Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

91 de premii și mențiuni pentru olimpicii naționali bihoreni

Rezultate parțiale

91 de premii și mențiuni pentru olimpicii naționali bihoreni

Zilele trecute, dl inspector școlar Gheorghe Dărăban avea să ne dea o situație cu rezultatele obținute de olimpicii naționali bihoreni la ediția din acest an, ținând însă să precizeze faptul că acestea nu sunt rezultatele finale, întrucât nu s-au desfășurat toate olimpiadele naționale. Dar, până în prezent, olimpicii naționali bihoreni au adus nu mai puțin de 91 de premii și mențiuni (din care opt premii I, șapte premii II, șapte premii III, 54 de mențiuni și 15 premii speciale …

La limba și literatura română s-au obținut cinci premii speciale și o mențiune; la limba maghiară -  un premiu III, cinci mențiuni și patru premii speciale; la limba engleză - două mențiuni și patru premii speciale; la lb. franceză – o mențiune; la italiană – un premiu întâi; la lb. germană (modernă) – câte un premiu I și II, precum și o mențiune; la fizică – un premiu III, un premiu special și două mențiuni, iar doi elevi s-au calificat pentru lotul național al României; la chimie, suntem primii pe țară, dacă însumăm punctele obținute de toți membrii lotului bihorenilor (un premiu II, două premii III, și opt mențiuni); la informatică – un premiu III, și un membru în lotul național; la matematică, ne situăm pe locul IV pe țară, din punct de vedere al punctajului obținut de cei zece elevi care s-au întors de la etapa națională cu mențiuni și medalii; la istorie – două mențiuni; la biologie – un premiu I și un premiu special; la pedagogie-psihologie – două mențiuni; la discipline tehnice – cinci premii I, cinci premii II, două premii III și 23 de mențiuni; la socio-umane (cultură civică) – o mențiune.

Chimia – locul I pe țară

oți cei 11 olimpici bihoreni care au participat la etapa națională a Olimpiadei de chimie s-au întors laureați. În urma punctajului general obținut, delegația județului Bihor ocupă locul I pe țară, după cum aveam să aflăm de la conducătorul delegației, prof. Maria Dobre.
La actuala ediție, lotul Bihorului a fost compus din zece elevi de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea (toți elevi ai profesoarei Anița Luncan) și un elev de la C.N. „Mihai Eminescu” (elev al profesoarei Maria Dobre).
Gojdista Ioana Moga (din clasa a IX-a) a obținut premiul II, Răzvan Panea (clasa a VIII-a) și Diana Maria Butiri (clasa a IX-a), premiul III, iar ceilalți opt, câte o mențiune (Diana Popovici, Dan Mercea, Anca Florina Copos, Ioana Iancu, Lavinia Patricia Trică, Irina Popa și Marius Chirilă, toți gojdiști, precum și Alina Ștefania Pârv, de la „M. Eminescu”).

Matematica – locul IV pe țară


Dl profesor Viorel Sadoveanu avea să însoțească lotul matematicienilor, alcătuit din 15 membri (nouă gojdiști, doi elevi de la Liceul Teoretic „Ady Endre”, doi de la Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, și câte unul de la școlile gimnaziale „Dacia” și Școala nr. 16 din Oradea).
Zece aveau să obțină mențiuni din partea Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului, medalii de argint și bronz din partea Societății de Științe Matematice. Privit prin prisma punctajului general, Bihorul ocupă, la matematică, locul IV pe țară, după cum aprecia prof. Gheorghe Tirla, inspector de specialitate la Inspectoratul Școlar al județului Bihor.
Șase au obținut mențiuni MECT și medalii S.S.M. (Nagy Aliz, de la „Ady Endre”, Doris Voina, Raluca David și Mihai Iancu, toți trei gojdiști, precum și  Daniel Drimbe, de la „Emanuel”, mențiuni și medalii de argint, iar gojdista Cătălina Lar, mențiune și medalie de bronz). Patru bihoreni s-au ales doar cu medalii (gojdistul Felix Mance, medalie de argint, iar Lorincz Andras, de la „Ady Endre”, Bogdan Boța, de la Școala „Dacia”, și Robert Irimias, de la Șc. nr. 16 Oradea, medalie de bronz).
Cei zece laureați bihoreni sunt elevi ai profesorilor Body Janos (doi elevi), Viorel Sadoveanu (trei elevi), Corina Nicoară, Marius Cicortaș, Ecaterina Șchiop, Floare Vancea și Gheorghe Sime (câte un elev).
Nu se poate să nu ne încânte asemenea rezultate, drept pentru care, felicităm, deopotrivă, olimpicii naționali și dascălii care îi pregătesc!
Ovi Dan

În foto: cei 11 olimpici naționali la chimie, împreună cu prof. Maria Dobre; profesoara și eleva sa; cei 15 olimpici naționali la matematică, împreună cu prof. Viorel Sadoveanu, respectiv cei zece matematicieni laureați.

Trimite email
vineri, 13 decembrie 2024, 23:25:23 Ora standard a Europei de Est