Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Consfătuirile cadrelor didactice (învățători) din zona de est a municipiului Oradea

Miercuri, Liceul Internaţional ,,Agora” Oradea a găzduit

Consfătuirile cadrelor didactice (învățători) din zona de est a municipiului Oradea

De marți până vineri, inclusiv, în unități de învățământ din Oradea (la Școala Gimnazială ,,Dacia", Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel", Școala Gimnazială Nr. 16, Liceul Internațional ,,Agora"...) și în centrele zonale (sectoare) din Bihor: Salonta, Tinca, Aleșd, Beiuș, Borod, Marghita, Vașcău, Sântandrei, Hidișel... se desfășoară consfătuiri ale cadrelor didactice (învățători). Ieri (25 septembrie 2024), la Liceul Internaţional ,,Agora", s-au consfătuit învățători din zona de est a municipiului Oradea, de la Școala Gimnazială ,,Oltea Doamna"... până la Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu", ca să dăm doar două repere.

La intrarea în instituție, oaspeții au fost primiți și salutați de doi copii libanezi, îmbrăcați în ținutele lor tradiționale, fiind direcționați spre clădirea celor două aule (Aula Albastră și Aula Verde), unde au fost întâmpinați de două fetițe îmbrăcate în costume populare românești tradiționale care le-au înmânat distinșilor oaspeți câte un pliant cu Liceul Internațional ,,Agora" și un semn de carte. Reuniunea s-a ținut în Aula Albastră, fiind deschisă de doamna director Laura Pașca, printr-un salut călduros și o scurtă prezentare a Liceului Internațional ,,Agora", ca o instituție privată care înglobează toate ciclurile de învățământ preuniversitar, începând cu ciclul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, și care se bazează pe educația fără frontiere, ,,în sensul că avem copii din toate colțurile lumii, care an de an studiază la noi, mai mult sau mai puțin, în funcție de perioada în care staționează pe teritoriul României; este vorba de o educație fără frontiere în care schimbăm cultură, tradiție, obicei, religie și bine-nțeles schimb intercultural..., după cum a precizat doamna director. Suntem centru de testare și de pregătire Cambridge..., iar la final copiii noștri rămân cu două diplome, cea după care ne ghidăm cu toții, după curricula națională și cea de la Cambridge", a conchis doamna director Laura Pașca.
Consfătuirile au fost conduse de doamna prof. Felicia Ianța, inspector școlar pentru învățământul primar, având alături patru profesori metodiști ai I.S.J. din sector: prof. Doina Lung, Simona Vancea, Alina Popa și Oana Borza, care au avut intervenții în prezentarea legislației didactice, în ce privește ordinele M.E. și diferite articole din Statutul elevului, precum și noutățile metodologice; Ordinul 5.726 din 6 august 2024, privind aprobarea Regulamentului -cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, Ordinul 6.731 pentru aprobarea Profilului de formare al elevului, noile prevederi ale Statutului elevului potrivit Ordinului M.E. nr. 5.707/2024, Ordinul nr.6.583/2024 privind aprobarea Metodologiei de completare și valorificare a rapoartelor descriptive de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoționale, cognitive, a limbajului și a comunicării, precum și a dezvoltării capacităților de învățare la finalul clasei pregătitoare și al clasei I, Ordinul nr. 6.595 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale de la  finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2024-2025, Ordinul nr. 3.945 din 1 martie 2024 privind aprobarea Procedurii de distribuție aleatorie a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor în formațiunile de studiu, Ordinul nr. 6.478/2024 din 30 august 2024 referitor la Metodologia privind portofoliul educațional al preșcolarului și al elevului din învățământul preuniversitar...
În cadrul recomandărilor făcute de doamna inspector școlar Felicia Ianța, referitor la clasa pregătitoare, s-a subliniat rolul Întâlnirii de dimineață, care trebuie să aibă loc în fiecare zi, să se respecte durata lecției, de 30 de minute, urmate de 15 minute de activități recreative; activitățile să nu se desfășoare numai în sala de clasă; în amenajarea spațiului școlar să se aibă în vedere nu numai existența centrelor recomandate, ci și funcționalitate acestora; obiectele din sală vor fi etichetate; mobilierul să fie așezat în funcție de strategia utilizată (semicerc, cerc, grupat), dar nu în format bănci școlare; în fiecare sală de clasă la CP să existe spații pentru a amplasa: mascota grupului, prezența zilnică, orarul zilei, regulile grupului, care se stabilesc împreună cu elevii, calendarul naturii, calendarul zilelor de naștere și produsele activității copiilor... Competența de a citi NU este în programă, a subliniat doamna inspector; vor citi global cuvintele de pe etichetele din sala de clasă; să se lucreze diferențiat; să fie valorizați copiii care pot mai mult, fără a fi puși în situații neplăcute ceilalți; NU se va folosi dictarea pentru scriere de cuvinte și propoziții... Gruparea elevilor să se facă în moduri diferite de la o activitate la alta, astfel încât copiii să relaționeze cu toți colegii; să se utilizeze frecvent videoproiectorul (inclusiv pentru Muzică și mișcare), pentru proiectare de imagini, desene animate, filme documentare scurte; să NU se dea teme pentru acasă!
S-a vorbit despre Plan de lectură, Insule de lectură, Evenimente de lectură, Rutine de lectură...
Dascălii au fost invitați să utilizeze resursele CRED, nu mai puțin de 18 ghiduri metodologice pentru învățământul primar și gimnazial, 728 de materiale video pentru înv. primar și 2.900 pentru cel gimnazial...
,,Învățarea înseamnă să descoperi că totul este posibil"!
Consfătuirile au durat circa două ore, iar gazdele au avut două scurte prezentări prin prof. Mădălina Tuș (toată numai zâmbet), care le-a vorbit colegilor cu sufletul despre Educația pentru viață și învățarea diferențiată, care se face la ,,Agora", potrivit motto-ului Agora: ,,Învățarea înseamnă să descoperi că totul este posibil"! Și prof. Aurelia Lazo, care avea să activeze papilele gustative ale invitaților pentru ceea ce avea să urmeze la finalul consfătuirilor, prin prezentarea proiectul multicultural inovativ de tradiții și obiceiuri din șase țări...
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 7 noiembrie 2025, 12:05:57 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00