Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Zumzăreii au sărbătorit Ziua Internațională a Albinelor

Învățăm unii de la alții...

Zumzăreii au sărbătorit Ziua Internațională a Albinelor

Faptul că trăim parcă vremuri în care „timpul pare a nu mai avea răbdare", cu elevi care se plictisesc ușor și repede, care au mai puțină atenție și pe termen relativ scurt - toate acestea ne fac pe noi, dascălii, să căutăm alte mijloace și alte metode decât cele de pe vremea când eram noi copii.

Pierdem teren în fața tentațiilor zilnice, în fața tehnologiei, pe care însă am putea să le folosim în favoarea noastră. Cum așa? Simplu! Școlarul mic are o gândire concret intuitivă, lasă-l să învețe jucându-se și să se joace învățând, lasă-l să învețe prin descoperire, prin aplicabilitate.
La noi, în Clasa Albinuțelor, învățăm unii de la alții - chiar și eu de la ei și o spun cu mândrie. Pot să îi valorizez, să îi implic și să-i activizez prin realizarea de proiecte. Le las mână liberă să își conceapă lucrările cum doresc, fără a-i încorseta, dându-le astfel posibilitatea să își folosească imaginația și creativitatea atunci când concep proiecte diferite, personalizate, dar toate foarte interesante. Mergând pe principiul Learn & Share, adică Învață și împărtășește, cu toții avem de câștigat: autorul proiectului ne spune cu mândrie despre munca lui, iar în timp scapă de tracul vorbitului în public, se exprimă liber, în timp ce auditoriul urmărește cu interes și reține (spre plăcuta mea surprindere) multe informații, asociindu-le cu persoana care le-a transmis.
Ultima temă abordată a fost Ziua Internațională a Albinelor, care se sărbătorește pe 20 mai, din 2017 încoace. Am observat un progres notabil în ceea ce privește prezentarea și elaborarea proiectelor, exprimarea elevilor, modalitatea de transmitere a informației, lejeritatea cu care fac acest lucru în fața unei clase întregi. Aceasta, la rândul ei, are de la început foarte clar stabilite reguli de ascultare și încurajare a celui din față, de respectare a timpului de prezentare a proiectului și a elevului implicat.
Îi las să lucreze și în echipă, pentru că acest lucru presupune să ai sarcini, dar să știi să asculți și părerea celuilalt, să lucrezi de la egal la egal, fără pic de individualism sau orgoliu, care nu mai contează atunci când trebuie ca fiecare să contribuie la realizarea unui proiect de succes.
La sfârșit, ajungem la concluzia că avem mai multe cunoștințe, lucruri noi, pe care le reținem cu ușurință pentru că facem asocieri (cine ce informație interesantă a prezentat, cine ne-a vorbit despre cele patru aripi ale albinelor, cum comunică ele prin dans, câte tipuri sunt, câtă miere strânge o asemenea insectă atât de importantă pentru umanitate și multe altele). Pentru că adevăratele cunoștințe sunt cele „cu care rămâi după ce uiți ceea ce ai învățat în școală".
Profesor Cristiana Vidican,
Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna" Oradea
 

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:03:03 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...