Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La 100 de kilometri de Cercul Arctic, nopți... fără întuneric!

Prof. Vad Marta, directorul Școlii din Biharia, în vizită de studiu în Suedia

La 100 de kilometri de Cercul Arctic, nopți... fără întuneric!

În cadrul programului „Învățare pe tot parcursul vieții”, dna prof. Vad Marta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, a făcut o vizită de studiu în Suedia. La 100 de kilometri de Cercul Arctic, jumătate de an este întuneric și jumătate, lumină (cu nopți fără întuneric).

 În 25-29 mai 2009, în Boden (o localitate din nordul Suediei, la 100 de kilometri distanță de Cercul Arctic), era vară (cu o temperatură maximă care nu depășește 14, 15 grade). Iarna e cumplit (-20, -30, ba chiar și -40 de grade)! În această perioadă a anului e numai zi ... pentru că noaptea e la fel luminos ca și ziua. Prin urmarea, noaptea nu e întuneric! Curios lucru, să nu știi că e noapte, doar uitându-te la ceas...
 Surprize-surprize...  și în învățământ!
 „Copiii sunt mult mai relaxați, deloc stresați, nu fug, nu strigă, nu aleargă, au mult respect față de profesori, dar și ei între ei. Clasele sunt spațioase și simple, în sensul că nu sunt atât de împodobite ca ale noastre, dar sunt dotate și funcționale. De la grădiniță la liceu, copiii sunt puși să facă, să învețe lucrând, individual și în perechi, iar fiecare pereche lucrează altceva. Fac foarte multe experimente. Lecțiile sunt interactive. Se folosește foarte mult tabla interactivă. Altfel spus, lecțiile sunt centrate pe elev, el acționează, el folosește cel mai mult tabla, nu profesorul. Lecțiile nu au întotdeauna o delimitare standard, iar clasele nu au pauzele la aceeași oră. Fiecare clasă are pauza într-o anumită perioadă. În clase, elevii stau desculți la ore, doar în șosete, îmbrăcați simplu, deloc la modă sau extravagant. Pe la ora 11.00, toți copiii primesc gratuit felul II și felul III. La ei nu se mănâncă supă, dar au zece feluri de salate, două-trei sortimente de felul doi, beau lapte cât doresc, de la automat, totul gratuit. Nu au fructe la masă pentru că sunt foarte scumpe. Doar preșcolarii primesc fructe, în cadrul unui program special, dar, în schimb, ei nu primesc ciocolată. La suedezi, ciclurile de învățământ sunt: I - V, VI - IX, X - XII. Ei pun accent pe arte. Au sală de desen, sală de pictură, sală de sculptură. Fiecare copil are un program individual de dezvoltare. Fac engleză de la grădiniță, câte două-trei ore săptămânal. În Suedia se vorbește foarte bine engleza, suedezii sunt cei mai mari fani ai Americii. Deja, în clasa I, copiii sunt în măsură să-ți răspundă la întrebări, în a IV-a, îți pun ei întrebări în engleză. La toate nivelurile, elevii sunt educați să aibă grijă deosebită față de mediul înconjurător și să trăiască o viață rațională, sănătoasă. De mici, copiii folosesc furculița și cuțitul, ba chiar și flacăra, la experiențe, fără ca cineva să-și facă probleme că s-ar putea accidenta. În clasele a VII-a și a VIII-a, elevii învață să gătească. Orele se desfășoară în laborator. Învață cum să se hrănească sănătos, să adune hârtia, să selecteze și să utilizeze materialele refolosibile (ei adună până și dopurile de plută și cutiile de lapte)...”
  În cadrul vizitei de studiu, grupul a vizitat 15 școli și grădinițe din orașul Boden și din împrejurimi, pe o rază de zeci de kilometri. Oaspeții au asistat la activități practice, iar seara purtau discuții legate de sistemul de învățământ din Suedia, dar și din țările de proveniență. Dintre excursiile făcute, cea mai interesantă a fost, după cum a ținut să sublinieze, dna director, excursia la polul Arctic, soldată cu obținerea certificatului de trecere a Cercului Polar.
 15 participanți din 12 țări europene
 Doamna director se arată foarte încântată de vizita de studiu pe care a făcut-o în Boden (cu tema „Calitate – educația mediului), alături de directori de școli și factori decizionali din învățământul preuniversitar din 11 țări (Anglia, Olanda, Spania, Austria, Turcia, Italia, Germania, Norvegia, Franța, Slovenia și Suedia), în total 15 participanți, dna Vad Marta, reprezentând România. A rămas profund impresionată de tot de a văzut și aflat în Boden, și îi sfătuiește pe toți dascălii să se implice în derularea de proiecte și programe, să profite de orice vizită și schimb de experiență pentru a-și lărgi orizontul de cunoaștere, pentru a dobândi noi cunoștințe, pentru a-și îmbogăți experiența în domeniul didactic. La câteva zile de la sosirea din Suedia, a avut chiar o întâlnire cu colegi directori de școli la Casa Corpului Didactic, cărora le-a povestit toate lucrurile interesante pe care le-a aflat în cadrul vizitei de studiu.
 „De anul viitor, la acest program (finanțat în totalitate de A.N.P.C.D.E.F.P.) pot participa și profesori, nu numai directori de unități școlare”, conchide dna director, Vad Marta. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La 100 de kilometri de Cercul Arctic, nopți... fără întuneric!

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:59:59 Ora de vară a Europei de Est