Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2025

Înscrieri deschise pentru elevi și profesori la concursul național de tehnologii digitale inovatoare – 3DUTECH 2025, concurs inclus în calendarul Ministerului Educației (P)

Elevi si robot – 3DUTECH
3DUTECH a lansat pentru toți elevii și profesorii din România un nou Concurs național de tehnologii digitale inovatoare. Cele mai creative proiecte care vor îmbina Inteligența Artificială, modelarea și printarea 3D și robotica vor fi premiate. Înscrierea este gratuită, iar concursul este inclus în calendarul Ministerului Educației. Tema acestei ediții a Concursului național 3DUTECH este AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun.
Participanții vor avea ocazia să-și pună creativitatea și abilitățile tehnice la lucru pentru a dezvolta soluții inovatoare cu impact real și cele mai bune proiecte pot câștiga premii importante.

Concursul se desfășoară în perioada 1 februarie – 30 mai 2025 și vizează toți elevii și profesorii din învățământul preuniversitar din România, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii. Înscrierea este gratuită pentru echipele de elevi și profesori până pe 20 aprilie, care își pot trimite proiectele până la data de 9 mai 2025 pe adresa contact@3dutech.ro.

Concurs național „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”
Elevii din toată țara sunt provocați să creeze un sistem inteligent (robot, dronă, dispozitiv, etc) bazat pe inteligență artificială care să răspundă la o problemă identificată și formulată de fiecare echipă și care să aibă legătură cu unul dintre următoarele domenii: educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență.

Tema acestei ediții este „AI For Good – noi tehnologii pentru un viitor mai bun”.

Pot participa echipe formate exclusiv din elevi sau din elevi coordonați de profesori. Participarea este gratuită. Concursul este inclus în Calendarul Ministerului Educației.

Anul acesta, participanții vor fi nevoiți să identifice și să formuleze o problemă având legătură cu unul dintre cele trei domenii (educație, dezvoltare durabilă sau situații de urgență), să elaboreze un concept pentru sistemul inteligent și la final să fabrice un prototip al acestuia.

Astfel, cei înscriși vor avea oportunitatea de a-și expune propriile idei folosind aplicații din domeniul modelării și imprimării 3D, roboticii și inteligenței artificiale pentru realizarea acestui concept.

Calendarul concursului național 3DUTECH
înscriere echipe 1 feb – 20 apr 2025;
înscriere proiecte 1 feb – 9 mai 2025;
preselecție proiecte 12 – 16 mai 2025;
prezentare proiecte, jurizare și anunțare câștigători 19 – 23 mai 2025;
acordare premii 26 – 30 mai 2025.
Participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante în realizarea proiectului:
Soluția este adresată oricărei persoane.
Soluția este ușor de înțeles și integrat.
Soluția/ produsul nu este periculos pentru persoanele care îl folosesc.
Obiectul integrat în soluția elaborată poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D (parțial- minim 30% sau integral).
Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Liceul Teoretic „Henri Coandă” Oradea s-a implicat în Proiectul național de ecologizare „Let s Do It!”

Bianca Petrila, îți mulțumesc! Mulțumiri profesorilor și conducerii liceului care te-au înțeles și sprijinit în realizarea reportajului!

Liceul Teoretic „Henri Coandă” Oradea s-a implicat în Proiectul național de ecologizare „Let s Do It!”

În contextul preocupărilor tot mai mari pentru protecția mediului, Liceul Teoretic „Henri Coandă" din Oradea s-a alăturat inițiativei naționale „Let's Do It!" cu scopul de a contribui activ la ecologizarea comunității. Acest proiect care se adresează tinerilor voluntari de la toate școlile din țară, precum și instituțiilor publice sau private, își propune să mobilizeze cetățenii în acțiuni concrete de protejare a mediului înconjurător.

Un liceu activ pentru mediu 
Elevii și profesorii de la Liceul Teoretic „Henri Coandă" au demonstrat un angajament deosebit față de acest proiect, organizând sesiuni de informare pentru a sublinia importanța protejării mediului înconjurător. Activitățile au inclus ateliere de educație ecologică, în care s-a discutat despre reciclare, reducerea deșeurilor și responsabilitatea individuală față de natură.
Ziua ecologizării
În ziua evenimentului principal, elevii au fost repartizați pe echipe în diverse zone ale Parcului „Ion C. Brătianu" din Oradea pentru a colecta deșeurile. Aceștia au fost însoțiți de cadre didactice, evidențiind spiritul de colaborare și unitate. Pe parcursul zilei, elevii au adunat cantități semnificative de deșeuri, demonstrând astfel că eforturile comune pot avea un impact real.
Impactul asupra comunității
Participarea la proiectul „Let's Do It!" nu doar că a contribuit la curățarea mediului, dar a și educat tinerii elevi în sensul de a conștientiza importanța prețuirii și respectării naturii. Elevii au realizat că fiecare gest, cât de mic, contează și că responsabilitatea ecologică începe cu fiecare individ. Acest tip de activitate a întărit legăturile între școală și comunitate, promovând valori precum solidaritatea și respectul față de mediul înconjurător. Implicarea Liceului Teoretic „Henri Coandă" Oradea în proiectul „Let's Do It!" este un exemplu de mobilizare comunitară și educație ecologică. Prin astfel de inițiative, se formează o generație conștientă și responsabilă, pregătită să facă față provocărilor viitorului. Aceasta dovedește că fiecare acțiune contează și că, împreună, putem construi un mediu mai curat și mai sănătos pentru toți.
Margaret Mead spunea: ,,Nu te îndoi niciodată că un grup mic de oameni care gândesc și sunt dedicați pot schimba lumea. Adevărul e că e singurul lucru ce a salvat lumea până acum".
 ***
 Felicitări, Bianca, și tuturor truditorilor de la ,,Henri Coandă", elevi și profesori, prezenți la acel eveniment! (OviDan)

Trimite email
joi, 6 februarie 2025, 14:02:18 Ora standard a Europei de Est