Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Trei proiecte e-Twinning

La Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea

Trei proiecte e-Twinning

Pe parcursul acestui an școlar (2023-2024), elevii clasei a VII-a B de la Școala Gimnazială „Dacia" au participat la trei proiecte e-Twinning. Proiectele „F.E.E.L." și „From AI to AI+" au fost coordonate de doamna profesoară Raluca Sarca-Crișan, iar proiectul ,,21st Century skills", de doamna profesoară Diana Simina.

Proiectul „F.E.E.L." (Friendly e-Twinners of Emotional Literacy) și-a propus să îmbunătățească competențele emoționale ale elevilor. Educația emoțională implică conștientizarea de sine, recunoașterea propriilor emoții și gestionarea acestora, descoperirea unor metode de calmare atunci cand apare furia, teama sau îndoiala, punând accent, mai ales, pe empatie. Scopul proiectului a fost dezvoltarea unor bune abilități de comunicare, încurajarea și consolidarea relațiilor dintre copii. Activitățile desfășurate de elevii noștri, cât și de colegii lor din cinci școli din Turcia, trei școli din Italia și o școală din Republica Moldova, au fost interesante, practice și diverse, contribuind la crearea unei imagini pozitive despre sine și despre propriile capacități.
 S-au utilizat numeroase aplicații moderne, iar elevii și-au îmbunătățit atât competențele lingvistice în limba engleză, cât și pe cele digitale. Participarea la activități de acest tip are beneficii majore ce vizează inteligența emoțională a copiilor, spiritul de echipă, creativitatea și dezvoltarea personală.
Proiectul e-Twinning „From AI la A+", în parteneriat cu școli din Croația, Spania, Portugalia și România, s-a concentrat pe utilizarea instrumentelor educaționale AI, având ca și obiectiv principal stimularea învățării și eficiența pregătirii lecțiilor. Utilizând inteligența artificială, temele de bază explorate în acest proiect au inclus sustenabilitatea culturală, economică, socială și climatică. Proiectul a abordat, de asemenea, implicațiile etice ale utilizării inteligenței artificiale, promovând abilitățile de gândire critică și onestitatea, integritatea în rândul elevilor. Prin discuții, activități de colaborare și aplicații practice, ei au dezvoltat o apreciere mai profundă pentru sustenabilitate și rolul inteligenței artificiale în abordarea provocărilor globale.
Valorificând diversitatea culturală și descoperind o experiență nouă de învățare, ne-am atins toate obiectivele proiectelor, iar elevii și-au însușit noi informații unii de la alții și au legat prietenii!
Prof Raluca Sarca-Crișan
 
Proiectul ,,21st Century skills" l-am derulat împreună cu parteneri din Turcia, Azerbaidjan și România, proiect ce a avut drept scop să ne ofere o perspectivă nouă despre competențele secolului 21, care într-adevăr se schimbă în fiecare deceniu! Astfel, elevii au vorbit despre locuri de muncă înfloritoare și care dispar, despre evoluții în Inteligența Artificială (AI), despre a crea o conștientizare cu privire la schimbările din domeniul forței de muncă, neuroștiință și organoizi. Aceste domenii sunt conexe și sunt noi pentru majoritatea oamenilor. Suntem conștienți că avem nevoie de mai mulți oameni care să studieze în aceste domenii. Oamenii ar trebui să știe mai întâi că există un loc unde să meargă, apoi pot încerca să ajungă acolo, indiferent cât de greu este. Așadar, elevii noștri au învățat să gândească critic, să comunice într-o limbă străină, să dobândească mai multă încredere în ei înșiși, să utilizeze cunoștințele referitoare la utilizarea unor aplicații, deja folosite printr-un proiect Erasmus, să conștientizeze importanța unor astfel de activități (care le provoacă gândirea și creativitatea).
Noi considerăm că în acest mod, am reușit să atingem toate obiectivele proiectului.
Prof. Diana Simina

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 20:10:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...