru învățământ primar din zona Salonta a avut loc vineri la Școala Gimnazială ,,Nestor Porumb" Tulca, sub directa coordonare a I.S.J. Bihor, prin prof. metodiști, d-na Iga Sanda Mariana și d-na Roman Alexandra.
Activitățile acestei întâlniri au oferit posibilitatea unui schimb de experiență între truditorii școlii. Cadrele didactice organizatoare, prof.Turla Felicia, Dumbrăvan Adina, Burcaș Olimpia, Mocuța Aurelia, Panea Florica, Matiuța Mara, s-au străduit să răspundă acestei cerințe, pregătind activități practice și teoretice ce s-au dorit a fi utile dascălilor participanți. De asemenea, doamnele prof. Cicortaș Nicoleta și Hurgoi Gabriela s-au implicat în problemele organizatorice ale acestui cerc pedagogic.
Cum să nu apreciezi asemenea cadre care sunt iubite de copii, care au un talent înnăscut, un dar de la Dumnezeu, o înclinație aparte de a ști cum să se facă plăcute copiilor , prin iubirea pe care o emană in jurul lor?
Felicitări, dragi colege mereu dornice de perfecționare! Suntem mândri că faceți parte din colectivul școlii noastre!
Profesor Mocuța Aurelia Dorina

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:13:27 Ora standard a Europei de Est