Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Festivitate la D.A.S.O. la încheierea programului de meditații gratuite la limba engleză

Distracția a fost tema zilei

Festivitate la D.A.S.O. la încheierea programului de meditații gratuite la limba engleză

Programul de meditații gratuite la limba engleză, inițiat de Direcția de Asistență Socială Oradea în colaborare cu Babel School s-a încheiat. Programul s-a desfășurat pe parcursul anului școlar 2023 - 2024 și în cadrul lui, 47 de copii din clasele primare și gimnaziale s-au bucurat de sprijinul d-nelor profesor Anca Cheta și Mira Kainz, în învățarea și perfecționarea limbii engleze.

Meditațiile gratuite s-au desfășurat la Centrul Social Multifuncţional ,,Rogerius II", situat pe strada Episcop Ioan Suciu, lângă Orășelul Copiilor, și au îmbinat studiul cu joaca, cuprinzând și activități practice pe înțelesul copiilor, în așa fel încât aceste cursuri să fie cât mai atractive pentru participanți.
Și pentru că vacanța de vară se apropie, la final de program, Direcția de Asistență Socială Oradea împreună cu d-nele profesor le-au oferit copiilor o după amiază de neuitat, organizând o festivitate de încheiere. Distracția a fost tema zilei, cei mari, din clasele gimnaziale, au participat la o serie de jocuri interactive, gândite special pentru ei de către d-na profesor Anca Cheta iar cei mici au fost surprinși de către d-na profesor Mira Kainz care le-a dăruit  jucării de pluș, reprezentând personaje de animație celebre.
La finalul activităților toți copiii au servit o delicioasă pizza, delicatese dulci și au primit diplome de participare la acest program inedit.  
 ,,Vreau să le mulțumesc profesoarelor care au venit înspre noi din dorința de a sprijini voluntar copiii din comunitate. Prin astfel de parteneriate putem acoperi mai multe nevoi sociale, iar pentru că demararea acestui program de meditații gratuite la limba engleză s-a bucurat de un mare interes din partea copiilor și părinților, vom continua și extinde acest program din toamnă, urmând să revenim cu detalii pentru cei interesați. Le mulțumesc pe această cale și voluntarilor care ni s-au alăturat pe parcurs!", a declarat d-na Anca Grama, directorul Direcției de Asistență Socială Oradea. 

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:15:46 Ora standard a Europei de Est