Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Activități pentru prevenirea consumului de droguri

În perioada mai - iulie

Activități pentru prevenirea consumului de droguri

Nu puține au fost activitățile preventive, jocuri și concursuri atractive, desfășurate de polițiștii de la prevenire, alături de parteneri, pentru prevenirea consumului de droguri.

În perioada mai - iulie a.c., sub coordonarea Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, Grupul de Lucru Interinstituțional pentru prevenirea consumului de droguri în județul Bihor, din care fac parte reprezentanți ai Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, alături de reprezentanți ai Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor, ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Inspectoratului de Jandarmi Județean Bihor, ai Penitenciarului Oradea, ai Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea, ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor și ai Direcției de Sănătate Publică Bihor, a desfășurat o serie de activități menite să prevină consumul de droguri în rândul tinerilor.
Scopul principal al acestor acțiuni este cel de a informa și sensibiliza tinerii, cu privire la riscurile și consecințele grave ale consumului de droguri. Prin intermediul unor activități interactive și educative, polițiștii de la prevenire, alături de partenerii de program, și-au propus să ofere tinerilor informații corecte și relevante, să contribuie la dezvoltarea unor abilități de viață sănătoase și să promoveze alternative pozitive la consumul de substanțe psihoactive.
Printre activitățile organizate de polițiștii de la prevenire, alături de partenerii de program, s-au numărat întâlniri educative cu elevii și studenții din județul Bihor, atât în cadrul unităților de învățământ, cât și în afara acestora, în mijlocul comunității. În cadrul acestor întâlniri, trei persoane private de libertate, din cadrul Penitenciarului Oradea, au împărtășit din experiențele lor personale legate de consumul de droguri, oferind astfel o perspectivă autentică și emoționantă asupra consecințelor acestui fenomen.
De asemenea, au fost organizate sesiuni de informare și prevenire pentru tinerii instituționalizați de la centrele D.G.A.S.P.C., activități preventive în taberele de vară pentru copii din județul Bihor, precum și acțiuni desfășurate în cadrul unor evenimente cu public numeros, cum ar fi festivalul Waves sau la manifestările dedicate Zilei Internaționale a Copilului, de 1 Iunie, în zonele aglomerate de agrement și stațiunile turistice.
Un aspect inedit al acestor activități a fost utilizarea ochelarilor speciali care simulează efectele consumului de droguri, un instrument educativ deosebit de eficient, deoarece permit participanților să experimenteze, în mod controlat și sigur, distorsiunile perceptuale și cognitive cauzate de consumul de substanțe psihoactive.
Prevenirea consumului şi dependenţei de droguri folosind ochelarii care imită starea de intoxicare se orientează spre realităţile vieţii tinerilor şi se adresează acestora atât pe plan emoţional, cât şi raţional.
Prin intermediul utilizării acestui tip de ochelari pot fi abordate numeroase deteriorări posibile ale stării fizice, cum ar fi limitări fizice produse de intoxicarea cu droguri, reducerea vigilenţei şi a posibilităţii de reacţie, înrăutăţirea coordonării mişcărilor corpului, concomitent cu întârzierea reacţiei, interacţiunea medicamentelor combinate cu alcool sau droguri şi reacţiile care decurg de aici.
De asemenea, dezorientarea în spațiu, modificarea culorilor, vizibilitatea limitată, vederea dublă, aprecierea greşită a distanţelor (aproape-departe), confuzia, nesiguranța puternică și senzația de pierdere a controlului sunt doar câteva dintre experiențele pe care le pot încerca persoanele care încearcă ochelarii care simulează efectele consumului de droguri.
Prin intermediul acestor simulări, tinerii au avut ocazia să înțeleagă mai bine riscurile și pericolele asociate consumului de droguri, ceea ce a contribuit la creșterea gradului de conștientizare a acestora și la adoptarea unor comportamente responsabile.
Totodată, în cadrul activităților preventive derulate de polițiști, au fost organizate jocuri și concursuri preventive, menite să atragă atenția asupra riscurilor asociate consumului de droguri și să promoveze un stil de viață sănătos. Polițiștii de la prevenire, alături de partenerii de program, au oferit recomandări preventive valoroase, menite să sprijine tinerii în luarea unor decizii informate și responsabile.
Polițiștii de la prevenire, alături de partenerii lor, vor continua activitățile pentru prevenirea consumului de droguri pe parcursul întregului sezon estival, pentru a informa, sensibiliza și proteja tinerii, oferindu-le instrumentele necesare pentru a face alegeri responsabile și pentru a evita capcanele consumului de droguri.

Trimite email
marți, 11 februarie 2025, 10:10:33 Ora standard a Europei de Est