Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O întâlnire informală cu coordonatorii proiectului DIGI4Care

Astăzi, marți, în Aula Magna a Universității din Oradea,

O întâlnire informală cu coordonatorii proiectului DIGI4Care

Universitatea din Oradea găzduiește, în zilele de 16-18 septembrie 2024, cea de a doua întâlnire a entităților membre ale proiectului DIGI4Care.

Cu acest prilej, au sosit deja la Oradea 45 de reprezentanți ai unor universități, ONG-uri și unități medicale din opt țări.
Marți, 17 septembrie 2024, începând cu ora 11.00, este organizată o întâlnire informală cu coordonatorii proiectului DIGI4Care, în Aula Magna a Universității din Oradea.
DIGI4Care „Transfigurarea traseelor pacienților prin inovare digitală în domeniul sănătății, în regiunea Dunării".
DIGI4Care este o nouă inițiativă a Strategiei UE pentru regiunea Dunării (Programul pentru regiunea Dunării). Proiectul își propune să redefinească traseele pacienților prin inovare și colaborare, prin testarea, validarea și integrarea strategică a soluțiilor digitale și de inteligență artificială. Prin încurajarea colaborării, a schimbului de cunoștințe și a capacității de inovare, proiectul își propune să reducă decalajul digital dintre statele membre mai noi și mai vechi ale Uniunii Europene, precum și dintre țările non-UE din Regiunea Dunării.
Lider de proiect: Universitatea Semmelweis -UNGARIA.
Buget: 2,3 milioane Euro.
Durata proiectului: 30 luni.
Parteneri: 12 organizații din opt țări: Slovacia, Republica Cehă, Ungaria, Austria, Bulgaria, Bosnia - Herțegovina, România, Ucraina.
Afecțiuni vizate: Diabet, boli cardiovasculare, boala Alzheimer, demență și alte tulburări cognitive.
Ca rezultat al proiectului este vizată realizarea unui model de îngrijire integrată, cu suport digital și a unui plan de acțiune.
Partenerii ai proiectului:
1 LP. Semmelweis University,
2 PP. Gottsegen György National Cardiovascular Institute,
3 PP. Austrian National Public Health Institute,
4 PP. Ludwig Boltzmann Institute Digital Health and Patient Safety,
5 PP. Prague University of Economics and Business,
6 PP. NGO Future Medical Leaders,
7 PP. University of Oradea,
8 PP. Hospital Consulting SRL,
9 PP. Digital Health and Innovation Cluster Bulgaria,
10 PP. Kelvin Health Inc.,
11. International Family Medicine Clinic for Internally Displaced People, INTERFAMILY
Clinic,
12 PP. Research And Technological Development Association in Health - Health RTD Cluster.
(B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:38:02 Ora standard a Europei de Est