Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Grădina speranțelor” adună liceeni și copii cu nevoi speciale în jurul machetei „Lumea verde”

Asociația „Ex Nobili Officio” și programul „Spații verzi 2009”

Proiectul „Grădina speranțelor” adună liceeni și copii cu nevoi speciale în jurul machetei „Lumea verde”

Luni (13 iulie 2009), o zi obișnuită de muncă la Centrul de Recuperare și Reabilitare pentru Copilul cu Dizabilități (C.R.R.C.D.) din Oradea. Părinții intră cu copiii – unii sunt ținuți de mânuță, alții sunt în scaune cu rotile sau duși pe brațe. Se salută familiar cu personalul centrului considerându-se de-ai casei, pentru că de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic, copiii vin aici la tratament.

 Directorul centrului, doctorul Pavel Oarcea și personalul medical îi întâmpină cu zâmbetul pe buze; în dialogul lor se simte o comunicare aparte, mai mult decât relația obișnuită medic-pacient.
 Un grup de elevi de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea (însoțit de profesorii Adriana Luca, Dorina Szatmari și Radu Pîrja) a venit luni la centru pentru o nouă activitate cuprinsă în proiectul „Grǎdina speranțelor”, implementat de Asociația „Ex Nobili Officio” în cadrul programului „Spații verzi 2009” (program lansat de Compania MOL România și Fundația pentru Parteneriat din Miercurea-Ciuc).
 Cele trei cadre didactice (membri ai echipei de proiect) și-au propus să finalizeze macheta „Lumea verde”, dar nu au venit la centru cu mâna goală, au adus jucării (reprezentând animale cunoscute și îndrăgite de copii, păsări), creioane colorate, carioci, foi cu desene conturate, flori în ghivece, donate de asociație și de elevi de la școlile gimnaziale „Nicolae Bălcescu”, „Dimitrie Cantemir” și Liceul Teoretic „Lucian Blaga”, pe care le-au împărțit copiilor aflați în sălile de tratament.
 Pentru lucrul la machetă au folosit măsuțele din holul de la intrare, pe care și-au desfășurat toate materialele. Curând, în jurul grupului de lucru s-au adunat copiii care tocmai și-au terminat tratamentul sau aveau pauză între terapii. Ajutați de doamnele Ana-Maria Luncan (logoped) și Ionela Pleș (pedagog de recuperare), micuții au colorat planșe cu păsări, copaci și alte animale. Bucuroși de vizită, deloc deranjați, liceenii au continuat să lucreze la machetǎ. Lângă ape au apărut tufișuri, copaci ciudat colorați, păsări și flori.
  „Nivelul de cultură îl putem aprecia și după atitudinea pe care o avem față de persoanele cu dizabilități”, spunea doctor Pavel Oarcea care a îmbrățișat  ideea proiectului nostru încă din luna aprilie.
„În urma contactelor cu copiii de la acest centru de recuperare, atitudinea elevilor mei s-a schimbat, au început să prețuiască altfel viața și să fie mai atenți cu persoanele cu nevoi speciale”, recunoștea prof. Adriana Luca, dirigintele liceenilor.
 Activitatea de luni a încheiat seria activitǎților educative incluse pe agenda proiectului, dar proiectul „Grădina speranțelor” continuă cu amenajarea spațiului verde din perimetrul C.R.R.C.D., amplasarea câtorva echipamente de joacă, precum și cu terapii specifice copiilor cu dizabilități. (Dorina S.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:05:02 Ora de vară a Europei de Est