Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Eu și copilul meu!”

Program de formare familială în abilități educative

„Eu și copilul meu!”

„Eu și copilul meu!” este un program de formare familială în abilități educative privind prevenirea consumului de tutun, alcool și droguri, implementat de Agenția Națională Antidrog și Ministerul Educației, Cercetării și Inovării în anul școlar 2009-2010, în unități de învățământ cu clasele V-VIII, din județele Ilfov, Constanța și Bihor.

 La nivel județean coordonarea proiectului este asigurată de către centrele de prevenire, evaluare și consiliere antidrog, alături de centrele județene de resurse și asistență educațională.
 Au fost selectați și vor fi formați câte 30 de consilieri școlari din fiecare județ, care la rândul lor vor selecta între 12 și 15 elevi de clasele a V-a și a VI-a, ai căror părinți vor fi incluși în program.
 Scopul proiectului îl reprezintă creșterea factorilor de protecție în mediul familial și reducerea factorilor de risc în ceea ce privește prevenirea consumului de tutun, alcool și droguri la pre-adolescenții cu probleme de comportament și la copiii proveniți din familii cu statut socio-economic scăzut.
 Acest lucru se realizează prin intermediul îmbunătățirii abilităților educative ale părinților (comunicare, stabilirea de norme, supravegherea comportamentului), întărirea legăturilor familiale și clarificarea atitudinii familiei față de consumul de tutun, alcool și droguri.
 Grupul țintă este reprezentat de 90 de consilieri școlari, precum și 1000 de familii cu copii pre-adolescenți (între 11 și 13 ani), caracterizate de existența părinților la risc (abilități educative și de gestionare familială scăzute) și/sau a copiilor la risc (probleme de adaptare și randament școlar scăzut, probleme precoce sau persistente de comportament, care nu necesită, în mod special, o intervenție terapeutică). Beneficiarii acestui proiect se împart în trei categorii: consilieri școlari, părinți și copii.
Printre obiectivele proiectului se numără: creșterea influenței factorilor familiali de protecție și diminuarea factorilor familiali de risc pentru consumul de tutun, alcool și droguri ilicite, îmbunătățirea abilităților de comunicare eficientă între părinți și copii în vederea eficientizării relației dintre părinți și dintre părinți și copii, diminuarea frecvenței și intensității conflictelor în familie, îmbunătățirea supravegherii comportamentului copiilor, creșterea frecvenței utilizării metodelor de disciplină pozitivă din partea părinților, dezvoltarea abilităților părinților în stabilirea de norme de comportament clare și coerente, exersarea strategiilor de rezolvare eficientă a conflictelor dintre părinți și copii, precum și îmbunătățirea competențelor consilierilor școlari în domeniul consilierii familiale.
 La nivelul județului Bihor, prima sesiune de formare în cadrul acestui proiect a avut loc în perioada 24 – 25 iulie 2009, la hotelul „Padiș” din Băile Felix. (Ilinca Ș.)

 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:17:58 Ora de vară a Europei de Est