Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cursuri de vară pentru învățarea limbii engleze

La Grupul Școlar Agricultură Ecologică din Sălard

Cursuri de vară pentru învățarea limbii engleze

Începând din 2008, copiii și tinerii din Sălard (județul Bihor) beneficiază, în fiecare vară, timp de circa trei săptămâni, de cursuri gratuite de învățare a limbii engleze, susținute de un profesor din Statele Unite.

 Cursurile sunt organizate de o asociație pentru copii din Oradea (al cărei președinte este dna Szanto Ildiko), la rându-i, doamna Szanto colaborează cu o asociație din S.U.A.
 La ediția din acest an, cursurile se derulează în perioada 30 iunie-17 iulie și sunt susținute de Diana Garity - o studentă de la Universitatea de Limbi din California.
 Cei circa 50 de cursanți înscriși au vârsta cuprinsă între 5 și 17 ani, fiind grupați în patru serii, după criteriul vârstei. Cursurile se țin zilnic, câte patru ore, între orele 10 și 14.00. Diana nu este plătită, ea fiind un simplu voluntar, la fel și Korosi Tunde, din clasa a XII-a de la Liceul Teoretic „Ady Endre” din Oradea, care asigură traducerea în română și maghiară, ca și înv. Korosi Maria care îi asigură Dianei cazare și masă.
 Astăzi (miercuri, 15 iulie 2009), la ora vizitei noastre (la ora 11.03), în școală era prezent și directorul adjunct, dna prof. Nagy Irina, dar și înv. Korosi Maria.
 „Copiii sunt deosebit de încântați de tânăra lor profesoară de engleză și vin cu mult drag la cursuri”, ne asigură doamna director.
 „Învață jucâdu-se și cântând, ceea ce le produce o mare satisfacție”, adaugă doamna învățătoare. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cursuri de vară pentru învățarea limbii engleze.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:47:55 Ora standard a Europei de Est