Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul regional cu participare internațională ,,Educație pentru viitor

Joi și vineri, s-a derulat la Oradea

Proiectul regional cu participare internațională ,,Educație pentru viitor

Joi și vineri 16-17 mai 2024, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, s-au desfășurat activități în cadrul proiectului regional cu participare internațională ,,Educație pentru viitor", proiect aprobat în Calendarul proiectelor de educație extrașcolară regionale și interjudețene 2023-2024.

Aflat în acest an la cea de-a patra ediție, proiectul este coordonat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Inspectoratul Școlar Județean Arad, în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea ,,Aurel Vlaicu" Arad, Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, Casa Corpului Didactic ,,Alexandru Gavra" Arad, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Arad, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Facultatea de Psihologie și Științele Educației USH/ Institutul pentru Cercetări,  Politici și Evaluare în Educație și Asociația Profesorilor și Dascălilor de Pretutindeni (România).
La ediția din acest an, s-au înscris 327 de participanți din 24 de județe și 33 de parteneri internaționali din Marea Britanie, Grecia, Turcia, Ungaria, Polonia, Spania, Bulgaria, Olanda, Croația, și Estonia. Activitățile simpozionului s-au desfășurat în format fizic și online pe parcursul celor două zile.
Joi 16 mai 2024, a avut loc deschiderea simpozionului, prezentarea instituțiilor partenere și prezentarea unor lucrări în plen, urmate de desfășurarea celor cinci secțiune: secțiune destinată diseminării proiectelor și parteneriatelor educaționale în limba română, secțiune destinată diseminării proiectelor și parteneriatelor educaționale în limba engleză pentru participanții internaționali, secțiune dedicată profesorilor psihopedagogi, profesorilor logopezi, profesorilor consilieri școlari și profesorilor de sprijin, secțiune dedicată profesorilor care își desfășoară activitatea la nivel preșcolar-primar, secțiune dedicată profesorilor care își desfășoară activitatea la nivel gimnazial/liceal.
În deschiderea simpozionului și în cadrul secțiunii lucrări în plen, au fost prezenți, au cuvântat și au contribuit la buna desfășurare a evenimentului, după caz, următoarele persoane: d-l inspector școlar general, prof. dr. Horea Florian Abrudan și d-na inspector școlar general adjunct Kéry Hajnal din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, d-l inspector școlar general adjunct Daniel Tocoianu și inspector pentru învățământul special, prof. Adrian Tanchiș din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Arad, conf. univ. dr. Daniela Roman, lector univ. dr. Raluca Racășan și lector univ. dr. Ioana Sîrbu din cadrul Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, conf. univ. dr. Ovidiu Florin Toderici, prorector Universitatea ,,Aurel Vlaicu" Arad, conf. univ. dr. Chirimbu Sebastian Cristian, Facultatea de Psihologie și Ştiințele Educației USH, Institutul de Cercetӑri Politici și Evaluare în Educație APDP (Romȃnia), drd. Olteanu-Sturza Adelina, metodist coordonator pentru învățământul preșcolar de naționalitate română, Școala Generală și Grădinița Română ,,Lucian Magdu" Battonya, Ungaria, prof. Maria Netea Perdi, director, Grădinița ,,Grădina Fermecată", Micherechi Ungaria, d-l director al Casei Corpului Didactic a Județului Bihor, prof. dr. Alin Ștefănuț, prof. dr. Maria Cristina Avrigeanu, director al CJRAE Bihor și prof. Svetlana Zagorka Milencovici, director CJRAE Arad și prof. Erdeli Elena, inspector pentru învățământ special în cadrul Inspectoratului Școlar Județean  Bihor.
Vineri 17 mai 2024, elevi de la Colegiul Național ,,Tudor Vladimirescu" - București, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Liceul Teologic Greco Catolic ,,Iuliu Maniu" Oradea, Liceul de Arte Oradea, Liceul Teologic Penticostal ,,Betel" Oradea, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, Școala Gimnazială ,,Szalárdi János" Sălard, Școala Gimnazială ,,Octavian Goga" Oradea, au prezentat eseuri cu tema: ,,Educație pentru viitor" și ,,Fii ECO pentru un mediu mai sănătos"!
Dintre rezultatele activităților organizate în cadrul acestui proiect amintim valorificarea experiențelor didactice deosebite ale cadrelor didactice prin realizarea volumului cu ISSN al simpozionului care va cuprinde rezumatele lucrărilor prezentate și eseurile elevilor.
 Felicitări, doamnă inspector școlar Elena Maria Erdeli, coordonator al proiectului, pentru uriașa desfășurare de forțe, reușită și eficiență; o ediție cu un plus de valoare și experiență împărtășită, creativitate și originalitate în susținerea și pregătirea lucrărilor simpozionului! Nu e puțin lucru să coordonezi și să reușești să menții trează atenția și interesul față de proiect atâtor participanți, de la o ediție la alta, ba chiar să sporești numărul lor, dar și calitatea! E demn de remarcat apoi elanul celor tineri, care vi s-au alăturat, în număr impresionant, fiind convinși de câștigul educațional!
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 17 iunie 2024, 16:31:49 Ora de vară a Europei de Est