Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Suplinirile ... victorii și înfrângeri

Zile de „coșmar”

Suplinirile ... victorii și înfrângeri

Luni (27 iulie 2009), dascălii ajunși la „mila” inspectorilor școlari au venit din nou, cu sutele, cu mâna întinsă pentru o bucată de pâine...

 Cei ce gestionează soarta învățământului bihorean de la nivelul Inspectoratului Școlar nu au mai lăsat să vină toamnă pentru a rezolva, ca până acum, pe ultima sută de metri, încadrarea suplinitorilor pe posturile și fracțiunile de catedră existente la nivelul județului.
 Ieri, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, era ca în „Valea plângerii”, unii ieșeau fericiți, dar cei mai mulți așteptau cu sufletul la gură să le vină rândul, regretând fiece post care zbura de sub nasul lor. Până să-nceapă suplinirile în cazul educatoarelor, victoriile și înfrângerile s-au împărțit în tabăra învățătorilor și institutorilor. 50 de posturi, care mai de care: trei la Oradea (mare minune!), la Aleșd, Valea lui Mihai, Hotar, Þețchea, Ghiorac, Căuașd, Chișlaz, Călacea, Bălnaca, Zece Hotare, Arpășel, Munteni și Lunca...
 Nicoleta și „Roxana” regretau postul de la Tășad, o investiție de suflet, un edificiu ridicat cu sacrificii care a strălucit, bucurând deopotrivă copiii, dascălii și părinții, iar de-acum, totul s-a năruit. De continuitate nu mai poate fi vorba. Oare de ce? Continuitate... da sau nu! Pentru unii, da, pentru alții ba! Unii se încăpățânează să facă naveta (chiar și cu două milioane) decât să se apropie de casă... și nu le pasă de nimeni. Primul pas greșit l-a făcut însă conducerea instituției care nu a gestionat corect situația din bătătură. Dar tot ministerul de resort e cel care a creat starea de fapt, aruncând peste bord, direct în Crișul cel Negru de la Tinca... cică un dascăl cu contract M.E.C.I., confundând Tinca, vezi Doamne, cu vreun cătun uitat de lume, unde nu vrea să calce picior de dascăl, iar ditamai ministerul se oferă să școlarizeze și să lege de glie un dascăl, bucuros de favoarea care i s-a făcut. Au nu știe ministerul că până și  beiușenii nu se lasă duși dintr-un asemenea cuibușor? Sau cineva a tras sforile politico-administrative?
 Din an în an, dintr-un loc în altul
 Laura Bede inspiră multă încredere, pune suflet și face o treabă bună, lasă loc de bună ziua și merge mai departe. De șapte ani e pe drumuri, de la o suplinire la alta, de la Cheț la Margine, de la Făncica la Sânlazăr, iar anul trecut la Popești. Ieri, a prins o continuitate și e tare fericită. În sfârșit, poate ajunge să prindă rădăcini. Monica Violeta Bogdan se consideră o norocoasă obținând continuitate la grădinița școlii gimnaziale din Aleșd. Daniela Pipa e colegă și prietenă cu Monica, și e la fel de bucuroasă, văzându-se cu sacii în căruță. Laura Drăgan e la Șauaeu, iar Petra Drimba, la Homorog. Sunt ca și mulțumite pentru că reușesc să lege ceva și să se bucure de investiția făcută anul trecut. Poate nu mulți știu că la sate, mai mult ca la oraș, dascălii cunosc și aplică legea „junglei”: Ajută-te singur! Laura Þinc a rămas la Sârbi, dar Mihaela Cioara nu a mai putut prinde Nojoridul, iar copiii (și părinții) pe care i-a vrăjit sunt în stare să părăsească grădinița și să o urmeze pe Mihaela, atât de mult au iubit-o!
 E trist să constați cum nu se mai potrivesc lucrurile... de parcă cineva (politica și politicienii) ar dori să ducă la sapă de lemn învățământul românesc. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Suplinirile ... victorii și înfrângeri.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 23:15:40 Ora de vară a Europei de Est