Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Acreditare pentru proiecte Erasmus+ la nivelul Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș

Am finalizat proiectele intitulate PEDA VET III și PEDA SCH III

Acreditare pentru proiecte Erasmus+ la nivelul Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș

În anul școlar 2023-2024, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" a continuat implementarea de proiecte europene pe două domenii majore: Formare profesională (referință acreditare 2023-1-RO01-KA121-VET-000123298, și Educație școlară (referință acreditare 2023-1-RO01-KA121-SCH-000121209).

Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, în cadrul Acreditării Erasmus+,  organizează și implementează an de an, mobilități de formare profesională prin care susține  atât elevii cât și cadrele didactice ale școlii să călătorească pentru a studia și pentru a învăța în străinătate, chiar şi pentru o scurtă perioadă de timp. Considerăm acest demers ca fiind o experiență cu foarte multe beneficii pentru ei, de la dezvoltare profesională și personală, la avantaje în găsirea unui loc de muncă, respectiv în susținerea carierei didactice.
În anul școlar 2023-2024 Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea cheie 1- proiecte de mobilitate, a implementat și a finalizat proiectele intitulate PEDA VET III (domeniul formare profesională care vizează elevii de liceu-profile vocaționale) cu referința 2023-1-RO01-KA121-VET-000123298 și proiectul PEDA SCH III (domeniul educație școlară care vizează elevii de gimnaziu) cu referința 2023-1-RO01-KA121-SCH-000121209, al treilea proiect al școlii din cele șapte pe care ne-am propus să le accesăm pe perioada de acreditare până în anul 2027.
            Aceste proiecte au făcut posibilă formarea profesională prin mobilități, a unui număr de 24 de elevi de la profilul Pedagogic, calificările Învățător-Educatoare și Educator-Puericultor, a trei cadre didactice, a unui număr de 21 elevi de gimnaziu și a unui număr de patru cadre didactice care au participat la cursuri de formare. Mobilitățile au avut o durată de  două săptămâni/o săptămână pentru elevi, respectiv o săptămână pentru profesori și s-au desfășurat în Grecia, unde organizația de primire a fost Platon School, respectiv Croația, Maksima teacher training centre.
          Rezultatele obținute în proiecte, atestate de diplomele și certificatele primite de participanți pot fi pe scurt sintetizate astfel:
*45 elevi și șase însoțitori care au participat la cursuri alături de elevii greci fiind integrați în ceea ce numim curricula grecească, toți dobândind cunoștințe, abilități și atitudini recunoscute și transferabile, competențe lingvistice, culturale, sociale și digitale, având ca impact creșterea șanselor de inserție pe piața muncii.
*trei profesori VET și patru profesori SCH care au dobândit abilități crescute în activitățile de predare și proiectare de conținuturi, pentru formarea de competențe, de realizare a sarcinilor didactice în cadrul unor activități bazate pe munca în echipă și individuală.
 Lărgirea hărții parteneriatului internațional al școlii noastre prin adăugarea unor parteneri noi: două instituții de educație din Grecia, Platon M.E.P.E și PRO EUROPEAN EDUCATION M.I.K.E. și una din Croația, Maksima Teacher Training Centre.
Considerăm că participarea la proiecte de mobilități este o oportunitate pentru formarea profesională care produce schimbări majore la nivel intelectual, comportamental și la nivel de achiziții personale pentru viața activă, că reprezintă o alternativă educațională atractivă pe care școala noastră, implicându-se în programul Erasmus +, o oferă atât elevilor cât și personalului didactic.
Acești participanți ne-au reprezentat cu cinste școala, făcând astfel vizibil Liceul Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" în spațiul european al educației.
Director,
Prof. Adina-Ionela Cioloș

Trimite email
vineri, 12 decembrie 2025 la 07:04:00 Ora standard a Europei de Est