Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Școala... cu totul altfel la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei

În perioada 22 - 26 aprilie

Școala... cu totul altfel la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu” Ștei

În perioada 22- 26 aprilie 2024, la Școala Gimnazială ,,Miron Pompliu" Ștei, s-au derulat activități educative extrașcolare și extracurriculare în cadrul programului Școala altfel.

Scopul acestor activități a fost să răspundă în alt mod intereselor și preocupărilor diverse ale elevilor, a fost un adevărat laborator al cunoșterii, în care dascălii-coordonatori au dorit să pună în valoare talentele și capacitățile copiilor în diferite domenii. Elevii școlii s-au bucurat de săptămîna ,,altfel", fiind relaxați, fără presiunea notelor, a catalogului, bucuria petrecerii timpului într-un mod plăcut prin vizite, excursii, socializare, agrement, consolidarea relației cu colegii, cu dascălii, cu alte persoane specializate pe diverse domenii de activitate, care au răspuns intereselor și preocupărilor școlii.
       În săptămâna Şcoala altfel s-au derulat diferite tipuri de activități pe teme: de literatură, artă, gastromomie, educație pentru sănătate, educație ecologică, dezvoltare personală, voluntariat, experiențe, vizionare de filme documentare, informatică, limbi stăine, cunoșterea tradițiilor și obiceiurilor Pascale, dezvoltarea competențelor de comunicare. A fost un adevărat periplul care a cuprins întrega arie curriculară, o întregire și consolidare a cunoștințelor teoretice și practice din toate domeniile cunoșterii. Conducerea unității de învățământ, prof. Coroiu Emanuel - director și prof. Fășie Romulus - director adjunct, au sprijinit si coordonat activitățile derulate pe tot parcursul săptămânii, iar misiunea școlii a fost la înăltimea aștepărilor.
       Cîteva din tematicile activităților derulate: la ciclul primar (Sărbătoarea primăverii, pe urmele strămoșilor, Două mâini dibace, Colegii mei, prietenii mei, Jocuri în aer liber, Cartea, prietena mea, Bibliotecar pentru o zi, Lumina Învierii, Micii bucătari, Eroii din povești, vizite la fabricile din Ștei, Oradea, cel mai frumos oraș, jocuri de societate, Picnic la pădure, cum fac o salată de fructe, Savoarea care inspiră povești, ziua experimentelor, În grădina bunicii, Economia noastră, Icoane pe sticlă, Povești și personaje, activități sportive recreative, Hazrde naturale etc.). Dascălii coordonatori au fost: prof. Fășie Romulus, prof. Tota Felicia, prof. Miara Angelica, prof. Moza - Becheanu Liana, prof. Lupău Florina, prof.  Bogoșel Voichița,  prof. Petruse Maria, prof.  Fărcanea Ioana, prof.  Bunta Cristian, prof.Creţ Florina, prof. Fericean Adriana, prof.  Bursaşiu Ramona,  prof. Trif Laura, prof. Todor Alina, prof. Stan Lavinia, bibl. prof. Tomescu Ileana.
     Activitățile derulate la învățămăntul gimnazial au fost de asemenea diverse, frumoase, ingenioase: Stil de viață sănătos, Să învățăm bunele maniere, vizite la Oradea, Ștei și împrejurimi, Mânăstirea Izbuc, Geografia altfel, sportul, pasiunea mea, Felicitări și culori în farfurie, Case memoriale, Hai să exersam limba română, joc de rol, Magie sau știință, Șahul, sportul minții, Vizionarea unui concert, Încondierea ouălor etc). Dascălii coordonatori au fost diriginții: prof. Pașca Alin, prof. Sere Alexandra, prof. Merce Sanda, prof. Golița Anca, prof. Panici-Mangra Adelina, prof. Pantea Simona, prof. Toth Ioana, prof. Andru Luminița, prof. Mușet Georgeta, prof. Haidu Rodica, prof. Vlaș Angela, profesorii de la alte discipline: prof. Coroiu -Stanciu Carmen, prof. Andru Cristina, prof. Nica Anca, prof. Turle Mariana, prof. Macavei Dacian, prof. Popa Denisa, prof. Miklo Cecilia, prof. Stanciu Lidia, prof. Bunduruș Natalia, prof. Mușiu Diana, prof. Drinc Florina, prof. Bogdan Cristian, prof, Coroiu Vlad, prof, Bucur Bogdan, prof. Barbu Niculina.
           Felicitări tuturor elevilor și dascălilor care au derulat cu succes activitățile derulate în săptămâna Școala altfel!

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 03:22:43 Ora standard a Europei de Est