Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un angajament comun pentru siguranța tinerilor

Săptămâna Prevenirii Traficului de Persoane la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”

Un angajament comun pentru siguranța tinerilor

În perioada 13-20 octombrie 2024, am celebrat „Săptămâna Prevenirii Traficului de Persoane", o inițiativă organizată de Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane (A.N.I.T.P.), menită să sensibilizeze și să educe comunitatea cu privire la acest fenomen grav. Cu ocazia Zilei Europene de Luptă împotriva Traficului de Persoane, sărbătorită pe 18 octombrie, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea a fost gazda unor activități importante de conștientizare.

Pe 16 și 17 octombrie, colegiul nostru a organizat sesiuni informative în parteneriat cu A.N.I.T.P., la inițiativa d-nei Mîrza Anca-Denisa, sub coordonarea doamnei director adjunct, prof. dr. ing. Filip Marinela. Scopul acestor sesiuni a fost de a informa și educa elevii cu privire la riscurile și formele de manifestare ale traficului de persoane, un subiect de maximă importanță în societatea de astăzi.
Activitățile organizate au avut trei obiective principale: informarea tinerilor despre metodele utilizate de traficanți, creșterea conștientizării asupra impactului devastator al traficului de persoane și promovarea dialogului între elevi, profesori și autorități pentru prevenirea acestui fenomen.
Un număr de 208 elevi din clasele a IX-a au fost implicați activ în aceste sesiuni, împreună cu diriginții lor: Popa Lavinia (9H), Toma Simona (9G), Boja Mariana (9I), Hontilă Ramona (9O), Vilciuk Anamaria (9M), Dogar Andrada (9L), Caba Janina (9N) și Perțe Adina (9J). Acest angajament al elevilor subliniază importanța educației în prevenirea traficului de persoane.
Activitățile au subliniat importanța responsabilizării și a acțiunilor proactive în prevenirea traficului de persoane. A fost o ocazie valoroasă de a discuta despre protecția drepturilor celor vulnerabili și de a încuraja elevii să devină conștienți și implicați în această problemă.
Instituită în 2007, Ziua Europeană de Luptă împotriva Traficului de Persoane are rolul de a mobiliza acțiuni concrete și de a sensibiliza opinia publică. Este esențial ca toți să fim informați și să colaborăm pentru a combate această formă de criminalitate organizată.
Activitățile desfășurate la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" demonstrează angajamentul nostru în lupta împotriva traficului de persoane. Educația este un instrument esențial, iar colaborarea între instituții, profesori, părinți și elevi este crucială pentru crearea unui mediu mai sigur și mai protector.
Săptămâna Prevenirii Traficului de Persoane este un apel la acțiune. Fiecare dintre noi are un rol important în această luptă. Să fim vocea celor care nu pot vorbi, să protejăm victimele și să construim împreună o societate liberă de traficul de persoane!
Împreună, putem face diferența!
Director adjunct, 
prof. dr. ing. Filip Marinela

Trimite email
duminică, 10 noiembrie 2024, 14:20:19 Ora standard a Europei de Est