Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Consfătuirile cadrelor didactice (învățători) din zona de est a municipiului Oradea

Miercuri, Liceul Internaţional ,,Agora” Oradea a găzduit

Consfătuirile cadrelor didactice (învățători) din zona de est a municipiului Oradea

De marți până vineri, inclusiv, în unități de învățământ din Oradea (la Școala Gimnazială ,,Dacia", Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel", Școala Gimnazială Nr. 16, Liceul Internațional ,,Agora"...) și în centrele zonale (sectoare) din Bihor: Salonta, Tinca, Aleșd, Beiuș, Borod, Marghita, Vașcău, Sântandrei, Hidișel... se desfășoară consfătuiri ale cadrelor didactice (învățători). Ieri (25 septembrie 2024), la Liceul Internaţional ,,Agora", s-au consfătuit învățători din zona de est a municipiului Oradea, de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna"... până la Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu", ca să dăm doar două repere.

La intrarea în instituție, oaspeții au fost primiți și salutați de doi copii libanezi, îmbrăcați în ținutele lor tradiționale, fiind direcționați spre clădirea celor două aule (Aula Albastră și Aula Verde), unde au fost întâmpinați de două fetițe îmbrăcate în costume populare românești tradiționale care le-au înmânat distinșilor oaspeți câte un pliant cu Liceul Internațional ,,Agora" și un semn de carte. Reuniunea s-a ținut în Aula Albastră, fiind deschisă de doamna director Laura Pașca, printr-un salut călduros și o scurtă prezentare a Liceului Internațional ,,Agora", ca o instituție privată care înglobează toate ciclurile de învățământ preuniversitar, începând cu ciclul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, și care se bazează pe educația fără frontiere, ,,în sensul că avem copii din toate colțurile lumii, care an de an studiază la noi, mai mult sau mai puțin, în funcție de perioada în care staționează pe teritoriul României; este vorba de o educație fără frontiere în care schimbăm cultură, tradiție, obicei, religie și bine-nțeles schimb intercultural..., după cum a precizat doamna director. Suntem centru de testare și de pregătire Cambridge..., iar la final copiii noștri rămân cu două diplome, cea după care ne ghidăm cu toții, după curricula națională și cea de la Cambridge", a conchis doamna director Laura Pașca.
Consfătuirile au fost conduse de doamna prof. Felicia Ianța, inspector școlar pentru învățământul primar, având alături patru profesori metodiști ai I.S.J. din sector: prof. Doina Lung, Simona Vancea, Alina Popa și Oana Borza, care au avut intervenții în prezentarea legislației didactice, în ce privește ordinele M.E. și diferite articole din Statutul elevului, precum și noutățile metodologice; Ordinul 5.726 din 6 august 2024, privind aprobarea Regulamentului -cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, Ordinul 6.731 pentru aprobarea Profilului de formare al elevului, noile prevederi ale Statutului elevului potrivit Ordinului M.E. nr. 5.707/2024, Ordinul nr.6.583/2024 privind aprobarea Metodologiei de completare și valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților de învățare la finalul clasei pregătitoare și al clasei I, Ordinul nr. 6.595 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la  finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025, Ordinul nr. 3.945 din 1 martie 2024 privind aprobarea Procedurii de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu, Ordinul nr. 6.478/2024 din 30 august 2024 referitor la Metodologia privind portofoliul educațional al preșcolarului și al elevului din învățământul preuniversitar...
În cadrul recomandărilor făcute de doamna inspector școlar Felicia Ianța, referitor la clasa pregătitoare, s-a subliniat rolul Întâlnirii de dimineață, care trebuie să aibă loc în fiecare zi, să se respecte durata lecției, de 30 de minute, urmate de 15 minute de activități recreative; activitățile să nu se desfășoare numai în sala de clasă; în amenajarea spațiului școlar să se aibă în vedere nu numai existența centrelor recomandate, ci și funcționalitate acestora; obiectele din sală vor fi etichetate; mobilierul să fie așezat în funcție de strategia utilizată (semicerc, cerc, grupat), dar nu în format bănci școlare; în fiecare sală de clasă la CP să existe spații pentru a amplasa: mascota grupului, prezența zilnică, orarul zilei, regulile grupului, care se stabilesc împreună cu elevii, calendarul naturii, calendarul zilelor de naștere și produsele activității copiilor... Competența de a citi NU este în programă, a subliniat doamna inspector; vor citi global cuvintele de pe etichetele din sala de clasă; să se lucreze diferențiat; să fie valorizați copiii care pot mai mult, fără a fi puși în situații neplăcute ceilalți; NU se va folosi dictarea pentru scriere de cuvinte și propoziții... Gruparea elevilor să se facă în moduri diferite de la o activitate la alta, astfel încât copiii să relaționeze cu toți colegii; să se utilizeze frecvent videoproiectorul (inclusiv pentru Muzică și mișcare), pentru proiectare de imagini, desene animate, filme documentare scurte; să NU se dea teme pentru acasă!
S-a vorbit despre Plan de lectură, Insule de lectură, Evenimente de lectură, Rutine de lectură...
Dascălii au fost invitați să utilizeze resursele CRED, nu mai puțin de 18 ghiduri metodologice pentru învățământul primar și gimnazial, 728 de materiale video pentru înv. primar și 2.900 pentru cel gimnazial...
,,Învățarea înseamnă să descoperi că totul este posibil"!
Consfătuirile au durat circa două ore, iar gazdele au avut două scurte prezentări prin prof. Mădălina Tuș (toată numai zâmbet), care le-a vorbit colegilor cu sufletul despre Educația pentru viață și învățarea diferențiată, care se face la ,,Agora", potrivit motto-ului Agora: ,,Învățarea înseamnă să descoperi că totul este posibil"! Și prof. Aurelia Lazo, care avea să activeze papilele gustative ale invitaților pentru ceea ce avea să urmeze la finalul consfătuirilor, prin prezentarea proiectul multicultural inovativ de tradiții și obiceiuri din șase țări...
Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 16 octombrie 2024, 06:32:30 Ora de vară a Europei de Est