Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Erasmus+ este cheia spre noi orizonturi

Din Marghita la Ankara

Erasmus+ este cheia spre noi orizonturi

Mobilitatea de grup din cadrul proiectului de acreditare Erasmus+, KA120-SCH-DA3960B2, 2023 - 2027, desfășurată între 29 aprilie și 8 mai, mi-a oferit una dintre cele mai remarcabile experiențe din viața mea. Împreună cu 13 colegi și 2 cadre didactice de la Colegiul Național "Octavian Goga" Marghita, am avut oportunitatea să explorez un nou mediu cultural și educațional la prestigioasa instituție "Yükselen Koleji" din Ankara.

Încă din prima zi, am fost primiți cu multă căldură de către  gazdele noastre, iar prezentarea școlii și întâlnirea cu personalul didactic ne-au oferit o imagine clară asupra angajamentului instituției față de incluziune și diversitate, facilitând integrarea noastră. Vizitele la campusurile școlii au subliniat organizarea riguroasă și ospitalitatea caracteristică, impresionându-ne prin relațiile strânse dintre elevi și profesori și atmosfera primitoare.
Pe parcursul mobilității, am participat la diverse cursuri, cum ar fi fizica și biologia, care au fost nu doar educative, ci și interactive. În ora de fizică, am învățat despre teoria formării culorilor prin refracția luminii în cadrul unui experiment spectaculos, iar în laboratorul de biologie, am folosit microscoapele pentru a observa insecte și alte organisme. Aceste cursuri ne-au oferit ocazia de a experimenta direct procesele de învățare și de interacționare cu elevii locali, consolidând cunoștințele și dezvoltând abilități practice.
Un moment deosebit a fost cel petrecut în laboratorul de muzică al școlii, unde am împărtășit și descoperit diferite stiluri muzicale. Planificarea și organizarea acestor mici momente artistice ne-au ajutat să colaborăm eficient și să învățăm unii de la alții într-o atmosferă plăcută și relaxantă. Discuțiile despre diferențele și asemănările dintre sistemele educaționale românesc și turcesc au fost deosebit de interesante, oferindu-ne o perspectivă valoroasă asupra diversității culturale.
Competițiile sportive și activitățile artistice au fost componente esențiale ale experienței noastre. Astfel, jocurile sportive ne-au ajutat să dezvoltăm abilități de gestionare a conflictelor. Momentele artistice, cum ar fi concertele pregătite de elevii locali, ne-au impresionat prin talentul demonstrat și ne-au ajutat să apreciem diferențele culturale.
Prezentarea culturii românești, prin spectacole de dans și momente muzicale, a fost un alt punct culminant al mobilității. Am impresionat publicul cu talentele dovedite, reușind să  evidențiem frumusețea culturii noastre.
Vizitele educative, cum ar fi cea la acvariul impresionant din Ankara, au fost experiențe de neuitat. Aici, am explorat diferitele habitate acvatice și am învățat despre diverse specii de pești, colaborând într-un mod ludic și creând amintiri de neuitat. Vizita la o moschee din apropierea campusului ne-a oferit o viziune valoroasă asupra tradițiilor religioase musulmane și a subliniat importanța respectului și înțelegerii reciproce.
Relația strânsă dintre profesori și elevi a fost un aspect remarcabil al sistemului educațional turcesc. Am observat cum această conexiune contribuie la crearea unei atmosfere deschise și prietenoase. Interacțiunile zilnice cu elevii și profesorii turci au fost pline de respect și amabilitate, iar prieteniile formate continuă să se dezvolte și în mediul online.
Luând în considerare aspectele de mai sus, mobilitatea Erasmus+ din Ankara a fost o experiență de neuitat, caracterizată de ospitalitate și educație interculturală . Am avut ocazia să explorăm o nouă cultură, să participăm la activități educative diverse și să ne dezvoltăm abilități interpersonale și academice. Această experiență ne-a îmbogățit nu doar educațional, ci și cultural, lăsându-ne amintiri și prietenii care vor dăinui în timp.
Lazăr Cristina, XI-C
Colegiul Național „Octavian Goga", Marghita

Trimite email
sâmbătă, 20 iulie 2024, 18:49:57 Ora de vară a Europei de Est