Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Primii care au intrat în luptă au fost studenţii de la Poliţie locală şi masteranzii de la SPC

Joi, la Universitatea ,,Agora”a debutat sesiunea de examene din această vară

Primii care au intrat în luptă au fost studenţii de la Poliţie locală şi masteranzii de la SPC

An de an, ca un făcut, în luna lui Cuptor, în plină vară fierbinte, studenții absolvenți sunt condamnați să se lupte cu sine spre a da măsura pregătirii lor, față în față cu comisia de examen, trecând peste emoțiile momentului și condițiile meteo vitrege...

Joi (11 iulie 2024), au ajuns în fața comisiei de evaluare pentru a-și susține examenul de licență studenții absolvenți ai Facultății de Științe Juridice și Administrative, domeniul de licență Științe administrative, programul de studii Poliție locală și masteranzii înscriși la programul de master Științe Penale și Criminalistică, pentru a -și susține examenul de disertație. Cei mai mulți erau optimiști și detașați, veseli și încrezători în reușită. Dar întotdeauna, vei găsi și excepții de la regulă, studenți mai emotivi, crispați, retrași, mai puțin comunicativi, care nu-și găsesc locul și nu-și pot gestiona emoțiile, nu doresc să fie deranjați și continuă să repete și să se concentreze asupra subiectelor de examen. E firesc și îi înțelegem.
La final, e normal ca fiecare să culeagă ceea ce a semănat.

Apropo de Legea privind protecţia datelor personale
Elevii şi studenţii buni, care învaţă şi obţin note mari, elevii şi studenţii de 10 sunt împotriva acestei legi. Ei vor să se ştie că au luat 10, ei doresc să li se publice numele...
Şi atunci pe cine protejează și discriminează legea? Pe leneși? O fi protejând legea datele, dar nu și notele, zic elevii de nota 10, revoltați!
Privind rezultatele afișate ieri, am intrat în ceață. E prima oară când și în cazul studenților ne confruntăm cu acea nebuloasă creată de introducerea codului de identificare care înlocuiește numele și prenumele studentului. E bine, e rău să se aplice această secretomanie de cunoaștere a rezultatelor colegilor? În cazul elevilor, această măsură restrictivă a generat reacții diverse nu numai în rândul elevilor, dar și al părinților și profesorilor. Această măsură nedreaptă fiind catalogată de mulți că îi favorizează pe cei leneși, îi ferește de ochii lumii, iar pe cei harnici, silitori, talentați și performeri îi descurajează, ridicând semne de întrebare, înmulțind suspiciunile, în sensul că sub protecția anonimatului se pot întâmpla și lucruri necurate și nedorite.
Noi îi înțelegem și le dăm dreptate celor care au motive să fie suspicioși. Când ascunzi ceva, lucrurile nu pot fi clare. Motivele? De ce o faci? Cu ce scop? Pe cine protejezi? De cine?
Revenind la ale noastre rezultate, tabloul arată așa cum fiecare și-a dorit... să obțină o notă cât mai bună. La Poliție locală, consemnăm șapte note de 10, dar nici o medie de 10.
În anii trecuți vă puteam comunica numele și prenumele studenților de 10 sau doar prenumele (Cătălin, Larisa, Cosmina, Anna, Răzvan, Liliana sau Sara), acum doar codurile de identificare: 115, 116, 108, 117, 110, 113 și 114.
Masteranzii de la Științe Penale și Criminalistică au obținut multe note de 10 (27), 9,66 și 9,33...
Una peste alta, vorbind despre cele două probe, ieri, la ,,Agora" s-au înregistrat: 11 note de 10 la proba 1 și 32 de note de 10 la proba 2.
Pentru al doilea an, consecutiv, la Universitatea ,,Agora" și-au susținut examenul de licență și studenți de la Universitatea de Vest ,,Vasile Goldiș" din Arad, programul de studii universitate de licență Poliție locală.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 5 decembrie 2025, 08:20:08 Ora standard a Europei de Est