Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Echipă a Universității din Oradea, pe locul întâi la S-M-ART

La Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic

Echipă a Universității din Oradea, pe locul întâi la S-M-ART

S-M-ART, Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic, și-a desemnat laureații celei de a treia ediții. Printre aceștia și o echipă a Facultății de Arte, formată din: Cabalaș Daniela, Cabalaș Ana-Maria, Sárközi Tibor, Dhembi Valentina, Denisa Hulban și Tania Gheorghiță - coordonator conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu. Studenții orădeni au obținut locul I la categoria Managementul proiectelor.

Competiția a fost una extrem de disputată, studenții orădeni reușind să obțină locul întâi la categoria Managementul proiectelor, unde au concurat cu alte 18 propuneri înscrise în concurs.
Studenții orădeni au prezentat proiectul Ateliere muzicale - Asociația „Was is der Bach?", care își propune să-i atragă pe tineri către muzică, prin utilizarea de metode pedagogice moderne. „Atelierele noastre includ jocuri muzicale, audiții, cursuri de dicție și prezență scenică, dar și organizarea de concerte", explică Tania Gheorghiță, studentă în anul IV.
Ana Cabalaș, studentă în anul II, spune că ideea proiectului „Was is der Bach?" este aceea de a oferi tinerilor „un mediu sigur, stimulant, în care vor lucra cu profesori tineri și binevoitori, având ocazia să cunoască elementele muzicii de concert, fapt care va duce la dezvoltarea lor pe plan psihic, emoțional și fizic".
„Ne concentrăm pe dezvoltarea inteligenței muzicale și a simțului muzical, precum și a inteligenței emoționale. Vom pune accent pe abilitățile de auto-exprimare și comunicare, capacitățile de concentrare și disciplină, dar și pe imaginație și creativitate", subliniază Denisa Hulban, studentă în anul II, adăugând că aceste metode vor contribui și la dezvoltarea spiritului de echipă și a încrederii în sine.
Beneficiarii proiectului ar putea fi, spune Daniela Cabalaș, studentă în anul IV: „Copiii, adolescenții și tinerii adulți, care prezintă interes față de arte; iar cei indirecți sunt: părinții și cunoștințele cursanților. Pe lângă aceștia, beneficiarii colaterali vor fi - bineînțeles - membrii comunității orădene. Pentru a realiza acest proiect, vom folosi toate uneltele și cunoștințele accesibile, la eficiența maximă a acestora, ca să ridicăm nivelul de cultură al orașului".
„Membrii și partenerii asociației «Was ist der Bach» vor fi cei care realizează și dezvoltă acest proiect. Ne propunem să implicăm mai mulți colaboratori și colegi talentați de la Liceul și Facultatea de Arte, în poziția de voluntari. Ei vor avea ocazia să experimenteze și să își dezvolte capacitățile pedagogice, în timp ce ajută la valorificarea comunității artistice, sau ca
persoane care transmit experiențe din cadrul evenimentelor noastre, astfel implicându-se în activitatea de marketing, arată Sárkőzi Tibor, student an I master.
La rândul ei, Dhembi Valentina subliniază că proiectul viitorilor artiști are ca public țintă copii și adolescenții cu cu vârsta cuprinsă între 5 și 18 ani. „Aducem, ca inovație, implicarea tinerilor muzicieni voluntari, care vor avea astfel oportunitatea de a dobândi experiență și de a descoperi tainele pedagogiei muzicale", a mai spus studenta în ultimul an la licență.
Conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu, a ținut să mai adauge că cei șase studenți orădeni au impresionat juriul competiției, nu doar prin profesionalism, ci și prin spiritul de echipă de care au dat dovadă. „Managementul artistic are rolul de a  gestiona activitățile și cariera unor artiști, iar antreprenoriatul constituie activitatea unuia sau a mai multor persoane prin intermediul căreia aceștia urmăresc și caută oportunitatea de a crea valoare și profit în domeniul artelor. Studierea celor două discipline în instituțiile de învățământ superior are rolul de a familiariza studenții cu noi posibilități de angajare pe piața muncii, în urma obținerii diplomelor de licență sau master", conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu.
Directorul Departamentului Muzică al Facultății de Arte, conf. univ. dr. Ariadna Zenaida Mircescu a făcut parte și din juriul Concursul Național Studențesc de Antreprenoriat și Management Artistic S-M-ART, desfășurat la Iași, în zilele de 24 și 25 mai 2024.
După cum au precizat organizatorii, Universitatea Națională de Arte „George Enescu" din Iași, scopul organizării acestei competiții a fost acela de a stimula dezvoltarea antreprenoriatului în universitățile de muzică din România. Studenții s-au întrecut la categoriile: Managementul carierei, Managementul proiectelor, Dosare de sponsorizare și Fundrasing și Planuri de afaceri. (B.C.)

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 17:54:16 Ora de vară a Europei de Est