Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședințe de lucru cu secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale (UAT) din județul Bihor

Noul prefect, Marcel Daniel Dragoș, a organizat

Ședințe de lucru cu secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale (UAT) din județul Bihor

În cursul acestei săptămâni Marcel Daniel Dragoș, prefectul județului Bihor, a organizat o serie de ședințe de lucru cu secretarii generali ai unităților administrativ-teritoriale (UAT) din județul Bihor, obiectivul principal al acestor întâlniri fiind operaționalizarea procesului de validare a mandatelor celor 101 primari, 1.255 de consilieri locali, 34 de consilieri județeni și al președintelui Consiliului Județean Bihor, aleși în urma votului exprimat de cetățeni la alegerile locale din luna iunie a acestui an.

Un pas esențial înainte ca noile autorități locale să își asume oficial funcțiile de aleși locali este validarea mandatelor printr-o coordonare atentă între Instituția Prefectului - județul Bihor, instituțiile publice cu atribuții și instanțele judecătorești competente. Acest proces garantează că mandatele primarilor și consilierilor locali/județeni sunt validate conform prevederilor legale, asigurând astfel respectarea votului cetățenilor.
Secretarii generali ai UAT-urilor au atribuții esențiale în acest proces, fiind responsabili de coordonarea formalităților, comunicarea cu instanțele judecătorești în vederea validării mandatelor, transmițând actele necesare inclusiv pentru validarea supleanților, acolo unde este cazul. Totodată, în cadrul acestor ședințe de lucru s-a analizat procedura de convocare și desfășurare a ceremoniilor de constituire pentru cele 101 consilii locale și a Consiliului Județean Bihor, Instituția Prefectului pregătind un ghid în vederea asigurării unei proceduri unitare la nivelul județului.
Conform legislației în vigoare pentru acest ciclu electoral, procedurile de validare ale mandatelor consilierilor locali și județeni vor începe după data de referință de 27 septembrie și trebuie să fie finalizate până cel târziu la 25 noiembrie 2024. Cât privește aleșii locali aceștia trebuie să îndeplinească o serie de criterii printre care: domiciliul în unitatea administrativ-teritorială în care au fost aleși, lipsa unei condamnări penale și apartenența la partidul politic pe lista căruia au candidat. În acest sens, pentru sprijinirea demersurilor de pregătire a actelor necesare, prefectul județului a pus în vedere secretarilor generali să solicite instituțional cazierele judiciare pentru aleșii care își dau acordul, pentru a evita deplasările și aglomerările de la Serviciul Cazier Judiciar.
Cetățenii județului Bihor și-au exprimat votul cu încredere în capacitatea noastră de a ghida comunitățile spre siguranță și prosperitate. Aleșii locali au acum obligația de a îndeplini aceste așteptări printr-o administrare corectă, eficientă și transparentă." a declarat prefectul Marcel Daniel - Dragoș.
Cancelaria Prefectului 
Județul Bihor

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 17:34:30 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).