Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Studenții de la programul de studiu Drept şi-au susținut examenul de licență

Vineri, la ,,Agora”, au avut loc două evenimente: examen la Drept şi cursul festiv

Studenții de la programul de studiu Drept şi-au susținut examenul de licență

Dacă joi, au ajuns în fața comisiei de examen studenții de la Poliție locală și masteranzii de la SPC, vineri 12 iulie 2024, și-au susținut examenul de licență studenții absolvenți de la programul de studiu Drept (240 ECTS).

La ora adevărului, privind rezultatele obținute, constatăm cu bucurie că s-au înregistrat șase medii de 10, adică note de 10 la ambele probe (proba 1 - evaluarea cunoștințelor și de specialitate, proba 2 - prezentarea și susținerea lucrării de licență).
Însă, ne pare nespus de rău că nu putem să vi-i prezentăm pe cei șase, cu numele și prenumele lor, așa după cum am făcut-o în fiecare an, întrucât, anul acesta, numele și prenumele candidaților au fost înlocuite în tabele cu un cod unic de identificare, potrivit Legii de protejare a datelor personale, chiar dacă, vorba unor studenți și elevi, notele, adică rezultatele obținute la un examen, nu ar trebui ascunse, pentru a nu crea suspiciuni: Pe cine protejăm, de cine? Cu ce scop? Ce avem de ascuns? Corect și normal este să jucăm până la capăt cu cărțile pe masă și pe față, la vedere!
Testând ieri pe câțiva studenți de la Poliție locală, am constatat, cu tristețe, că nu-și cunoșteau codul unic de identificare. Prin urmare, nu știau dacă au luat 10 sau... o altă notă la examenul de licență, iar colegii cu atât mai puțin. Dar nimeni nu era revoltat. Mai supărați eram noi decât ei pe legea care mușamalizează lucrurile, chipurile pentru a proteja... Pe cine, de cine? Doream să-i cunoaștem pe toți cei șapte care au luat note de 10.
Să vedem dacă cei de la Drept își cunosc codul unic de identificare. Măcar cei șase care s-au încărcat de glorie, obținând media 10; iată codurile lor: 39, 52, 61, 66, 24 și 30. Au mai obținut note de 10, cei care se ascund în spatele a 15 coduri: 50, 05, 10, 65, 20, 41, 22, 44, 23, 59, 26, 27, 54, 31 și 34.
De ce trebuie să ne batem joc și de elevii și studenții de 10, cu care ar trebui să ne mândrim?
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 5 decembrie 2025, 08:20:10 Ora standard a Europei de Est