Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

EU GREEN a adus împreună oamenii, ideile și tehnologiile viitorului

Întâlnire de lucru la Universitatea din Oradea,

EU GREEN a adus împreună oamenii, ideile și tehnologiile viitorului

Universitatea din Oradea, împreună cu patru universități partenere din consorțiul universitar EU GREEN: (Atlantic Technological University, Université D'Angers, Universidade de Evora, University of Gävle), a câștigat, prin competiție, în cadrul WP 3 Structuring research-based learning through Excellence Clusters, programul intensiv de studiu de tip Blended Intensive Programme (BIP) cu titlul Introduction to Mathematical and Computational Modelling for Sustainability, destinat studenților masteranzi și doctoranzi. Prima întâlnire de lucru a avut loc în perioada 6 mai -28 iunie 2024, la Universitatea din Oradea. La finalul programului, studenții primesc un Certificat de participare și şase credite transferabile ECTS.

Evenimentul de deschidere al întâlnirii de lucru avut loc în sala dedicată proiectului EU GREEN, în prezența unor reprezentanți ai Universității din Oradea: prorectorul MCC Sanda Monica Filip (managerul WP 3),  responsabilul științific al programului - Radu-Cătălin Țarcă (membru în PhD Council WP3) și Dan-Cătălin Noje (membru Task Force WP3).
Cursurile s-au desfășurat în laboratoarele și sălile de curs ale Școlii Doctorale, cu participarea a 15 cadre didactice și 39 de studenți, de la şapte universități partenere din cadrul consorțiului universitar EU GREEN: Atlantic Technological University, Université D'Angers, Universidade de Evora, University of Gävle, Universitá di Parma, Universitatea din Oradea și Wroclaw University of Environmental and Life Sciences.
În cadrul acestui eveniment științific a fost organizată și o întâlnire dedicată dezvoltării cooperării internaționale în domeniul cercetării, cu delegația internațională a proiectului Capacity Building in Teaching of AR/VR - CATCH_VR.
Programul a inclus o gamă variată de activități dedicate atât dobândirii de abilități științifice și tehnice, cât și relaționării interumane și respectiv de descoperire a valențelor multiculturale ale orașului Oradea. Evenimentul a fost organizat de Universitatea din Oradea,  echipa administrativă fiind compusă din: responsabilul științific al programului - Radu-Cătălin Țarcă - Universitatea din Oradea; responsabil administrativ: Dan-Cătălin Noje - Universitatea din Oradea; personal administrativ: Dana Vasiloaica - Atlantic Technological University.
Lectorii au fost cadre didactice și cercetători de la cinci universități partenere din cadrul consorțiului universitar EU GREEN: Atlantic Technological University, Université D'Angers, Universidade de Evora, University of Gävle și Universitatea din Oradea: Marion McAfee - Atlantic Technological University; Eoghan Furey - Atlantic Technological University; Leo Creedon - Atlantic Technological University; Ramen Ghosh - Atlantic Technological University; Eric Monfroy - Université D'Angers; Salvador Abreu - Universidade de Evora;Luis  Miguel Rato - Universidade de Evora; Teresa Gonçalves - Universidade de Evora; Miguel Barão - Universidade de Evora; João L. M. Pereira - Universidade de Evora; Mathias Cehlin - University of Gävle; Tiberiu Vesselenyi - Universitatea din Oradea.
Programul a inclus nouă module de studiu, după cum urmează: Module 1 - Overview of Modelling;
Module 2 - Differential equation based models; Module 3 - Numerical Methods for partial differential equations; Module 4 - Finite Dynamical systems - Markov Chains; Module 5 - Cellular automata/Agent-based models; Module 6 - Stochastic modelling, Monte Carlo methods; Module 7 - Introduction to Machine Learning Classification and Regression problems; Module 8 - Constraint Modeling and Constraint solving; Module 9 - Local Search and Metaheuristics.
Utilitatea interdisciplinară a tematicii prezentate poate fi constatată analizând varietatea domeniilor de studiu de la care provin studenții participanți și anume: Științe biomedicale; Protecția mediului; Inginerie; Informatică; Științele vieții.
În afara acestor activități ce țin de componenta științifică și educațională, a fost organizat un tur ghidat al orașului Oradea și un eveniment comun al studenților și lectorilor, sub forma unei seri de networking și relaționare.
„Evenimentul a fost un real succes!", a mai adăugat prof. univ. dr. Sanda Filip, managerul WP3.
Iată ce au spus oaspeții Universității din Oradea, la finalul evenimentului:
Mathias Chelin, University of Gävle, lector: „I just wanted to say a huge thanks to you and all your colleagues for the great work organizing the BIP course at your university. Your kindness and dedication made my stay in Oradea a very enjoyable and enriching experience.
Thanks for everything, and I hope to meet you again soon (in Oradea, Gävle, or somewhere else)!"
Marion McAfee - Atlantic Technological University, lector: „Dear all, Thanks to all of you for a great week in Oradea, it was a lot of fun! I think the students really enjoyed the course too and got a lot out of it. Special thanks to Dan and Radu for all of the work on the organisation and the admin, I know it was a lot. Thanks also to Tiberiu who made sure we did not go home without experiencing the best of Romanian hospitality! Really looking forward to working with all of you again."
Babak Ziaie, Atlantic Technological University, student: „I wanted to send this message to thank you for all your efforts during this BIP, it was really well organized, and also appreciate all your kindness and consideration. Hope we can meet again."
Nansak Nanshin, Atlantic Technological University, student: „Weldone for organising the event and all".

Trimite email
sâmbătă, 20 iulie 2024, 18:16:06 Ora de vară a Europei de Est