Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

91 de premii și mențiuni pentru olimpicii naționali bihoreni

Rezultate parțiale

91 de premii și mențiuni pentru olimpicii naționali bihoreni

Zilele trecute, dl inspector școlar Gheorghe Dărăban avea să ne dea o situație cu rezultatele obținute de olimpicii naționali bihoreni la ediția din acest an, ținând însă să precizeze faptul că acestea nu sunt rezultatele finale, întrucât nu s-au desfășurat toate olimpiadele naționale. Dar, până în prezent, olimpicii naționali bihoreni au adus nu mai puțin de 91 de premii și mențiuni (din care opt premii I, șapte premii II, șapte premii III, 54 de mențiuni și 15 premii speciale …

La limba și literatura română s-au obținut cinci premii speciale și o mențiune; la limba maghiară -  un premiu III, cinci mențiuni și patru premii speciale; la limba engleză - două mențiuni și patru premii speciale; la lb. franceză – o mențiune; la italiană – un premiu întâi; la lb. germană (modernă) – câte un premiu I și II, precum și o mențiune; la fizică – un premiu III, un premiu special și două mențiuni, iar doi elevi s-au calificat pentru lotul național al României; la chimie, suntem primii pe țară, dacă însumăm punctele obținute de toți membrii lotului bihorenilor (un premiu II, două premii III, și opt mențiuni); la informatică – un premiu III, și un membru în lotul național; la matematică, ne situăm pe locul IV pe țară, din punct de vedere al punctajului obținut de cei zece elevi care s-au întors de la etapa națională cu mențiuni și medalii; la istorie – două mențiuni; la biologie – un premiu I și un premiu special; la pedagogie-psihologie – două mențiuni; la discipline tehnice – cinci premii I, cinci premii II, două premii III și 23 de mențiuni; la socio-umane (cultură civică) – o mențiune.

Chimia – locul I pe țară

oți cei 11 olimpici bihoreni care au participat la etapa națională a Olimpiadei de chimie s-au întors laureați. În urma punctajului general obținut, delegația județului Bihor ocupă locul I pe țară, după cum aveam să aflăm de la conducătorul delegației, prof. Maria Dobre.
La actuala ediție, lotul Bihorului a fost compus din zece elevi de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea (toți elevi ai profesoarei Anița Luncan) și un elev de la C.N. „Mihai Eminescu” (elev al profesoarei Maria Dobre).
Gojdista Ioana Moga (din clasa a IX-a) a obținut premiul II, Răzvan Panea (clasa a VIII-a) și Diana Maria Butiri (clasa a IX-a), premiul III, iar ceilalți opt, câte o mențiune (Diana Popovici, Dan Mercea, Anca Florina Copos, Ioana Iancu, Lavinia Patricia Trică, Irina Popa și Marius Chirilă, toți gojdiști, precum și Alina Ștefania Pârv, de la „M. Eminescu”).

Matematica – locul IV pe țară


Dl profesor Viorel Sadoveanu avea să însoțească lotul matematicienilor, alcătuit din 15 membri (nouă gojdiști, doi elevi de la Liceul Teoretic „Ady Endre”, doi de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, și câte unul de la școlile gimnaziale „Dacia” și Școala nr. 16 din Oradea).
Zece aveau să obțină mențiuni din partea Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului, medalii de argint și bronz din partea Societății de Științe Matematice. Privit prin prisma punctajului general, Bihorul ocupă, la matematică, locul IV pe țară, după cum aprecia prof. Gheorghe Tirla, inspector de specialitate la Inspectoratul Școlar al județului Bihor.
Șase au obținut mențiuni MECT și medalii S.S.M. (Nagy Aliz, de la „Ady Endre”, Doris Voina, Raluca David și Mihai Iancu, toți trei gojdiști, precum și  Daniel Drimbe, de la „Emanuel”, mențiuni și medalii de argint, iar gojdista Cătălina Lar, mențiune și medalie de bronz). Patru bihoreni s-au ales doar cu medalii (gojdistul Felix Mance, medalie de argint, iar Lorincz Andras, de la „Ady Endre”, Bogdan Boța, de la Școala „Dacia”, și Robert Irimias, de la Șc. nr. 16 Oradea, medalie de bronz).
Cei zece laureați bihoreni sunt elevi ai profesorilor Body Janos (doi elevi), Viorel Sadoveanu (trei elevi), Corina Nicoară, Marius Cicortaș, Ecaterina Șchiop, Floare Vancea și Gheorghe Sime (câte un elev).
Nu se poate să nu ne încânte asemenea rezultate, drept pentru care, felicităm, deopotrivă, olimpicii naționali și dascălii care îi pregătesc!
Ovi Dan

În foto: cei 11 olimpici naționali la chimie, împreună cu prof. Maria Dobre; profesoara și eleva sa; cei 15 olimpici naționali la matematică, împreună cu prof. Viorel Sadoveanu, respectiv cei zece matematicieni laureați.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:41:51 Ora standard a Europei de Est